Gå til innhold

Premier League 2006/2007


Anbefalte innlegg

Jeg registrerer at mange sier at det ikke var straffe fordi det ikke var kontakt, men dette har faktisk ingen innvirkning på om det er straffe eller ei. Han ble hindret i å komme alene gjennom, og selv om han ikke legger seg ned som mange andre ville gjort, er han ute av balanse og avslutningen er ikke i nærheten av en avslutning engang. Han blir klart hindret, og reglene sier at hindring er straffe/frispark. Den er absolutt diskutabel, og begge sider kan forsvares, men feil er det IKKE.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg registrerer at mange sier at det ikke var straffe fordi det ikke var kontakt, men dette har faktisk ingen innvirkning på om det er straffe eller ei.

6705558[/snapback]

 

Hvis du finner det der skriftlig kan jeg si at jeg er enig. For meg er det ikke straffe til det motsatte er bevist.

Lenke til kommentar

Så det du sier er at man kan gjøre hva man vil så lenge man ikke er borti mannen? Da ville fotballen blitt moro, gitt.

 

Jeg har intet behov for å lete opp og ned i reglene, hva du mener er irrelevant for meg, men hvis du ønsker det er det bare til å sette seg ned og lese gjennom på steder som fifa.com (ligger vel ute der?). Ellers vil jeg oppfordre deg til å høre litt på alle andre, for eksempel ekspertene i C+-studioet, som sier akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg registrerer at mange sier at det ikke var straffe fordi det ikke var kontakt, men dette har faktisk ingen innvirkning på om det er straffe eller ei.

6705558[/snapback]

 

Hvis du finner det der skriftlig kan jeg si at jeg er enig. For meg er det ikke straffe til det motsatte er bevist.

6705577[/snapback]

 

De sa det etter kampen da! Så du kampen?

Lenke til kommentar

1-1 også for Arsenal. Jaja, en trøst for oss LFC-supportere at den andre antatte tittelutfordreren ikke rykker noe ifra. Sesongstarter er alltid skummelt, ser ikke bort ifra noen "bomber" på Old Trafford eller Stamford Bridge i morgen også. Spennende med PL-sesong endelig igang igjen. :D

Lenke til kommentar

Kommentatoren var da veldig i tvil når Liverpool ble tildelt straffen. VG er også veldig i tvil. Alle jeg har prata med, _nei_ ikke bare United supportere :!: var også veldig skeptiske og mente Gerrard filmet. Så ikke tro dere har rett. Muligens vi feiler også, men det er da mulig dere også gjør.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at jeg sitter med fasiten, men jeg mener jeg har den riktige meningen. Men hvis du leser postene mine så sier jeg at straffen er diskutabel og at alt kan diskuteres. Hva vennene dine mener kunne ikke brydd meg mindre, og det at vennene dine synes Gerrard filmer sier det hele. Hva kommentatoren angår så stemmer det, men så snakket han hele tiden også om "jeg kan ikke se noen kontakt, så den der er tvilsom", og det sier jo litt om hvor seriøst en kan ta kommentatoren her. De i studio var dog flinke og rettet opp kommentatoren og sa at det ikke trenger å være kontakt for å være frispark/straffe. Men som sagt, absolutt diskutabel, men ingen kan nekte for at Sheffield United-spilleren på ulovlig vis får Gerrard ut av balanse og at straffen dermed ikke er feil.

Lenke til kommentar

Dét var iallfall dagens påstand, Deemer. Han mister balansen umiddelbart etter å ha blitt forsøkt taklet, men velger ikke den enkle veien ved å falle og holder seg heller på beina så godt det er muligm og avslutter et lompeskudd i total ubalanse mens han faller. Sier du noe annet påstår jeg i så fall at du ikke har sett episoden, for det virker ikke slik.

 

Men jeg må bare spør dere: Hvorfor var det IKKE straffe? Dere snakker om at det var latterlig, ingen straffe, filming, etc., men ingen har enda kommet med en grunn til at det ikke var straffe som faktisk er korrekt.

 

Det som kan diskuteres i denne situasjonen er at siden Gerrard kommer seg unna selve taklingen og ikke blir felt kontant, må man vurdere hvorvidt Gerrard kommer i ubalanse nok til at han blir fratatt målsjansen. Og det blir han jo definitivt.

 

Dagbladet har for øvrig et godt bilde som viser at taklingen definitivt forstyrrer Gerrard i og med at den kommer mellom begge beina i det han er i full fart. Det som er latterlig her er å si at straffen er latterlig, for den er fullt og helt etter regelboka. Så får du heller gjøre opp dine meninger om regelboka.

 

http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/4/47/...rrardAP_REU.jpg

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

Ja jeg har sett avsluttningen flere ganger. Kanskje litt overdrivi å si at han mista balansen pga skuddet. Han blir aldri truffet av taklingen, men det er åpentbart at taklingen var mot Gerrard ikke ballen. Men Gerrard kommer seg forbi og avslutter også faller.. så litt billig ut men. Men at han blir fratatt en målsjanse er jo rett ;)

Lenke til kommentar
Men jeg må bare spør dere: Hvorfor var det IKKE straffe? Dere snakker om at det var latterlig, ingen straffe, filming, etc., men ingen har enda kommet med en grunn til at det ikke var straffe som faktisk er korrekt.http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/4/47/...rrardAP_REU.jpg[/url]

6706663[/snapback]

 

Jeg skal gi deg grunn, etter å ha sett den igjen... Så den bare 2 ganger på sporten ista, og ut i fra det jeg så var den utrolig billig!!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...