Gå til innhold

Problem å få farge på tv med s-videokabel?


Olos1

Anbefalte innlegg

Hei har koblet pc`en til tv`en min , er en JVc 28 tommer widescreen , visst noen skal lure på d.

Problemet er at jeg ikke får farge på tv`en , fargen fungerer hver gang helt til jeg skal logge meg på brukeren min , da blir det plutselig svart hvitt.

Noen som kan fortelle meg hva jeg kan gjøre for å fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei har koblet pc`en til tv`en min , er en JVc 28 tommer widescreen , visst noen skal lure på d.

Problemet er at jeg ikke får farge på tv`en , fargen fungerer hver gang helt til jeg skal logge meg på brukeren min , da blir det plutselig  svart hvitt.

Noen som kan fortelle meg hva jeg kan gjøre for å fikse dette?

6462323[/snapback]

 

Først og fremst:

 

1. Hvilket skjermkort har du?

 

2. Hvilken driverversjon bruker du? (Har du ikke den nyeste så last ned denne).

 

3. Se etter instillinger for tv-out og sjekk om du finner instillingsvalg for Ntsc eller Pal.

Det er PAL du skal bruke. På noen skjermkort-instillinger kan du velge land.

 

 

 

Andre muligheter:

Har du s-video ingang på tv en eller bruker du en scart-adapter? Hvis det er tilfelle prøv og bytte scart ingang på tven. (På enkelte tv`er er det kun støtte for s-video på en stk scart ingang.

 

 

Lykke til. :) (PS! hvis du søker etter tv-out eller noe sånt i forumet finner du sikkert andre poster som kan hjelpe deg med problemet ditt.)

Endret av matrosen
Lenke til kommentar

Dersom du har en gammel TV er det mulig at den ikke støtter S-video i det hele tatt.

 

I så fall må du til på Biltema og kjøpe artikkel nummer 24-146 (www.biltema.no) for å konvertere S-video til kompositt.

 

@christian1986: Dersom du vet at det finnes så mange tråder om dette emnet fra før, kan du vel heller finne de frem og linke til de? Dersom du føler deg plaget av at folk spør om ting er nok ikke forum plassen for deg ;)

Endret av pri
Lenke til kommentar
@christian1986: Dersom du vet at det finnes så mange tråder om dette emnet fra før, kan du vel heller finne de frem og linke til de? Dersom du føler deg plaget av at folk spør om ting er nok ikke forum plassen for deg ;)

6462644[/snapback]

 

pri har et godt poeng, sletter noen poster og tråden får leve videre med saklige svar og spørsmål. :)

 

Mvh

jarmo

Lenke til kommentar
@christian1986: Dersom du vet at det finnes så mange tråder om dette emnet fra før, kan du vel heller finne de frem og linke til de? Dersom du føler deg plaget av at folk spør om ting er nok ikke forum plassen for deg ;)

6462644[/snapback]

 

Helt enig med deg der Pri, formuet hadde ikke vært det samme hvis folk skal komme med slike kommentarer, og til alle sammen: Keep up the good work :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg sliter også... Jeg har imedlertid et Radeon 9600 og en Samsung LE40M61B. Jeg har prøvd å koble til med s-video til scart men jeg får også svart/hvitt med dårlig oppløsning og skeivt størrelseforhold. Jeg tror jeg har prøvd alt. Og jeg vurderer nå å gå på Clas Ohlson å bruke 1300 kr på DVI til HDMI-kabeler + kabelkanaler og audiokabler for så å begynne å strekke hele dritten fra kontoret og ut i stua. Om noen kjenner til dette problemet og bor i Trondheim så er de hjertelig velkommen på besøk. Det vanker bonus til den som får dette til å funke optimalt!

 

-T

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...