Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel ADSL 2+ kampanje og andre sleipe triks


Anbefalte innlegg

I slutten av mai (ca. hele siste halvdel så vidt jeg kan huske) lå det ute et tilbud på nettsidene til NGT om pris på 469 pr,. mnd på ADSL 2+. Jeg trykket den 23 mai "bestill" på bilde/knapp med svær "469.-" logo og fullførte bestilling. Fikk rett etterpå en mailbekreftelse fra NGT om at bestilling var mottatt, men uten noen prisopplysninger.

 

Hadde Telenor ADSL fra før og alt som behøvdes var at en montør koblet om i sentralen, noe som ble gjort 22. juni. Har nå 6. juli fått faktura på 499 kr. pr. mnd. Ringte ngt og spurte hvordan dette hadde seg. Fikk som svar at dette var en "junikampanje" og kun gjaldt for bestillinger i juni og ikke i mai. Ikke husker jeg at det sto noe om dette på siden deres i mai, men når jeg trykker på en knapp som det står 469 i svært tekst på og får gjennomført bestilling så forventer man jo at man også får faktura på denne prisen. Men det kan godt hende det sto et eller annet sted i liten skrift at dette IKKE gjelder bestillinger FØR 1. juni - men dette kan ikke ha vært særlig tydelig. De burde isåfall kanskje ventet til 1. juni med å legge ut kampanjen på websidene?

 

Ikke at det er mange kronene det er snakk om, og jeg sa til ngt at det er greit og at jeg betaler 499 hvis det skal være så vanskelig, men sitter likevel igjen med en liten uggen følelse av at dette er litt i sleipeste laget fra ngt... men det er jo selvsagt mulig at det er jeg som tar feil.. hva mener de andre her, noen som har opplevd det samme?

 

PS: Som et lite tillegg kan nevnes at montøren som koblet opp bredbåndet 22 juni "koblet feil" i sentralen slik at jeg kun fikk hastighet på ca. 5 mbits. Dagen etter gikk montørselskapet (relacom eller noe) ut i streik, og selv om ngt har lovt at det skal fikses en gang i fremtiden er hastigheten er fortsatt like lav. Likevel sender NGT ut fullpris faktura på ADSL 2+ produktet.

 

Ringte og forklarte dette til fakturaavd som var i det gavmilde hjørnet og ga meg hele 12 kr i rabatt (engangssum) for lav hastighet på superbredbåndet deres.

 

Er ny kunde hos NGT (gikk fra Telenor) - jeg var veldig positivt innstilt i utgangspunktet og ville gi Nextgentel en sjanse til tross for all kritikken de har fått - men nå begynner selv jeg å bli GANSKE så usikker på seriøsiteten hos ngt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NGT har en rekke sleipe triks, men de leverer det beste bredbåndet, så jeg prøver å overse det, men dette med prisen høres drøyt ut.

6454750[/snapback]

 

At de hadde det beste bredbåndstilbudet var faktisk også grunnen til at jeg valgte å kutte ut Telenor ADSL som jeg egentlig var fornøyd med, bortsett fra at de ikke kunne levere høyere hastighet til meg enn 6 mbits på det tidspunktet. Nå sitter jeg igjen med en enda treigere 5mbits linje til en høyere pris enn Telenor (som tar 499 for 6 mbits), i tillegg til skuffelsen over behandlingen fra NGT.

 

For meg (og tydeligvis mange andre) har Nxtgentel IKKE vist at de har det beste bredbåndet, og jeg frykter litt at fortsettelsen på historien blir at de egentlig ikke er i stand til å levere mer enn 5 mbits linje fra sentralen der jeg bor (som er ca. 800 meter unna)

Lenke til kommentar

Vel, Nextgentel har endel sleipe triks ja. Jeg ble lovet 500kr i Nextshop p.g.a. at jeg handlet i en bestemt helg :) Men hva tror du det gjorde da? De flyttet selvfølgelig den datoen jeg hadde betillt et par dager, altså på en dato der tilbudet ikke gjaldt! Sendte nettopp mail til dem, får håpe de gir meg gavekortet....

