Gå til innhold

300 GB Disk ble plutselig Dynamisk disk. uffda


Anbefalte innlegg

Hei. I dag hadde jeg tenkt til å ta backup av det jeg hadde på 300 GB Disken. Hadde allerede tatt den ut av kabinettet og satt den inni et eksternt kabinett. Så fant jeg ut at jeg skulle sette den inni den gamle maskina mi for å ta backup derifra. Tja, tok ut harddisken av kabinettet og setter den inni den gamle maskina mi. Starter opp og alt ser bra ut. Windows XP Pro Nor (Som er på den gamle maskina mi) fant tydeligvis disken, men den kom aldri opp i min datamaskin. Gikk da inni Diskbehandling for å se hva som skjedde der. Der hadde det skjedd at 300 GB Disken var blitt til Dynamisk disk. Dum som jeg var så presterte jeg å konvertere den til Vanlig disk, så er ca. 150 GB med data borte. HELDIGVIS tok jeg backup av de 50 GB`ene med musikk jeg hadde på den da, men det var masse annet rart der som jeg gjerne kunne tenkt meg å hatt tilbake. Problemet er bare at alle partisjonene på harddisken (I alt 6 partisjoner) ble borte når jeg starta maskina.

 

Noen som vet hva som kan ha skjedd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. I dag hadde jeg tenkt til å ta backup av det jeg hadde på 300 GB Disken. Hadde allerede tatt den ut av kabinettet og satt den inni et eksternt kabinett. Så fant jeg ut at jeg skulle sette den inni den gamle maskina mi for å ta backup derifra. Tja, tok ut harddisken av kabinettet og setter den inni den gamle maskina mi. Starter opp og alt ser bra ut. Windows XP Pro Nor (Som er på den gamle maskina mi) fant tydeligvis disken, men den kom aldri opp i min datamaskin. Gikk da inni Diskbehandling for å se hva som skjedde der. Der hadde det skjedd at 300 GB Disken var blitt til Dynamisk disk. Dum som jeg var så presterte jeg å konvertere den til Vanlig disk, så er ca. 150 GB med data borte. HELDIGVIS tok jeg backup av de 50 GB`ene med musikk jeg hadde på den da, men det var masse annet rart der som jeg gjerne kunne tenkt meg å hatt tilbake. Problemet er bare at alle partisjonene på harddisken (I alt 6 partisjoner) ble borte når jeg starta maskina.

 

Noen som vet hva som kan ha skjedd?

6460051[/snapback]

 

PEBCAK

 

Lenke til kommentar

naar du konverterer en dynamisk disk til en vanlig disk mister du alle data. Kommer opp en stor advarsel om det naar jeg proever noe slikt. Dynamiske disker funker ikke som removable (paa USB/firewire kontrollere) fant jeg ut og maatte dermed konvertere til vanlig ved aa kopiere alt over paa en annen disk og saa konvertere den til vanlig for deretter aa flytte dataene tilbake.

 

Anyway, om du ikke har skrevet noe til disken kan du proeve et recovery program. Soek i forumet saa finner du et utall artikler om slike :-)

 

 

-

Per Christian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...