Gå til innhold

Ny motor, kjøres inn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har kjøpt meg en ny tohatsu 25 hk og har hørt at man skal kjøre den inn. Hva er det??

6438140[/snapback]

Skal stå utførlig beskrevet i heftet som fulgte med motoren. Vanligvis vil hastighet under innkjøringen være oppgitt som 3/4 av maks hastighet e.l. ofte må hastigheten varieres.

Lenke til kommentar
Har kjøpt meg en ny tohatsu 25 hk og har hørt at man skal kjøre den inn. Hva er det??

6438140[/snapback]

 

Og kjøre inn betyr og få bevegelige deler til og SETTE seg og tillpasse seg.

 

Ved innkjøring må du ikke kjøre med mere gass en 3/4.

 

Oftest anbefalt hvis olje blandes i bensin selv, litt mere olje i bensinen ved innkjøring.

 

Innkjøringsperiode er som regel ved mindre motorer gjennomført ved bruk av 50 liter bensin, kan med fordel økes noe.

 

Etter en tids bruk bør du sjekke tilstramming av plugger etc.

 

Skift girolje hvert år og kjør i ferskvann for vinterlagring det lønner seg i det lange løp.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar
Står i brukerhåndboken. Har nettopp kjørt inn min Tohatsu 25(30)hk'er.

 

Tar 10 timer.

 

Les bruksanvisningen du, det står der som "break-in". ;)

6440682[/snapback]

10 timer er mye! var ikke det kjedeli? Noen som bor i ålesund å har lyst til å kjøre inn en motor? :D

Lenke til kommentar
Står i brukerhåndboken. Har nettopp kjørt inn min Tohatsu 25(30)hk'er.

 

Tar 10 timer.

 

Les bruksanvisningen du, det står der som "break-in". ;)

6440682[/snapback]

10 timer er mye! var ikke det kjedeli? Noen som bor i ålesund å har lyst til å kjøre inn en motor? :D

6441635[/snapback]

 

Kjedelig? Tja. Fikk jo gi full gass i 2 min hvert 10'ende minutt, så var jo ikke SÅ kjedelig da. Men trenger absolutt ikke å gi full gass 2 min hvert 10'ende minutt fordi det står du kan gjøre det da.

 

Ta å les du. ;)

Lenke til kommentar

10timer går det før motoren er innkjørt og du kan kjøre full gass uten å slakke av.

 

Du kan jo kjøre fort nokk slik at båten går i plan,men eg ville tatt det roligt di 2-3første timene,så kan du kjøre i marsjfart til du kommer til 3-8timer.

Etter det så kan du jo gi litt gass bare ikke kjøre med full gass heileveien...

 

Eg vett at det er kjedeligt,har en 40hk som eg måtte kjøre inn nå eg fikk dn,kjente bare åssen dn ville ta ut nå eg ga gass,men eg kunne jo ikke,men treger ikke nå på at eg tok meg tiden til å kjøre dn inn. :thumbup:

 

Sleng oppi gjerne noe meir olje enn den egentligt skal ha,skal dn ha 2%,er vell det som er vanligt,men sleng oppi 3-4 ivertfall di første timene.

 

Feks eg brukte 3% på min og min skal bare ha 1% normalt''slik som nå'' fordi dn har godt av litt extra smøring på di første turene\timene. ;)

 

Lykke til! :cool:

Endret av terhi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...