 

Utennom det er jeg strålende fornøyd, har 2,2mbit linjen. Linjen ligger på ca. 2,3mbit\s ned og 480kbit\s opp :D

Lenke til kommentar
...

Ikke husker jeg at det sto noe om dette på siden deres i mai, men når jeg trykker på en knapp som det står 469 i svært tekst på og får gjennomført bestilling så forventer man jo at man også får faktura på denne prisen. Men det kan godt hende det sto et eller annet sted i liten skrift at dette IKKE gjelder bestillinger FØR 1. juni - men dette kan ikke ha vært særlig tydelig. De burde isåfall kanskje ventet til 1. juni med å legge ut kampanjen på websidene?

 

6454701[/snapback]

Er forsåvidt enig med deg i om at de kanskje burde vente med å legge ut tilbudet, til det faktisk gjalt.

 

Så vidt jeg husker så stod det noe om at tilbudet ikke gjalt før etter en viss tid, men er ikke 100% sikker.

Lenke til kommentar

har akkurat samme problemet, bare at jeg bestilte i mars. står 549,- på fakturaen hver j...... måned. nytter ikke å si ifra gjennom kontaktskjemaet heller. de trakk faktisk riktig beløp i den første måneden men så ble det plutselig 549,-. så skulle de ha penger for avhjelp da zyxel driten ikke virket og de måtte sende ut en thomson. go figure....

 

 

edit: jeg bestilte da det var kampanje på 499,-. har fått mail hvor det står prisen blir 469/mnd f.o.m september, så jeg vet ikke om jeg gidder å bjeffe så mye på telefonen.

Endret av charlie di meola
Lenke til kommentar

Hva som stod på nettsiden til Nextgentel skal jeg ikke si for sikkert, men de sendte ihvertfall ut denne pressemeldingen den 1. juni : http://www.nextgentel.no/ressurser/melding...opplevelsen.pdf

 

Ser att de nå har satt opp prisen til 499,-, men regner jo med at de faktisk følger opp og setter ned igjen til 460,- den 1. september, så en slik "berg og dal bane pris" er sikkert bare for at fakturaavdelingen skal få noe å gjøre. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg bestilte kampanje til 499.- i mars. Måtte betale normalpris (548.-) til mai hvor de nye prisene gjaldt. Det er kanskje litt sleipt å fiske med store bokstaver i annonsene, mens man må betale litt ekstra pga den lille fotnoten.

 

Uansett så er det vel hva man får for kronene som teller. Det er vel ikke mange som matcher NGT på pris pr dato? Er en godt fornøyd ADSL2+ kunde hos de nå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En liten oppdatering i denne forsåvidt "lille" saken som har klart å få meg småirritert:

 

1. Ingen progresjon i feilrettingen på linjen min. Vet at montørselskapet er i streik, så det er kjipt, men ikke så mye å gjøre ved. Har fortsatt 5mbits linje etter en måned med såkalt adsl 2+.

 

2. Har måttet betale full faktura på kr. 499. NGT har ikke engang klart å lage korrigert faktura med de 12 kr. jeg skulle få i avslag pga. feilen.

 

3. Selv om Kundeservice hardnakket påsto at min bestilling ikke omfattes av Junikampanjen deres til 469.- pr. måned (fordi jeg trykket bestill knappen i slutten av mai) står det faktisk svart på hvitt etter jeg logger inn på kundesidene deres "Velkommen til dine kundesider! Ditt abonnement er ADSL 2+ MegaFree Kampanje Juni 2006" (se vedlegget). Har prøvd å påpeke dette ved å sende kontaktskjema, men ingen repons er å få.

 

Hadde jo håpet at NGT kunne gjøre det iallefall litt bedre enn dette.

 

post-103725-1153473378_thumb.jpg

Lenke til kommentar
NGT er det største møkkaselskapet i Norge, se min signatur for hvordan du ringer de gratis!

6456350[/snapback]

Funker det der opp mot mobiltelefoner også ??

Nå er det en stund siden jeg har ringt NGT, men er det ikke et annet nummer til kundeservice.

