Gå til innhold

Sikkerhetsverktøy fra Microsoft


Anbefalte innlegg

Johndoe, sant. Men så lenge brukere har passord og administrator har passord så oppnår man jo det samme.

 

Eneste ulempen er altså at man må ha forskjellige brukere på maskinen, det er ikke alle som liker det siden det kan bli mye styr med installerte programmer, ikoner, osv.

 

Så klart, programmet har et potensiale, men det er kun et passord som i utgangspunktet sørger for sikkerheten i begge metodene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det er jo en latterlig enkel å få se filnavnene da, la oss si at poden hjemme legger all griset sitt i den "sikre" mappa. Da kan fattern (som seff er admin) gjøre dette:

 

blablabla..

6449885[/snapback]

 

 

Ja virkelig "latterlig enkelt" må jeg si.. :roll:

 

tror jeg ville følt meg ganske trygg på for å si det sånn. Og du får jo som sagt bare opp filnavna så hva godt gjør vel det? er det noe man virkelig vil beskytte så er det jo ikke verre enn at man gir de anonyme filnavn da.

Lenke til kommentar
Men det er jo en latterlig enkel å få se filnavnene da, la oss si at poden hjemme legger all griset sitt i den "sikre" mappa. Da kan fattern (som seff er admin) gjøre dette:

 

6449885[/snapback]

 

Det er jo en stor ulempe, uten tvil. Greit nok at filene ennå er kryptert, men hvis man kan lese filnavnene, så er jo hele "Private folder" konseptet meningsløst. Det finnes jo per i dag ørten metoder for å kryptere filer, men færre løsninger for hele mapper. Det er jo praktisk å kunne slippe å pakke ned + kryptere mapper til arkiv filer.

 

Får håpe at Microsoft retter opp dette slik at filnavnene også er trygge. Det bør jo absolutt forventes.

Lenke til kommentar
Men det er jo en latterlig enkel å få se filnavnene da, la oss si at poden hjemme legger all griset sitt i den "sikre" mappa. Da kan fattern (som seff er admin) gjøre dette:

 

blablabla..

6449885[/snapback]

Ja virkelig "latterlig enkelt" må jeg si.. :roll:

 

tror jeg ville følt meg ganske trygg på for å si det sånn. Og du får jo som sagt bare opp filnavna så hva godt gjør vel det? er det noe man virkelig vil beskytte så er det jo ikke verre enn at man gir de anonyme filnavn da.

6474510[/snapback]

 

Jeg regner med at noen brukere har problemer med å følge punktene jeg satt opp. Men et skript automatiserer hele prossesen. Regner med at det ikke er lenge til noen knekker nøkkelen og da blir verktøyet ubrukelig.

Derfor vær ikke for trygg på programmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...