Gå til innhold

Tips til nytt skjermkort?


Thmas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøp for alldel ikke 7800gt, 7900gt er bedre til samme pris. Eller så er ati x1800xt til 2195 ett veldig kraftig kort, jeg ville gått for ati. Men det er smak og behag!

6492329[/snapback]

 

Jeg har lest et par steder (vurderer selv 7900GT) at 7900GT har en god del feil, så man skal være litt heldig hvis man får et skjermkort av 7900GT som virker fullt ut uten feil.

7800GT skal visst ikka ha denne feilen.

Endret av Midi
Lenke til kommentar
Jeg har lest et par steder (vurderer selv 7900GT) at 7900GT har en god del feil, så man skal være litt heldig hvis man får et skjermkort av 7900GT som virker fullt ut uten feil.

7800GT skal visst ikka ha denne feilen.

6492388[/snapback]

Nei, det er ikke en "god del feil" det er enkelte kort som det har vært feil med, og mestepartene av de problemene har skyltes at kort-produsentene har klokkert det for mye.

 

Gå for Sapphire X1800XT eller Sapphire X1900GT

6495435[/snapback]

Han sa han skulle ha muligheten for SLI, det har ikke noen av de kortene...

Lenke til kommentar

http://www.pixmania.com/no/no/237406/art/x...html?srcid=1911

 

:w00t:

 

Forresten du kan godt si at Crossfire er ATI sitt svar på SLI. Virker dog som at SLI er mer utbredt.... Klokker man et 7900gt en del kan man faktisk få en 7900GTX mini variant med 256 ram. Hadde selv ikke vært redd for å få et 7900gt som er noe feil med. Kjenner 2 som kjøpte 7900gt nylig og de fungerer helt ypperlig. Til 2.300 kr så er det veldig godt kjøp spør du meg

Endret av fflex
Lenke til kommentar

ok, har funnet meg 3 potensielle bruder her :p

 

Her er den første: XFX GeForce 7900 GT 256 MB Extreme Edition

Spec:

- 24 pipelines

- ca 2500 kr

- Tv ut

- 520 MHz Gpu og 1500 MHz VRAM

 

Den andre:

MSI GeForce 7900 GT HDCP

 

Spec:

- 560 MHz Gpu og 1400 MHz VRAM

- Tv ut

- ca 2700 kr

- 20 pipelines

- HDMI (Hva er det?)

 

Det tredje:

Asus Extreme N7900GT Top

 

Spec:

- 520 MHz Gpu og 1440 MHz VRAM

- 20 pipelines

- Tv ut

- HDTV (Godt for hva da?)

- ca 2600 kr

 

Det er også godt mulig jeg klokker kortet jeg kjøper, kan det jeg :p

Hvilket kort er det da mest gunstig å kjøpe?

Endret av Thmas
Lenke til kommentar

Det du ikke har fortalt oss / blitt fortalt er hvordan hovedkort du har. Dette er viktig ettersom man ikke kan kjøre SIL på et Crossfire kort og motsatt. Etter all sannsynlighet har du ikke et hovedkort som støtter noen av de og kan derfor ikke benytte deg av dette.

 

Så spørsmålet blir: hvordan hovedkort har du?

Det er også greit om du forteller oss resten av maskinvaren din. Da er det mye enklere å hjelpe.

 

 

Edit: Kom til å tenke på det forrige kortet ditt, ATI Radeon 9550 SE.

Så vidt jeg vet ble det kun gitt ut i AGP format noe som betyr at ingen av de kortene som hittil har blitt foreslått vil kunne brukes for deg ettersom de bruker PCI E.

 

Edit2: Tror at noe ala dette kortet er det du er på utkikk etter: Club3D GeForce 7800 GS

 

Men for all del fortell som mer om maskinvaren din. . Ellers er det ikke mulig å hjelpe.

 

Edit 3: Glem alt over. Så nå at du skal kjøpe en helt ny maskin, min feil.

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar

Hva med Club3D's GeÆForce 7950 GX2? Skal kjøpe det snart, noen som har tips? Er det bra? Utrolig bra?

6508637[/snapback]

 

Vell, dette er ett kort i "oveklassen", for de som krever det beste (etter prisen og dømme). Link til Geforce 7950 GX2

Du vil nokk ikke bli missfornøyd med FPS og 3D grafikk om du kjøper dette, men om det er verdt alle de pengene kan jeg ikke fortelle deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...