Gå til innhold

Har du hund?


Anbefalte innlegg

HAr du hund? Hvilken rase er det? alder? Kjønn? Personlighet?

 

Anyways har en Border collie/Husky tispe på 3.5 år som ser helt border collie ut bortsett fra at den har spitz hale. Hun er meget rask og klarte å trøtte ut en Greyhound da hun løper sinnsyk rask i sikk sakk slikt at greyhounden ikke klarte å følge med. Hun er blitt for dominant i det siste pga alder.

 

Hun er helt vill etter å spille fotball!

 

Anyways tenkte det kanskje det var noen data folk der ute som også liker hunder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-17 03:38, skrev SnowDOG_:

HAr du hund? Hvilken rase er det? alder? Kjønn? Personlighet?


Anyways har en Border collie/Husky tispe på 3.5 år som ser helt border collie ut bortsett fra at den har spitz hale. Hun er meget rask og klarte å trøtte ut en Greyhound da hun løper sinnsyk rask i sikk sakk slikt at greyhounden ikke klarte å følge med. Hun er blitt for dominant i det siste pga alder.


Hun er helt vill etter å spille fotball!


Anyways tenkte det kanskje det var noen data folk der ute som også liker hunder.



Tja dama har hund, teller det? Er jo nesten min også. En ren engelsk setter (fuglehund) på 3,5 år, en hvit og svart han. Veldig leken og kosete, og fremfor alt nyskjerrig! Svært glad i folk, og truer aldri noen. Bjeffer nesten aldri, bare for å varsle når det sniker seg en "fremmed" inn i huset (les: uventet besøkende).

Liker fotball også, men favoritten er nok rypejakt. Skikkelig flink til det. Ganske bra dressert, men nyskjerrigheten tar litt for ofte overhånd når den løper fritt i terreng... Og kan stå vanvittig lenge og ta stand når den lukter fugl, ganske stilig å se på.

Ble mye skryt, men så blir man også veldig glad i "sin egen" hund :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


SnowDOG_ skrev (2002-10-17 03:38):

Hun er helt vill etter å spille fotball!


 

Vell en av naboene av meg har hund og Søstra mi og hunden (Begge er 3år) spiller fotball som bare Ffffern.

Utrolig morsomt og se på egentlig.

 

Men hunder kan faktisk spille fotball etter litt trening.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-17 13:02, skrev Jimmy Pop:

I don't have any animals! I would never had any friends hold against their will!



 

Og når så du sist f.eks en VILL border collie? De fleste hunder er dyr som har vært temmet i tusenvis av år og som ikke kan leve vilt lenger.

De har det bra hos de som bryr seg om dem!

Lenke til kommentar

Her hjemme tok jeg vare på en 8-9 ukers valp i ca. en ukes tid.

Det var en "fortausmix" (mest sannsynlig noen narkiser som har latt bikkjene parre seg) av schæfer og rottweiler (mest rottweiler). Det var forresten en tispe og det må være den søteste bikkja jeg noen gang har sett. De øya, skikkelig store poter og lange fine bein.

Skulle ønske jeg kunne beholde henne, men siden jeg bare er 17 og bor hjemme med en mor som er allergisk så gikk ikke det dessverre.

Selv om hun bare var her i en ukes tid blei jeg faktisk glad i det litt vesenet og var litt trist å levere henne på kennelen :cry:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-17 14:24, skrev zn00ker:

Her hjemme tok jeg vare på en 8-9 ukers valp i ca. en ukes tid.

Det var en "fortausmix" (mest sannsynlig noen narkiser som har latt bikkjene parre seg) av schæfer og rottweiler (mest rottweiler). Det var forresten en tispe og det må være den søteste bikkja jeg noen gang har sett. De øya, skikkelig store poter og lange fine bein.

Skulle ønske jeg kunne beholde henne, men siden jeg bare er 17 og bor hjemme med en mor som er allergisk så gikk ikke det dessverre.

Selv om hun bare var her i en ukes tid blei jeg faktisk glad i det litt vesenet og var litt trist å levere henne på kennelen
:cry:


 

så søtt! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-17 14:52, skrev Susanne:

Quote:


Den 2002-10-17 14:24, skrev zn00ker:

Her hjemme tok jeg vare på en 8-9 ukers valp i ca. en ukes tid.

Det var en "fortausmix" (mest sannsynlig noen narkiser som har latt bikkjene parre seg) av schæfer og rottweiler (mest rottweiler). Det var forresten en tispe og det må være den søteste bikkja jeg noen gang har sett. De øya, skikkelig store poter og lange fine bein.

Skulle ønske jeg kunne beholde henne, men siden jeg bare er 17 og bor hjemme med en mor som er allergisk så gikk ikke det dessverre.

Selv om hun bare var her i en ukes tid blei jeg faktisk glad i det litt vesenet og var litt trist å levere henne på kennelen
:cry:


 

så søtt! :smile:

znOOker nå har du sjansen til å skjekke henner opp. PLAYER!
Lenke til kommentar

Har en 8,5 år gammel Belgisk gjeterhund. Har aldri møtt noen hunder med mer personlighet enn den rasen der. Har et kroppsspråk og ansiktsuttrykk uten like. Men det jeg liker best med henne, er at man kan nesten prate til henne, som man prater til en liten unge. Mange ord og setninger hun forstår.

Ligner litt på schaefer, men er mer grasiøst bygd, og har lengre og bløtere pels. De som synes at hunder lukter vondt, burde sniffe inn et godt magedrag av pelsen til en Belgier. Fjelluft. Jeg vasker min med schampoo tre til fire ganger i året. Og selv om de er langhårete, så røyter den utrolig lite. Men det skal sies at den har to korte perioder av året hvor den slipper pels.

 

Rasen har en utrolig spenst og fart. På snø greide den å springe ved siden av snøscooteren, i 2km, med en fart av 45km/t. Det sier litt, da den på asfalt greier ca 50km/t. (Dette er selvfølgelig etter speedometeret).

En av dem har greid å komme seg over en plankevegg på 2.84m!!!

 

Den dagen hun tar kvelden, så blir det flagget på halv stang hos meg. Håper det blir mange år til.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-17 13:34, skrev bdd:

Og når så du sist f.eks en VILL border collie? De fleste hunder er dyr som har vært temmet i tusenvis av år og som ikke kan leve vilt lenger.

De har det bra hos de som bryr seg om dem!


 

Og når så jeg en VILL border collie sist? Vel... Det er et bra spørsmål...

Svaret er: ALDRI.

 

Så til analysen av svaret.. Det kan kun forsvares med ett nytt spørsmål:

 

Hvorfor har jeg aldri sett en VILL border collie?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...