Gå til innhold

Spørsmål om kjøp av en Qtek


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har veldig lyst på en Qtek ala S200 eller 9100.. Er det noen som har erfaringer med disse, eller noen andre? (finner ingen reviews på prisguiden :( )

Helst PDA, ikke de nye mobilene til Qtek..

 

 

Edit: eller generelt andre gode PDAer..

 

 

Mvh

 

EvenruD

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Qtek 9100 er en god telefon og pda, men en smule stor. Tror heller jeg hadde gått for en uten camera og heller fått ned størrelsen litt.

 

Solgte min i frykt for at skyvemekanismen skulle bli mer og mer slarkete etterhvert som den ble brukt.

 

Ett annet minus er at minnekortplassen ikke er tildekt på noen måte.

 

Skriver du mye bør du satse på denne, for det går ekstremt hurtig. Tor oppfølgeren er en del bedre.

Lenke til kommentar

Har selv Qtek 9100! Kan ikke si meg noe annet enn fornøyd med den! Det eneste som kan sies er at der "trykk-pinnen" til skjermen skal sitte, sitter den utrolig løst! Men er en drøm og skrive på! Anbefales fra meg! :)

Skal du spille av musikk på høyttaleren på den så er det ikke akkurat noe "wow" følelse, det er for det meste diskant, men dette er det jo på de fleste mobiler enda.

Endret av Magnusha
Lenke til kommentar
Har selv Qtek 9100! Kan ikke si meg noe annet enn fornøyd med den! Det eneste som kan sies er at der "trykk-pinnen" til skjermen skal sitte, sitter den utrolig løst! Men er en drøm og skrive på! Anbefales fra meg! :)

Skal du spille av musikk på høyttaleren på den så er det ikke akkurat noe "wow" følelse, det er for det meste diskant, men dette er det jo på de fleste mobiler enda.

6436385[/snapback]

 

Så å spille musikk på en SE W810i og Qtek9100 blir nesten det samme da?

 

Og er det sånn at man kan få et program til den som man kan styre feks en tv med via IR?

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Jeg har også en Qtek 9100 gjennom jobben.

Synes den er treg jeg.

Men den virker veldig avansert, har ikke satt meg så mye inn i den.

Jeg liker ikke tastaturløsningen heller, tungvindt synes jeg.

Kameralinsen er veldig utsatt for riper, hvis det spiller noen rolle for deg, gjør ikke det for meg, har 3 svære riper på den :-)

Ellers så vet jeg ikke om det er Netcom, eller serveren jeg bruker på jobb som tuller, men GRPS forbindelsen er veldig ustabil til tider.

Men helt fin telefon altså! Jeg er HEKTA på kabalen på den :-)

Lenke til kommentar
Har selv Qtek 9100! Kan ikke si meg noe annet enn fornøyd med den! Det eneste som kan sies er at der "trykk-pinnen" til skjermen skal sitte, sitter den utrolig løst! Men er en drøm og skrive på! Anbefales fra meg! :)

Skal du spille av musikk på høyttaleren på den så er det ikke akkurat noe "wow" følelse, det er for det meste diskant, men dette er det jo på de fleste mobiler enda.

6436385[/snapback]

 

Så å spille musikk på en SE W810i og Qtek9100 blir nesten det samme da?

 

Og er det sånn at man kan få et program til den som man kan styre feks en tv med via IR?

6437751[/snapback]

 

Jeg vil nok tippe at kanskje SE W810i har litt bedre høyttaler, men det er sikkert ikke mye!

Men jeg har et program som styrer tv, radio, dvd ++++ Funker helt greit! Er noen komponenter du må være litt nærme, men fungerte utmerket på meg!

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd EDGE'en men WLAN'en fungerer utmerket hos meg! Hadde noe trøbbel med en gammel router jeg hadde hjemme her en gang, men den hadde sunget på siste verset lenge ;) Så den byttet jeg ut, og nå fungerer den utmerket :thumbup:

Edit: Kan også si at synkroniseringen er veldigbra!

Endret av Magnusha
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er også på jakt etter ny mobil og vurderte nettop de to som EvenruD ser på.

 

Først så jeg på s200, men den virket det som om det ikke var noe tastatur og sånn.. og det må bli litt tungvindt å bare skrive med pennen. Denne mobilen hadde også 2megapixler cam (jeg har ikke mye peiling på mobil/pda så bare rett meg) Og derfor så så jeg på 9100, denne så veldig grei ut i fasong og med tastatur, men så får jeg høre at den har dårlig lyd ? Og jeg hadde igrunn tenkt meg en mobil med god lyd for å bruke som mp3 spiller. Og i tillegg har den bare 1,3 megapixel kamera.

 

hmm.. vanskelig valg for meg. noe jeg ikke liker med qtek i alle fall er at ingenting dekker til kameralinsene.

Lenke til kommentar
Blir det Qtek skal jeg bare bruke den på skolen til å hente ned mail, surfe og skrive notater i timen..

Er ikke det litt overkill? Å skrive på den lille skjermen blir du fort lei av. Notatbøker er absolutt best, men hvis du først skal kjøpe noe elektronisk å skrive på kan det kanskje være bedre med en slik?.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Har selv Qtek 9100! Kan ikke si meg noe annet enn fornøyd med den! Det eneste som kan sies er at der "trykk-pinnen" til skjermen skal sitte, sitter den utrolig løst! Men er en drøm og skrive på! Anbefales fra meg! :)

Skal du spille av musikk på høyttaleren på den så er det ikke akkurat noe "wow" følelse, det er for det meste diskant, men dette er det jo på de fleste mobiler enda.

6436385[/snapback]

 

Så å spille musikk på en SE W810i og Qtek9100 blir nesten det samme da?

 

Og er det sånn at man kan få et program til den som man kan styre feks en tv med via IR?

6437751[/snapback]

 

Jeg vil nok tippe at kanskje SE W810i har litt bedre høyttaler, men det er sikkert ikke mye!

Men jeg har et program som styrer tv, radio, dvd ++++ Funker helt greit! Er noen komponenter du må være litt nærme, men fungerte utmerket på meg!

6437828[/snapback]

 

Hva heter det programmet? Hvor får man kjøpt det? Skulle veldig gjerne hatt noe slikt til min TyTN!

 

Håper det er greit at jeg spør

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...