Gå til innhold

Ide-Sata-disk på p4pu hovedkort Hjelp :(


Anbefalte innlegg

Nå har jeg snart gitt opp å få sata-disken min opp å kjøre ved siden av IDE-disken :(

 

ref:

- Har winxp sp2 med 2 ide-disker som begynner å bli fulle!

- hadde en sata-disk liggende som jeg nå har koblet til sata-controlleren i mitt asus p4pe hovedkort.

- ser disken i fasttrack når jeg klikker ctrl-f i fasttrack? lagde ett auto-oppsett der da jeg ikke skjønte mye av det (prøvd flere forskjellige måter men disken vises IKKE i computer management - disc-management!)

 

Er det ikke mulig å få en sata-disk til å kjøre sammens med ide-disker??

gir snart opp og kaster sata-disken på dynga og kjøper meg en ide-disk istedet for hvis ingen hjelpsom fyr kan hjelpe meg snart.. :(

 

Hovedkortet er: ASUS P4PE/GLB/SATA/1394/GD-UAY

 

 

Dumt å ikke få brukt en 250GB sata-disk til ingen ting.. snufs

Endret av xcyber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kaster sata-disken på dynga og kjøper meg en ide-disk

 

og adressa til dynga, kan vi få den. :) Neida

 

har du installert driveren til fasttrack? i windows?

og hvis du skal ikke installere windows på den, det er noe du må behandle fra windows tror jeg.

 

Så installere driveren og reboot.

Mulig man må prøve litt før du får bruke den.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar
kaster sata-disken på dynga og kjøper meg en ide-disk

 

og adressa til dynga, kan vi få den. :) Neida

 

har du installert driveren til fasttrack? i windows?

og hvis du skal ikke installere windows på den, det er noe du må behandle fra windows tror jeg.

 

Så installere driveren og reboot.

Mulig man må prøve litt før du får bruke den.

6455811[/snapback]

 

 

Driver til fasttrack i windows? nei? men når jeg booter maskina og trygger ctrl-f "det kommer opp når jeg skal trykke det".. så ser jeg sata-disken der og ingen andre.. står den er klar til bruk eller noe lignende..! :(

 

men når jeg går inn i control panel så finner jeg ikke den nye disken blandt de andre..

 

PS, det må bli GRØNNMO søppelfylling hvis det blir aktuelt..

Lenke til kommentar

Kan du rapportere til brukermoderator at du har endret tittelen så du har den i orden?

 

 

ja det har du ser jeg.

 

 

ok du må installere driveren til kontrolleren.

Har du CD platen for kortet ditt? Du finner driveren der.

 

 

Gå i -kontrollpanel-system-maskinvarer-enhetsbehandling-. Finner du noe gule tegn der?

Endret av wiberos
Lenke til kommentar
Kan du rapportere til brukermoderator at du har endret tittelen så du har den i orden?

 

 

ja det har du ser jeg.

 

 

ok du må installere driveren til kontrolleren.

Har du CD platen for kortet ditt? Du finner driveren der.

 

 

Gå i -kontrollpanel-system-maskinvarer-enhetsbehandling-. Finner du noe gul tegn der?

6455877[/snapback]

 

 

nei.. finner ikke driveren fra asus som skulle følge med når jeg kjøpte pc`n

(kjøpte den fædigbygd fra komplett data for 3-4 år siden)..

finner ikke driveren på asus sine hjemmesider heller :(

men jeg tror jeg fant en driver en gang når jeg først drev å kødda med denne sata`n-disken og da kom vist den fasttrack-greia opp? tror ikke jeg hadde det før jeg installerte den driveren før.. men nå husker jeg ikke hvilken driver jeg installerte lengre.

 

Det er gult spørsmålstegn på raid-controller..

Lenke til kommentar
Det er nok noe som er feil med tittelen. Jeg er opptatt med å hjelpe deg, så takker til krifos.

