Gå til innhold

Freescale først med MRAM


Anbefalte innlegg

Jepp, jeg mener at elektromagnetisk hinter sterkt om en kobling mellom magnetfeltet og elektrisk strøm. (variable magnetfelter, "elektronisk støy", radiobølger, kjært barn har mange navn)

 

Men samme hva vi kaller det og om det er statisk eller variable så tviler jeg på at vanlige feltstyrker vil ha noen innvirkning på mram. Akkurat som det ikke har noen innvirkning på harddisker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jepp, jeg mener at elektromagnetisk hinter sterkt om en kobling mellom magnetfeltet og elektrisk strøm. (variable magnetfelter, "elektronisk støy", radiobølger, kjært barn har mange navn)

Disse navnene er ikke navn på den samme effekten, og selv om man sier at feltet er "elektromagnetisk", så betyr det ikke noe mer enn at det er elektrisk generert.

 

Ja, radiobølger er en form for elektromagnetisk stråling, men de er ikke en form for felt.

 

Et "variabelt magnetfelt" er et magnetfelt som endrer seg over tid (uavhengig om det er "elektrisk" eller ikke, se f.eks. astrofysikk).

 

 

Men hva med magneten i en høgtaler? Disketter er jo ikke så veldig glad i dem.

Hvor kraftig magnet må man ha før det blir farlig?

Litt mindre kraftig enn den som brukes i en diskettstasjon. ;) Avstanden spiller en stor rolle.

 

Disketter o.l. trives heller ikke spesielt godt på feil sted ved siden av en CRT-skjerm, og langtidslagring er heller ikke spesielt sannsynlig at er vellykket.

Lenke til kommentar

Jepp.

 

Jeg tipper at så snart det får litt penger i ryggen (kommersialiseres) så rykker det ganske raskt en tierpotens oppover. Deretter tipper jeg på en utflating av utviklingstakten. Men dette er kun i tilfelle kommersialiseringen går bra. Dersom det går dårlig tipper jeg mram forblir en kuriositet for historiebøkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...