 

Ellers takk for et supert tips :thumbup:

Lenke til kommentar
NGT er det største møkkaselskapet i Norge, se min signatur for hvordan du ringer de gratis!

6456350[/snapback]

Funker det der opp mot mobiltelefoner også ??

Nå er det en stund siden jeg har ringt NGT, men er det ikke et annet nummer til kundeservice.

 

Ellers takk for et supert tips :thumbup:

6530689[/snapback]

Ja det fungerer fint med mobil, har spart mange penger på denne måten.

Lenke til kommentar

Er en del av disse NGT klagemailene, men er en grunn til dem og jeg henger meg på.

 

Er en tidligere Firstmile kunde og betaler idag mer for produktet enn resten av NGT kunder gjør selv om både DNS, fakturaservice etc er slått sammen. Ringte inn for å høre hvor lenge dette skulle være eventuelt om det var lett å bytte over til vanlig NGT router. En sur kundebehandler som helst ikke ville hjelpe, som ikke klarte å gi ett forslag på bytte og slettes ikke ville vite noe om når ting skulle sammen.

 

Nei.. jeg er på utkikk etter ny leverandør! Skulle ønske noen gadd å dra fiber litt mer i oslo for jeg skulle gladelig betalt 10 000 for å få dratt den inn og 1000 kroner måneden for en noenlunde bra hastighet!

Lenke til kommentar
1. Ingen progresjon i feilrettingen på linjen min. Vet at montørselskapet er i streik, så det er kjipt, men ikke så mye å gjøre ved. Har fortsatt 5mbits linje etter en måned med såkalt adsl 2+.

Dette er jo gjerne problemet til selskap som kjøper tjenester av andre selskap, når montøren gjør feil, er det kunden sluttkunden som lider, men NGT/Telenor/whatever får gjort fint lite med det hvis det ikke finnes mannskapsresurser til å rette feilen. Hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg latt saken ligge til Relacom kom ut av streik og fikk fikset feilen din. Deretter kontakter du fakturaavtelingen hos NGT, der du legger frem saken og sier at du fikk ADSL da og da, men fikk først riktig fart da og da, venligst kompanser meg for mellomliggende beløp. :-)

Lenke til kommentar

Sliter med samme problem. Bare det sto 599,- på min faktura!

 

Og på samme faktura kommer frakt av router til dør på 99,- som jeg måtte hente på posten og det var jo tross alt gratis etablering!

 

Og helt til siste er jo den beste av alle: Bomtur for montør på nesten 950,- som ngt selv har skylden i. De oppga feil telefonummer til montøren til tross for at de har riktig nummer til meg i bekreftelsen av bestillingen!

 

Og hastigheten? Nja, kommer så å si aldri over 200kB/s i utorrent selv om det er mange seedere....

 

Misfornøyd? JA! :mad:

Lenke til kommentar
Sliter med samme problem. Bare det sto 599,- på min faktura!

 

Og på samme faktura kommer frakt av router til dør på 99,- som jeg måtte hente på posten og det var jo tross alt gratis etablering!

 

 

Det samme har sjedd med meg og har problemer med internett har ringt flere ganger til ngt de at problemet var med modemet jeg byttet to ganger der je måtte betale frakten både når jeg fikk den og på returen, de seier at det står på avtalen at vi skal betale all frakt selv.

 

Jeg er lei av problemet med nette hvis linjen hadde blitt normal når jeg fikk modmet så er det greit jeg kan betale men når det ikke løser seg så er det helt pyton bare sløsing av penger.

Lenke til kommentar

NGT er bra og funker greit SÅ LENGE du ikke gjør noen ting utenom det vanlige... F.eks. som meg som ved en feil bestilte IP-telefoni via en knapp i en mail som jeg trodde skulle inneholde prisinfo. Ringte kundeservice og fikk avbestilt uten problemer. På kunesidene sto status på "avbestilt" og alt virket ok. Til de presterte å sende meg ip-telefonen og fakturere meg for abb og frakt av tlf. Betalte mine vanlige 358kr, og regner med at det ordner seg. Portforwarding på NGT-ruterne er et eventyr i seg selv. Telnet-helvete, ingenting funker via webgrensesnittet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...