Gå til innhold

Jobbintervju hos Manpower


Anbefalte innlegg

Fikk i dag en telefon fra Manpower, og fikk invitasjon til å møte på intervju nå førstkommende mandag. Takket selvsagt ja. Den eventuelle stillingen er som lagermedarbeider deltid (trenger noe ved siden av skolen), og det er da Manpower som skal intervjue og sikkert også ansette folk på vegne av sin kunde.

 

Det jeg lurer på er om noen her tidligere har vært på intervju hos Manpower? I så fall, hva bør jeg forberede meg på? Noen spørsmål som nesten garantert kommer?

 

Har vært på jobbintervju tidligere, men det var litt mer "uformelt". Tar det ikke så høytidlig og seriøst, og er bare meg selv, men alltid godt å være litt forberedt dersom det kommer noen av de ordinære nøttene, for eksempel standardspørsmålet "hva er din gode og svake sider". :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...

Det jeg lurer på er om noen her tidligere har vært på intervju hos Manpower? I så fall, hva bør jeg forberede meg på? Noen spørsmål som nesten garantert kommer?

 

Har vært på jobbintervju tidligere, men det var litt mer "uformelt". Tar det ikke så høytidlig og seriøst, og er bare meg selv, men alltid godt å være litt forberedt dersom det kommer noen av de ordinære nøttene, for eksempel standardspørsmålet "hva er din gode og svake sider". :p

6490732[/snapback]

 

Kommer nok mange standard vikarbyrå spørsmål. Manpower kjører også ferdighetsprøver på PC, så regn en 30-45 minutter foran skjermen med diverse "MENSA" prøver, logikk, tallforståelse, hukomelse etc.

 

Under selve intervjuet er det bare å være seg selv det, hold normal øyekontakt med intervjueren og unngå å se for mye ut av vinduet, i gulvet o.l.

 

Lykke til!

Endret av spiderworm
Lenke til kommentar

Det er gøy å gå på jobb intervju, første gang kan være litt vrien selvfølgelig, men verst er det om du virkelig ønsker jobben.

 

Typiske spørsmål er:

 

Har du vært i konflikt i en arbeidssituasjon tidligere?

 

Hvordan ville du håndtere en konflikt?

 

Ellers er det mye løst snakk om deg og spør gjerne mange spørsmål om bedriften, les på eventuelle hjemmesider etc og man er mer enn nok forberedt.

 

Så lenge man er kvalifisert, og virker grei, er det ingen problem å få stillingen når du først er kalt inn til jobb intervju. Det er en annen sak om man trenger utdanning for jobben (logistikk utdannelse) etc. Men det trenger ikke du å bry deg om! Jobb intervju for stillinger uten krav til høyere utdannelse eller lederegenskaper er plankekjøring.

Lenke til kommentar

Takk for tipsene. :)

 

For øvrig, noen som har tips til noe fornuftig å si på spørsmålet "nevn tre svake sider ved deg selv"? Må forberede meg på den der, men kommer ikke opp med stort som ikke virker for negativt. :p

 

Edit:

Jeg er Hewitt altså, på en annen brukerkonto ...

Endret av JaniT
Lenke til kommentar
Takk for tipsene. :)

 

For øvrig, noen som har tips til noe fornuftig å si på spørsmålet "nevn tre svake sider ved deg selv"? Må forberede meg på den der, men kommer ikke opp med stort som ikke virker for negativt. :p

 

Edit:

Jeg er Hewitt altså, på en annen brukerkonto ...

6500249[/snapback]

Minner forøvrig om reglene rundt at man kun skal ha en konto. ;)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Takk for tipsene. :)

 

For øvrig, noen som har tips til noe fornuftig å si på spørsmålet "nevn tre svake sider ved deg selv"? Må forberede meg på den der, men kommer ikke opp med stort som ikke virker for negativt. :p

Tre svake sider ved seg selv hadde jeg kunnet svart på uten å blunke. Men å nevne tre positive sider ved meg selv, dén slet jeg på...

 

Tror jeg endte på lojal, arbeidssom og nøyaktig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...