Gå til innhold

ATI-driverene - begynner de å komme seg?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har ikke fulgt så veldig mye med på hva som har skjedd med de propritære ATI Radeon/FireGL-driverene i det siste, men hørte ett rykte om at de begynner å nærme seg nVidia.

 

Så derfor håpte jeg at noen med litt mer kunnskap om emnet kan uttale seg, jeg vurderer å kjøpe ny laptop snart, og der er det langt mellom de med nVidia-skjermkort.

 

Har de fått støtte for x1xxx-serien? Hva med CrossFire? Er ytelsen sammenlignbar med 7x00-serien? Hvordan er stabiliteten?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner ikke dette med at alle har problemer med ATI-drivere, jeg har aldri hatt problemer med akkurat det.

6486686[/snapback]

Stabiliteten har ikke vært noe særlig stort problem hos meg heller. Jeg bruker selvfølgelig de driverne som ATI selv utgir, går ikke veien om distribusjonen (umulig med Slackware, selvfølgelig). Men som jeg sikkert har gitt uttrykk for, jeg savner ordentlige ATI-drivere for FreeBSD. Der må man fortsatt sverge til nVIDIA, de er alene om å støtte FreeBSD.

 

Edit: snakker selvfølgelig om drivere som støtter kortet fullt ut, med TV-ut, 3D osv. Ikke bare 2D, som DRI-driverne klarer å gi.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...