Gå til innhold

Når kommer "neste generasjon"?


db

Anbefalte innlegg

Jeg var på The gathering i år og der hadde blant annet Asus noen kort de viste en demostrasjon på og som lå til utstilling.

De hadde en ny teknologi ( som jeg ikke husker hva heter:( ) men det gikk ut på at mange biter/ detaljer kunne være på skjermen sammtidig, også vist på Cellfactor!

da MASSEVIS av små biter fra f.eks et hus flyr rundt når huset sprenger.

når kommer disse kortene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil si at det høres veldig ut som physx kort. I så tilfelle er vel de kommet.

Iallefall den minste modellen. :)

Komplett selger disse http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320531

Men har du et sli oppsett på maskin din skal du visst nok kunne bruke et av kortene som physx kort. Eneste trikset da er at du mister den ekstra ytelsen.

 

En annen ting jeg har lest men kan vel ikke bekrefte det er at ved en form for

crack kan lure spillet til å tru at man har physx kort sånn at man kan sette den på.

Dette skal visst nok fungere uten noen form for ytelses-reduksjon. Men dette kan

jo bare være noe tull som noen har rablet ned på ei side for å få folk til

å tru at physx kort bare er tull, men det tviler jeg på. Så ta dette med ei klype salt.

Endret av Elmy
Lenke til kommentar
Vil si at det høres veldig ut som physx kort. I så tilfelle er vel de kommet.

Iallefall den minste modellen.  :)

Komplett selger disse http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320531

Men har du et sli oppsett på maskin din skal du visst nok kunne bruke et av kortene som physx kort. Eneste trikset da er at du mister den ekstra ytelsen.

6469905[/snapback]

Hvorfor skal man miste ytelse av å sette inn physXkort?

Det er meningen å få bedre ytelse

Endret av MongoMan
Lenke til kommentar

Ikke ved å sette inn et physx kort men ved å bruke det andre skjermkortet som et physx kort så mister du ytelsen fra det kortet for 3d acceleration å diverse (Sli-oppsett)

Poenget mitt der var at du faktisk ikke lenger bruker skjermkort nummer to til det det er ment for men isteden for kjører det som et physx kort

Endret av Elmy
Lenke til kommentar

Hvorfor skal man miste ytelse av å sette inn physXkort?

Det er meningen å få bedre ytelse

6469919[/snapback]

 

Det kan visst nok føre til redusert ytelse, siden slik jeg har forstått det, fysikk kortet kun tar seg av fysikk kalkulasjonene men overlater til sjermkortet å vise alle de tusenvis av nye objektene som følgelig kommer av en fysisk troverdig eksplosjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...