Gå til innhold

Maks load temperatur på 805D intel.


jaco

Anbefalte innlegg

Hei, headingen sier vel det meste, hva er maks temp en 805D tåler? Sitter på vannkjøling men nå som sommeren kom så økte tempen betraktlig. Så kjørte den ned litt. Den ligger på 40 grader idle nå.

 

Når kommer tempen som heter MYE?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
aha, takker så mye. Så det betyr at jeg kan faktisk klokke den litt opp igjen da? Så lenge den ikke overstiger 70C idle, men det skal vel litt til? :)

 

Takker for raske svar :D

6439764[/snapback]

skal klokke en del før man når 70c idle ja. men kan være kjekt å ha som regel å ligge under 70c load også. når den overskrider 70c kan det oppstå ustabiliteter. men så lenge du holder deg under 70c går dette helt fint

Lenke til kommentar

oki :D Har aldri opplevd at den har vært oppe i 70 i load. Jeg er ingen gamer, er ikke det jeg trenger cpu kraft til. Driver faktisk mest med photoshop og slike programmer. Liker at det skal gå unna hehe..

 

btw, vet du hva default vcore orginalt er på 805D? CPUZ viser: 1.30

 

Kan det stemme? Det er orginalt.

Endret av jaco
Lenke til kommentar
Forstår :) Jeg bruker Asus P5ND2-SLI Deluxe. Veldig fornøyd med kortet, klokker ganske så godt også. Hvilket kort venter du på?

6440170[/snapback]

Driver og skal kjøpe meg P5W DH deluxe, men har litt is i magen, da resten av maskinen er i en annen by, og det er sol og sommer og må jobbe med tan-en ;)

Lenke til kommentar
Den throttler vel rundt 65 grader denne CPU`en ? :hm:

6453870[/snapback]

 

Hm det tror jeg kan stemme, la merke til noe sånt for ikke så lenge siden, da hadde jeg ikke fått montert cpu blokka skikkelig og uten god pasta. Men den overstiger ikke 55 i load nå, så det skal vel gå bra?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
55 i load er helt greit :)

6459215[/snapback]

 

Mer enn greit dersom dette er stabilt og det er max temp full load begge kjerner.. :)

Ref. forøvrig hw.no/erik's(pretorian) test av 805D.. og THG's "voldtekt" av samme CPU ([email protected]).

Jeg vil si (utifra artikler/tester og egen erfaring) at rett under 70 grader full load med en 805D er det normale.. selv med vannkjøling (VCore rundt 1.47-1.5).

Forøvrig må slike system stå i ett rom med god kjøling/lufting for å kunne holde såpass lave temperaturer som under 60 grader (load).

Bare "glem" å kjøre et Prescott/Smithield/Presler system i ett "vanlig" rom nå i sommervarmen med noe særlig overklokk/"høy" VCore..

Vel.. det går jo, men temp/throttling vil vel da heller være regel enn unnttak.

Det er fint (for oss "preshot-klokkere") at vi har lange vintere.. og kalde kjellerrom her til lands.. :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...