Gå til innhold

Hvordan heve det ene øyenbrynet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Før kunne jeg løfte/senke mitt venstre øyebryn uten problemer, men har etterhvert lært meg å løfte/senke høyre også. Så nå kan jeg bevege de helt seperat :cool:

 

Vil tro hele cluet er at du må lære hjernen å bruke nerver og muskler som ellers inngår i en større gruppe muskler når du gjør ansiktsuttrykk. Eksempelvis beveger man som oftest begge øyebryn synkront. Nå må du lære å bevege dem inviduelt.

Til å begynne med er det vanskelig ja, men øvelse gjør mester :)

Lenke til kommentar

Hater sånne ting, for det er umulig å forklare HVORDAN man lærer det. Tidligere kunne jeg ikke heve ene delen av (over)leppen alene, og irriterte meg over det. Prøvde en del ganger uten å få det til. Og...øhrm.. plutselig gikk det. Nå greier jeg å løfte høyre eller venstre del alene uten problemer (høyresiden er lettest, though) - og jeg vet ikke hva jeg gjorde for å lære det.

Endret av bhsand
Lenke til kommentar

LOL! Minnene bare strømmer på, godt jeg ikke har vært alene om å gå hardt inn for å lære meg sånne triks. Lærte meg å heve det ene øyebrynet da jeg gikk i... ummm.. 5-6 klasse tror jeg? Var ihvertfall på en tid da jeg og kompisgjengen hadde en greie med å etterligne tidligege helsedigektøg Tobjøgn Mogk.

 

Etter mye tumling foran speilen minnes jeg det gikk ved å holde nede det ene, mens jeg løfta og herja som en idiot fram til jeg klarte å kjenne hvilke muskler som skulle brukes. Det KAN ikke ha sett bra ut. :p

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

Noen greier det, andre ikke. Det kan skylles manglende gen(helt normalt), eller kroppsbeherskelse som tidligere er nevnt. For eksempel, faren min kan ikke krølle tunga pga han mangler et gen. Jeg kan både krølle tunga, og heve det ene øyenbrynet.

Prøv og prøv :)

 

Har du sett dette på Be Cool? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...