Gå til innhold

Kjøpsanbefaling HDTV til xbox 360


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Finner lite info/erfaringer av mindre TVer Så fint hvis noen kan hjelpe meg...

 

Har lest rundt på dette forumet og på meget andre sider om HD TV teknologier, modeller osv. Tenkte jeg skulle kjøpe meg en 26" LCD i desember men har enda ikke klart å slå meg ned på noe.. Dette er mitt bruk/krav:

 

- Skal brukes på en liten hybel derfor max 26", samtt at jeg ikke liker spille skytespill o.l. på store skjermer, da mister jeg oversikten.

- Skal brukes til XBOX 360, derfor er jeg opptatt av dette med lave responstider i raske spill, VIKTIG!

- Max 18000, - kr

- Skal brukes etterhvert til HD TV sendinger overkabel/satellitt/digitalt bakke nett

- HD DVD/ blue ray (lite)

 

Men hovedgrunnen til at jeg kjøper TV er altså xbox 360 spilling.

 

 

Grunnen til at jeg enda ikke har klart å bestemme meg for en TV er at man stadig leser om SED og en ny LCD teknologi som visstnok skal forbedre svartnivå og responstider kraftig.. Nå har det seg sånn at jeg er klar over at det ALLTid vil komme noe bedre og kraftigere neste måned for samme pris, men siden jeg uansett har ventet i 7 mnder lurer jeg på:

- Hva vet man om kommende LCD panel som kommer i løpet av 3 og 4. kvartal 2006? Er dette verdt og vente på siden jeg ikke ABSOLUTT må ha TVen NÅ (skal blandt annet på en lang ferie i august)

- Hva skjer på litt lengre sikt? SED ikke før i slutten av 2007? Ny LCD teknologi når?

 

 

Spørsmål:

1) skal jeg kjøpe I dag hvordan 26" kjøper jeg til det bruket jeg har nevnt

2) Hvilken modeller skal jeg eventuelt vente på utover høsten/vinteren?

 

 

 

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

har den en tilsvarende 26" modell? 32 blir nok litt for stort for meg

6491680[/snapback]

 

Sitter du mindre enn 2m unna? Hvis ikke så mener jeg at 32" er akkurat passe og kanskje litt lite. 18000 er i hvert fall mer enn nok for en hvilken som helst 26" jeg har sett. Ellers er vel Samsung LCD'ene kjent for å være gode.

Lenke til kommentar
Vil du ha i dag ville jeg absolutt kjøpt Samsung LE26R72B. Har den selv og bilde er helt fantastisk nydelig, ingen spor til etterspel når jeg spiller, på filmer ingen ting. Nydelige farger. Pen og se på. Perfekt i mine øyne! Kan legge ut bilde senere ;)

6491472[/snapback]

 

 

Du gjør ikke et dårlig valg hvis du går for denne! :thumbup:

Har den samme bare i "32.

Det er en helt nydelig tv og angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte den.

Jeg bruker den til Xbox 360 :)

 

Forsåvidt så er det det samme panelet i både R72 og M61 så det er ikke store forskjellen på disse to tvene.

Lenke til kommentar
Samsung L232M61 er vel et bedre valg, da dette er M-serien. Og noen tommer større. Den ser bare helt deilig ut.

 

Birger :)

6491539[/snapback]

Rangering av Samsung TV'er:

#1 - R

#2 - M

#3 - T

 

Jeg har selv en R75, 32". Men tror denne også finnes i 26". Helt super. I XBOX 360 kioskene rundt om kring i verden, er det vel en 24" eller 26" (usikker) R-serie TV fra samsung som står.

R-serien har også noe som heter Game-mode som ordner på farger og kontraster, for å tilpasse til spilling, dette er flotte greier! :)

 

DENNE TV'en er klar for neste generasjons DVD spillere, tv-sendinger og har slik lav responstid som du har lyst på (8ms).

Koster 9 995,- på komplett.no, men bruker du prisguide.hardware.no og søker på "LE26R71" finner du den sikkert billigere et annet sted.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar

Bytt om R og M så har du rett.

