Gå til innhold

AM2 3600+ tidligere enn forventet?


Anbefalte innlegg

Am3 så tidlig? jeg mente amd hevdet am2 skulle nå være så og si uendret i lang tid fremover, slik at man slapp flere sokkel bytter på lenge, men dette blir jo nå som 939, bare en midlertidig løsning. I tillegg må man da bytte ram for å oppgradere prosessoren, og da blir det plutselig en omfattende oppgradering og ikke minst kostbar.

 

Den plattformen var da altså drøyt 1 1/2år og det er i grunnen ikke lenge.

 

Det er i såfall veldig lite fremtidsrettet og skuffende av Amd synes jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Am3 så tidlig? jeg mente amd hevdet am2 skulle nå være så og si uendret i lang tid fremover, slik at man slapp flere sokkel bytter på lenge, men dette blir jo nå som 939, bare en midlertidig løsning. I tillegg må man da bytte ram for å oppgradere prosessoren, og da blir det plutselig en omfattende oppgradering og ikke minst kostbar.

6450485[/snapback]

Hele poenget med at AM3-prosessorer blir bakoverkompatible er at du kan kjøpe et AM2-system nå, og sette inn en ny AM3-prosessor i det samme systemet når du vil oppgradere.

 

Omvendt kompatibilitet, at AM2-prosessor skal fungere med nyere AM3-hovedkort, er ikke så viktig. Det er tross alt ikke så mange som kjøper nytt hovedkort til en gammel maskin uten å bytte prosessor.

Lenke til kommentar
Omvendt kompatibilitet, at AM2-prosessor skal fungere med nyere AM3-hovedkort, er ikke så viktig. Det er tross alt ikke så mange som kjøper nytt hovedkort til en gammel maskin uten å bytte prosessor.

6450694[/snapback]

Synes egentlig ikke noen av delene er viktig, vil tro at de aller fleste CPUene blir solgt sammen med nye HK, kanskje endel entusiaster som kun bytter CPU, men vil tro at dette også er ett fåtall ettersom man gjerne ønsker å få siste chipsett og nyeste "features" på HK siden når man først oppgraderer?

Lenke til kommentar
Omvendt kompatibilitet, at AM2-prosessor skal fungere med nyere AM3-hovedkort, er ikke så viktig. Det er tross alt ikke så mange som kjøper nytt hovedkort til en gammel maskin uten å bytte prosessor.

6450694[/snapback]

Synes egentlig ikke noen av delene er viktig, vil tro at de aller fleste CPUene blir solgt sammen med nye HK, kanskje endel entusiaster som kun bytter CPU, men vil tro at dette også er ett fåtall ettersom man gjerne ønsker å få siste chipsett og nyeste "features" på HK siden når man først oppgraderer?

6452915[/snapback]

Det er faktisk ganske mange som først kjøper en billig cpu og så kjøper en kraftigere etter hvert som prisene har fallt.
Lenke til kommentar

Kult at man kan kjøpe AM3 CPU til AM2 hovedkort da :). Og hvis DDR2 og 3 er slotkompatible så betyr det at man kan kjøpe DDR3 til AM2 også hehe.

 

Dvs. at AM2 vil få lang levetid. PCIe v2 er nok ikke det folk bytter hk for med det første.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det er faktisk ganske mange som først kjøper en billig cpu og så kjøper en kraftigere etter hvert som prisene har fallt.

6452947[/snapback]

Det er også mange som kjøper hovedkort oftere enn prosessor -Jeg er en av dem :D

 

Min kjære trofaste A64 3400+ har opplevd både NF3, NF3 250 og NF4 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...