Gå til innhold

Hjelp til valg av 12"


Anbefalte innlegg

Sitter her å vurderer innkjøp av en "Ultra-portabel" maskin. Har fra før av en Dell Inspiron 8600 og en HP Compaq NC6000. Dell'en er såpass stor og tung at jeg har minimal lyst til å dra den fram på f.eks flyet. HP'n er en 14,1" og grei nok vekt, men kunne tenkt meg den i et nummer mindre.

 

Modeller jeg har vurdert er IBM X60s og HP NC4200.

 

Har brukt X40/41 en del og liker størrelsen/vekten, byggekvaliteten og designet. Eneste ulempen er at den mangler Windows-tasten, men det har de endelig klar å presse inn på X60s :D

 

NC4200 har jeg bare såvidt tittet litt på, men første inntrykket var bra. I tillegg vet jeg av erfaring at bygggekvaliteten til HP, hvertfall på business utgavene, er meget bra. Har desverre ikke hatt begge modellene samtidg, så har ikke fått samenlignet størrese og vekt.

 

Pris messig ligger IBM'en 3000,- over HP'n takk være meget gunstig innkjøpsavtale på HP, i tillegg er spesifikasjonene på HP'n bedre. Men NC4200 veier et halv kilo mer enn X60s.

 

Noen som har brukt begge modellen og kan komme med sin vurdering?

 

Eventuelt hvilke andre modeller kan jeg titte etter? Dell er uaktuelt, så er ikke vits å komme med X1 :p Er heller ikke noe fan av widescreen på 12,1"

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NC4200 er litt for stor til å ikke ha integrert CD/DVD spiller i mine øyne, men for all del, liten er den, enn om litt tykk.. (jobber IT support, klår på NC4200 hver dag)

 

Selv ville jeg uten tvil valgt IBM, om ikke prisen var en faktor....men 3000kr er ikke allverdens, det er tross alt en IBM...(okei, lenovo da :p )

Lenke til kommentar
NC4200 er litt for stor til å ikke ha integrert CD/DVD spiller i mine øyne, men for all del, liten er den, enn om litt tykk.. (jobber IT support, klår på NC4200 hver dag)

 

Selv ville jeg uten tvil valgt IBM, om ikke prisen var en faktor....men 3000kr er ikke allverdens, det er tross alt en IBM...(okei, lenovo da :p )

6435388[/snapback]

 

Må si meg enig i at NC4200 er litt stor til å ikke ha cd spiller. I tillegg likte jeg ikke at det var så tykk ramme rundt skjermen.

 

 

Hmm, ja jeg tenkte ikke på at de har like stor oppløsning i høyden :p Jeg bare liker ikke widescreen på så små maskiner.

 

Noen som har tips til andre maskinen jeg kan titte etter?

Lenke til kommentar

Til Windows Vista skal visstnok GMA 950 være tilstrekkelig til å takle de høyeste grafikkinnstillingene. GMA 950 finnes i Intel 945 PM/GM brikkesett. Etter det jeg har forstått har også brikkesett med integrert ATI X200 eller høyere også støtte for de høyeste grafikkinnstillingene i Vista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...