T er bare søppel. Panelene i M og R er ofte like, men R blir regnet for å være 'top shelf'.

Søskenbarnet mitt jobber i samsung i tyskland, så det er han dette kommer fra. Han sier at de største forskjellene på M og R er design. Og at R har "game-mode". Ellers er det lite, om noen forskjell på M og R panelene.

 

F.eks M-serien har et fargespekter på 3,2 til 6,4 Milliarder farger. Mens R-serien har 12,8 milliarder farger. Bare et eksempel.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Ohh, var så sikker på at M-serien var best jeg. Etter Dr DeePee kjøpe seg L40M61.

 

Birger :)

6496018[/snapback]

 

Da jeg kjøpte min TV i november så var var L40M61 best, ja. :) Men dette var før R70x serien kom. Da var rangeringen M (best), så R og til slutt T serien. R 51 og R41 hadde halvparten så mange farger og dårligere innsynsvinkel og responstid enn f.eks M61. (sidenote: (M51 derimot lignet designmessig på M61, men hadde likevel panel som var ganske likt R51 - altså en del dårligere enn M61).

 

Så, hvis valget står mellom R51 og M61 så er M modellen best f.eks. Men som sagt, de har vel døtta noen enda bedre paneler i R70 serien kanskje fordi 70 serien er nyere. Men noen M modell i 70 serien er så langt jeg kan se ikke kommet, og kanskje det er derfor at R70 serien er på topp nå.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Bytt om R og M så har du rett.

T er bare søppel. Panelene i M og R er ofte like, men R blir regnet for å være 'top shelf'.

Søskenbarnet mitt jobber i samsung i tyskland, så det er han dette kommer fra. Han sier at de største forskjellene på M og R er design. Og at R har "game-mode". Ellers er det lite, om noen forskjell på M og R panelene.

 

F.eks M-serien har et fargespekter på 3,2 til 6,4 Milliarder farger. Mens R-serien har 12,8 milliarder farger. Bare et eksempel.

6495465[/snapback]

 

Du kan ikke snakke om R serien som generelt bedre enn M serien over hele linja. M61 var bedre enn (M51), R51, R41. M61 hadde dobbelt så mange farger, bedre dynamisk ("jukse") kontrast, bedre innsynsvinkel og raskere responstid enn R serien. Bare nevner det (ikke bare for å kverrulere ;) ) fordi R41, R51, M51 og M61 (pluss T modellene) fortsatt markedsføres stort og selges. En kunde som velger seg R51 framfor en M61 fordi han tror R serien er bedre, bommer stort.

 

R70 serien derimot er det nyeste på stammen, så de er utstyrt med de nyeste panelene sikkert. Hvordan det blir hvis det kommer M modeller i 70 serien det veit jeg ikke. Men slik det var før, så var M "deluxe utgaven", R noe rimeligere og T budsjett.

 

Dessverre har jeg ikke fått sett de nyeste R70 modellene ennå så hvor mye bedre de evt. skulle være aner jeg ikke. Innsynsvinkel, responstid, kontrast er lik som M61. Antall farger er, som du sier, flere.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Hva venter man seg fra samsung de neste månedene da (ikke lengre frem enn oktober) Noe som er verdt å vente på? (skal på en laaaaang ferie i midten av august) Noe kjent om de kommende modeller?

6496940[/snapback]

om samsungs nye serier: -

......nye serier av sine LCD TV'er til sensommeren /høsten. Og - for de som har ventet på 1080p TV'er så er det gode nyheter. LCD serien i 1080p kommer i  32, 40 og 46 tommer - sistnevnte får modellnavn Samsung LN-S4696D (Amerikansk betegnelse) og får en pris på US $4799. Norske priser, lanseringsdatoer, og modellbetegnelser er ikke kjent ennå. Samsung kommer også med DLP modeller i 1080p fra 42 og helt opp til 61 tommer. En ny plasma serie er også ventet

 

Potetgullmannen

Se også HER -Gizmodo.com

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...