Gå til innhold

Flere FPS for AMD-dobbelkjerner


Anbefalte innlegg

Skrevet
Noen fare for at å installere dette kan ødelegge for spill som utnytter dualcore, som f.eks Oblivion?

6438274[/snapback]

Det tror jeg ikke det vil gjøre, men jeg tror derimot at det vil være en forbedring for spill som ikke utnytter dobbelkjerne-prosessorer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvordan far man ReverseHyperthreading til aa fungere alt opp i dette?

6438609[/snapback]

RHT er aller mest sannsynligvis fantasi. Hadde det vært mulig hadde man sannsynligvis hatt det for lengesiden.

6438641[/snapback]

Vi får se på det eventuelt, men dette verktøyet har uansett ikke noe med Reverse HyperThreading å gjøre iallefall.

Skrevet
synd at AMD kommer med slike utspill som viser seg å ikke ha noen betydning. Dette er en bugfiks på et produkt som ikke holder mål :(

6438654[/snapback]

 

Hm, nå er jeg ikke med? Det er en bugfiks ja, men har AMD påstått noe annet?

 

AtW

Skrevet
Snodigt at dei må lappe og fixe på noke som skal væe x86 kompatibelt?

6438798[/snapback]

Så du var fornøyd med 8086?

 

Dette er snakk om at AMD fikset et problem. Som du kanskje har fått med deg har en del brukere fått problem med noen spill.

Skrevet
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1144304

 

Her har en fyr testet med F.E.A.R

 

Før: 54 fps

Etter: 54 fps

 

Vel. Det virker uansett som om de fleste får flere poeng i 3dmark.

6438134[/snapback]

 

F.E.A.R. er vel en av de spillene som bruker begge kjernene, så dette spillet får nok ikke noen forbedringer. Jeg tipper det for det meste er på spill som er litt eldre, 1 år eller mer (ren gjetting fra min side)

Skrevet
dumt spørsmål kanskje, men gjelder dette opteron også?

6439320[/snapback]

Om det er en bugfiks så er det nok det ja. Du kan prøve om det blir forskjell.
Skrevet

Bare for å gjøre dette helt klart så inneholder dette verktøyet en bugfix for Windows relatert til spill som fungerer suboptimalt med dobbelkjerne-prosessorer. Det er altså ingen feil med AMD sine prosessorer hvis noen skulle tro/påstå det.

Skrevet (endret)

Jeg testet video stress testen i cs, før fix: 122fps etter 145 :yes: kjørte testen 3 ganger med og uten fixen...

Endret av Gunder1
Skrevet
Jeg testet video stress testen i cs, før fix: 122fps etter 145 :yes: kjørte testen 3 ganger med og uten fixen...

6440211[/snapback]

Takk for den, det er faktisk en respektabel forbedring i ytelsen på hele 18.85 prosent det :thumbup:

Skrevet

Hvis denne hjelper så mye som det påstås... Så må den integreres i neste service pack eller på windows update for at det skal være noe vits i. Det store flertall vil aldri få tak i den ellers...

Skrevet
Hvis denne hjelper så mye som det påstås... Så må den integreres i neste service pack eller på windows update for at det skal være noe vits i. Det store flertall vil aldri få tak i den ellers...

6440506[/snapback]

Muligens, men alle som er opptatt av best mulig ytelse mhp. benchmarking vil selvsagt få tak i den. Skal bli interessant å se hvor mye ekstra ytelse i spill dette verktøyet kan gi. Håper et av de støre nettstedene kjører en grundig test i snarlig fremtid.

Skrevet
Ingen forskjell i 3Dmark 06 som andre har nevt etter denne fix.

6440374[/snapback]

3dmark 06 bruker begge kjernene og ifølge gutta her så er det jo ikke mye å hente da den allerede bruker begge kjernene.

Skrevet (endret)

Skulle akkurat til å si det. Er det snakk om ytelse forbedring iform av RHT så er det kun i applikasjoner og spill som utnytter 1 kjerne. Nyere 3dmark tester er jo designet for 2 kjerner, såvitt jeg vet F.E.A.R også.

Endret av ReVoX
Skrevet

før starta wc3 og hakke noe jevlig etter litt spilling, fikk heller ikke satt wc3 til og kjøre på kun 1 kjerne, etter fix er dette problemet borte.

Skrevet
før starta wc3 og hakke noe jevlig etter litt spilling, fikk heller ikke satt wc3 til og kjøre på kun 1 kjerne, etter fix er dette problemet borte.

6441524[/snapback]

Det var vel først og fremst det som skulle fikses. Eventuell Reverse HyperThreading tror jeg kommer senere.
Skrevet

Kanskje vi skulle starte en poll på denne artikkelen? "Tror du denne patchen er Reverse Hyper Threading?" Og når Hardware.no ser at nærmere halvparten svarer "Ja", kan de gå og sette seg i skammekroken...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...