Gå til innhold

Pc problemer, vært over lengre periode.


Anbefalte innlegg

Hey, sliter for tiden med en stasjonær pc.

Jeg vet ikke 100% hva som er galt men har noe aning, den stasjonære pc'en har disse spectsa:

 

1.8ghz athlon xp

2gb twinmos pc3200

KT4AV mb (MSI)

300w psu, husker ikke type

dvd/cd-rw spillere

120gb western 7200 rpm

 

Problem:

Kjører med en vifte i sidedør, en vifte forran for HD kjøling og en bak for cpu.

Viften på cpu'en er relativt dårlig, men en 1.8ghz krever ikke så mye kjøling. Problemet er når pc'en har stått på for lenge, eller jeg f.eks launcher et spill (wow, quake3, o.l). Så tar det ikke lang tid før den rebooter automatisk, dette gjør den repeterende etter en gang, dvs f.eks 5-20 mins mellomrom mellom hver gang etter den første. Derfor lurer jeg på om det er for lite strøm, defekt psu eller for dårlig kjøling som skaper problemet? eller bare hardware/software konflikter?

 

Har også en Elitegroup 6500G laptop:

1.6ghz P M

756 twinmos pc2700

40gb etc...

Denne skrur seg også veldig ofte av pga varme, noen tips om hvordan å få kjølt en laptop mer :p?..

 

MvH James

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, ikke helt riktig, avhengig av prosersorgenerasjonen så kan din cpu faktisk trenge bedre kjøling enn en nyere cpu.

 

Innstaler cpu fan og sjekk hva temperaturen havner på etter hvert.

6439546[/snapback]

 

Har allerede sjekket det i bios tidligere, den ligger på rundt 45 i coren. Chassis ligger på rundt 35.

Lenke til kommentar

Vell, det er ikke for å pirke, men du kan ta i betrakning at bios kan være unøyaktig.

 

Men er cpu temp allerede 45 i selve bios så øker den sikkert betraktelig under last av windows og lignende, dermed så kan det godt være at temp ligger på rundt 55-60 under last.

 

Derfor er det kjekt med programmer som speedfan.

Lenke til kommentar

hmm får gjøre det, men det jeg mente var...

Jeg starta lot pcn gå, kjørte masse apps og wow... så når den reboota sjekka jeg i bios med en gang slik at den målte hva den var akkuratt da (vet ikke om det fungerer slik, men burde jo det i teorien). Den går ikke over 50 det vet jeg, har sjekket med andre apps tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...