Gå til innhold

Hvorfor quote når du svarer først av alle?


v0lume

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
synes dette går igjen hele tia og blir litt forundra, hvorfor quoter man når en er den første til å svare på en ny post?

 

:dontgetit:

6439727[/snapback]

1. Av gammel (og god) vane.

 

2. Og fordi man ikke vet om noen andre poster imellomtiden.

(edit: sånn som skjedde akkurat nå. ;) )

 

--

 

synes det er mer irriterende med folk som ikke quoter, eller som fjerner snapback'n fra quoten.

 

også irriterende med de som lar det være 600 quote inni quoten.

Endret av phax
Lenke til kommentar
synes dette går igjen hele tia og blir litt forundra, hvorfor quoter man når en er den første til å svare på en ny post?

 

:dontgetit:

6439727[/snapback]

1. Av gammel (og god) vane.

 

2. Og fordi man ikke vet om noen andre poster imellomtiden.

(edit: sånn som skjedde akkurat nå. ;) )

 

--

 

synes det er mer irriterende med folk som ikke quoter, eller som fjerner snapback'n fra quoten.

 

også irriterende med de som lar det være 600 quote inni quoten.

6439744[/snapback]

 

kan bli slitsomt når man leser "hotte" poster, der skjer det hele tia, også quoter man med et par bilder, blire bra

Endret av woodno
Lenke til kommentar

Er det en tråd med lite aktivitet synes jeg det blir litt overflødig og quote posten rett før deg. Men i tråder hvor ting går unna, f.eks SO5, blir det fort frustrerende om man ikke quoter, og 2-3-9 stk poster i mellomtiden slik at ingen andre, inkl den du svarer til, aner hva du svarer på :)

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Kan jo hende man bare skal svare på deler av innlegget, og da er det jo praktisk å sitere disse.

 

Å quote hele første post, er derimot overflødig.

Lenke til kommentar

Vel, som regel pleier folk å klippe ut overflødige ting i quotes. Det er veldig kjekt! :)

Men noen ganger quoter de et innlegg bestående av 800 ord, og svarer f.eks "Ja, men bare litt."

 

Derfor etterlyser jeg en ny smily/emoticon til dette fora som river av seg håret.

Lenke til kommentar
Fordi man da veit akkurat hvilket svar man igjen svarer på?

6439735[/snapback]

 

Akkurat? Det er bare en post til å begynne med. :ermm:

6439755[/snapback]

i tilfelle noen skulle poste i mellomtiden.

6439985[/snapback]

Nettopp. Men i mitt tilfelle var det ingen andre inne her når jeg startet å skrive, derfor ingen nødvendig quoting. Er det en hawt tråd med mange inne? Quote i vei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg siterer et spørsmål dersom jeg ser at det er en veldig aktiv tråd og det er fare for at svaret ikke blir først alikevel. Ellers pleier jeg å sitere om det er spesifikke ting jeg skal svare på, eller for å unngå å ha en veldig rar post om brukeren skulle redigere posten sin. Det eneste som irriterer meg er hvis noen siterer en uendelig lang post og svarer med to ord, da er det bedre å fjerne innholdet i sitatet og sette inn (...) som en erstatning.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Man quoter gjerne uansett for å skape en sammenhengende post. Man skal gjerne slippe å lese andre poster for å forstå hva og hvem man referer til i sine egne innlegg.

Poenget er jo at det er unødvendig å måtte referere til andre poster når man er den første som svarer i tråden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...