6455979[/snapback]

 

 

hadde vært kjekt med litt hjelp ja hvis du ikke har tenkt deg på grønnmo om noen dager da hehe

6456001[/snapback]

 

 

 

under post nr 7 har lagt linken til asus. Laste ned. (ikke 9 nei)

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

ok.. da lasta jeg ned den driveren og klikka på det gule spørsmålstegnet for å reinstallere driveren.. installerte vist noen filer og ba meg restarte..

 

restarta og da var det gule spørsmålstegnet borte men ett nytt "gult utropstegn" under disc drives kom nå..

 

Promise 1+0 Stripe/RAID0 SCSI Disc device (This device is not working properly because Windows cannot load the drivers required for this device. (Code 31)

)..

(men noe sier meg at det var sånn jeg satte opp den under fasttrack?)

 

 

hva gjør jeg så?

Endret av xcyber
Lenke til kommentar

Vent nå litt.

 

Du har lastet driveren fra Asus. Driveren var i en *.zip archive. Har du åpnet den?

Du må gjøre det riktig ser du.

Starte fra å åpne zip filen.

Deretter gå i enhetsbehandling, der ved det gult tegn, høyre klick og velg oppdater driver.

Neste steg velger du ikke automatisk men du dirigere installeren til folder som du har åpnet driveren.

Lenke til kommentar
Vent nå litt.

 

Du har lastet driveren fra Asus. Driveren var i en  *.zip archive. Har du åpnet den?

Du må gjøre det riktig ser du.

Starte fra å åpne zip filen.

Deretter gå  i enhetsbehandling, der ved det gult tegn, høyre klick og velg oppdater driver.

Neste steg velger du ikke automatisk men du dirigere installeren til folder som du har  åpnet driveren.

6456236[/snapback]

 

 

jeg gjorde akkurat sånn som du beskriver her..

 

nå er det ikke noen gule spørsmålstegn eller utropstegn lengre men jeg ser ingen ny disk under disk management?

 

oppdaterte driveren, restartet som den ba om, restartet igjen og slettet oppsettet i fasttrack, når pc`n kom på nett igjen så ba den meg om å restarte igjen da det var skjedd en systemkonfigurasjon.. restartet og det er fremdeles ingen ny disk her.. :(

Lenke til kommentar

Nå er driveren installert, og ikke noe gult tegn.

Jeg var klar over det derfor har skrevet tidligere at du må prøve litt.

 

På grunn at kontrolleren er for raid oppsett, det er mulig at du må nå konfigurere disken for raid, med kun en disk.

Har du noen alternativer fra Windows til raid oppsett for promise kontrolleren eller må du bruke oppsett fra bios.(den ctrl-f)

 

Før du gjør noe, finne ut om det er en slik alternativ for den kontrolleren.

 

Et annet jeg lurer på er følgende:

Vil deaktivering av kontrolleren i Biosen, deaktivere fullstendig adgang til kontrolleren eller bare til raid funksjonen?

 

Hvis du forstår hva jeg mener her, og du har registrert noe om det, si i fra.

Lenke til kommentar
Nå er driveren installert, og ikke noe gult tegn.

Jeg var klar over det derfor har skrevet tidligere at du må prøve litt.

 

På grunn at kontrolleren er for raid oppsett, det er mulig at du må nå konfigurere disken for raid, med kun en disk.

Har du noen alternativer fra Windows til raid oppsett for promise kontrolleren eller må du bruke oppsett fra bios.(den ctrl-f)

 

Før du gjør noe, finne ut om det er en slik alternativ for den kontrolleren.

 

Et annet jeg lurer på er følgende:

Vil deaktivering av kontrolleren i Biosen, deaktivere fullstendig adgang til kontrolleren eller bare til raid funksjonen?

 

Hvis du forstår hva jeg mener her, og du har registrert noe om det, si i fra.

6456354[/snapback]

 

 

hmm.. har du msn? ville gått kjappere med 2-veis kontakt :)

 

[email protected] hvis du har

 

hvis ikke så.. 1) finner ikke noe om sata-controller i bios (p4pe-bios) 2) ctrl-f kommer inn i fasttrack - har vist ett par forskjellige måter å konfigurere på der skal jeg prøve begge?

Endret av xcyber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...