Gå til innhold

Amotor: ATV: Mange kjører ulovlig


Anbefalte innlegg

Jeg kjenner godt denne problemstillingen godt fra en del frivilig jobb innen motorsport. Det er så enkelt som at hvis du kjører et uregistrert kjøretøy på din egen eiendom, kan du straffes for det. Det er ulovelig å kjøre uregistrert ATV alle steder, untatt et sted: organisert trening av en klubb innenfor Norges Motorsportforbund. Du må da løse lisens.

 

Kjører du rundt med en uregistrert ATV (eller bil, mc etc), gjelder ikke din personlige forsikring. Veldig mange vet ikke dette.

 

Mange beklager seg over reglene, men husk en ting: de er laget for å beskytte dere og de rundt dere i beste mening. Når det gjelder kjøring i utmark, så blir denne veldig skadet av kjøringen.

 

Kom dere på banen gutter og jenter. Der er det et sosialt og hyggelig miljø alle blir ønsket hjertelig velkommen av likesinnede :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ble denne posten laga egentlig? Ser ikke helt problemet her. Enhver person som har litt omløp vet at å kjøre et uregistrert kjøretøy, uten skilt og sånn er ulovlig. Det er det ikke noe tvil om, men om man har registrert en ATV så ser jeg ikke helt problemet liksom. Gjør dere?

At det ikke er lov til å kjøre på Privat Område har ikke noe med ATV å gjøre i den forstand. Det gjelder for alle Kjøretøyer, så lenge Eier/Beboer ikke har tillat det da så klart.

Det med at det ikke er lov til å kjøre uregistrert kjøretøy på eget område hørtes no litt rart ut. Hvis man eier eiendommen, selv så ser jeg ikke noe problem. Politiet kan jo egentlig ikke stoppe deg så lenge du kjører på egen eiendom, så strengt tatt mener jeg. Er jo opptil hver enkelt å bestemme hva de vil gjøre på Egen gårdsplass liksom.

 

Ser ikke på denne tråden som noe særlig brukelig, da alle her som har skrevet i denne tråden vet hva som er riktig og ikke riktig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...