Gå til innhold

[guide] Spille Counter Strike 1.5 og 1.3


Anbefalte innlegg

Spille Counter Strike 1.5 og Counter Strike 1.3

 

Det er sikkert mange av dere der ute som ønsker å prøve og spille Counter-Strike 1.5 og 1.3. Vel nå skal jeg hjelpe dere meg å spille de versjonene av Counter Strike.

 

Krav:

  • Dere må ha Half Life på steamaccounten deres. Ikke Half Life 2, men første Half Life spillet som kom ut.
  • Og dere må ha starta Half Life minst en gang. Slik at alle i nødvendige filene kommer i steammappa di.

Hvor kan man skaffe disse spillene?

 

Counter Strike 1.5:

Mirror 1 (fra FileFront.com).

Mirror 2 (fra Catch-Gamer, krever medlemskap).

Mirror 3 (fra Patriot Hosting, direkt download).

Mirror 4 (fra H7Radio/Patriot Hosting #2 , direkt download).

 

Patch/Addon til Counter Strike 1.5:

Fant kun direkt downloads på patchen/addonen dessverre, men jeg skal forklare hva denne patchen/addonen brukes til når vi kommer litt lengre uti guiden.

Mirror 1 (fra Patriot Hosting, direkt download).

Mirror 2 (fra H7Radio/Patriot Hosting #2, direkt download).

Mirror 3 (fra CSRev.org, direktdownload).

 

Counter Strike 1.3:

Mirror 1 (fra FileFront).

Mirror 2 (fra GotFrag, krever medlemskap).

 

Hvordan skal man innstallere?

Viktig før du starter: AVSLUTT STEAM FØR HVER INNSTALLASJON!

 

Hvordan skal man innstallere Counter Strike 1.5?

  1. Trykk på .exe filen som starter innstallasjonen. I mitt tilfelle het .exe filen cs15forsteam12.exe.
  2. Trykk deg fram til du kommer til Choose Install Location. Innstallprogrammet skal egentlig finne mappen selv automatisk, men hvis den ikke gjør det så skal du innstallere her: X:\programfiler\steam\steamapps\<din bruker>\half-life eller den mappa du har innstallert Half Life i. Erstatt den røde X'en med disken du har innstallert steam på og erstatt det blåe med ditt brukernavn i steam.
  3. Trykk på Innstall.

Patch/Addon til Counter Strike 1.5:

Jeg sa jeg skulle forklare hva patchen/addonen er til og det skal jeg. Patchen/Addonen gjør slik at du kan spille righthanded/lefthanded, du får en sang på begynnelsen.

Hvordan skal man innstallere patchen/addonen?

  1. Trykk på .exe filen som starter innstallasjonen. I mitt tilfelle het .exe filen cs15.addon.steam.exe.
  2. Trykk det fram til til du kommer til Choose Components. Så velger du:
  3. 1. Ritual Right Handed Models og Standard Right Handed Models eller Ritual Left Handed Models og Standard Left Handed Models.
    2. Extra Resources.
    3. Standard Startup Music eller Hardcore Startup Music.
     
    Det er viktig at du bare velger en av delene der det står eller. Ellers blir det bug i spillet.
    Slik valgte jeg (se bildet):
    forklaringaddon15.jpg
  4. Så trykker du Next slik at du kommer fram til Choose Install Location. Innstallprogrammet skal egentlig finne mappen selv automatisk, men hvis den ikke gjør det så skal du innstallere her: X:\programfiler\steam\steamapps\<din bruker>\half-life eller den mappa du har innstallert Half Life i. Erstatt den røde X'en med disken du har innstallert steam på og erstatt det blåe med ditt brukernavn i steam.
  5. Trykk på Innstall.

Da har du innstallert Counter Strike 1.5. Når du nå starter steam nå skal kan du se Counter Strike 1.5 i My Games listen som et Third party mode spill. Hvis den ikke er der så har du gjort noe feil. Slett filene du innstallerte (siden det ikke er noe direkte avinnstallasjon, verken på kontrollpanel eller i steam) og gjør alt på nytt.

 

Hvordan skal man innstallere Counter Strike 1.3?

  1. Trykk på .exe filen som starter innstallasjonen. I mitt tilfelle het .exe filen steaminstall_cs13.exe.
  2. Trykk yes/ja når dette vinduet kommer opp: (og nei, IRC-klienten din starter ikke når du trykker yes/ja)
    forklaringcs13.jpg
    Så trykker du OK på neste vindu.
  3. Her er det ikke noen direkte innstallasjon, du må unzippe filene selv. Så du skal unzippe filene til:
    X:\programfiler\steam\steamapps\<din bruker>\half-life eller den mappa du har innstallert Half Life i. Erstatt den røde X'en med disken du har innstallert steam på og erstatt det blåe med ditt brukernavn i steam.
  4. Trykk på Unzip.

Da har du innstallert Counter Strike 1.3. Når du nå starter steam nå skal kan du se Counter Strike (den heter bare Counter Strike og ikke Counter Strike 1.3, iværtfall hos meg) i My Games listen som et Third party mode spill. Hvis den ikke er der så har du gjort noe feil. Slett filene du innstallerte (siden det ikke er noe direkte avinnstallasjon, verken på kontrollpanel eller i steam) og gjør alt på nytt.

 

Hvor kan man finne servere?

 

Counter Strike 1.5 server:

Det finnes kun en server til 1.5 i hele verden.

Name: VeryGames.net - pass verygames - CS 1.6

Ip: 213.186.50.26

Port: 27065

Password: verygames

Console Command: connect 213.186.50.26:27065;password verygames

Jeg aner ikke om det er mulig å sette opp egen LAN-server, siden jeg aldri har prøvd. Men tror det skal være mulig. Det er jo så klart bare å prøve.

 

Counter Strike 1.3 server:

Det finnes noe flere servere i 1.3, sist gang jeg søkte fant jeg 2 stk.

Name: |vTs| www.teamvts.com/cs13 1.3 Server

Ip: 72.201.9.141

Port: 27015

Console Command: connect 72.201.141:27015

 

Name: cs.dexworld.org -- Crusty Classic CS v1.3

Ip: 70.84.29.5

Port: 27015

Console Command: connect 70.84.29.5:27015

Jeg aner heller ikke om det er mulig å sette opp egen LAN-server i 1.3, siden jeg aldri har prøvd. Men tror det skal være mulig. Det er jo så klart bare å prøve med det også.

 

Og jeg har laget guiden helt selv! :)

 

© Panic Killer 2006

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veldig fin og oversiktlig guide dette her!  :thumbup:

 

Men tror ikke jeg kommer til og game 1.3 iallefall :)

6427779[/snapback]

Tusen takk. Gamer nok ikke 1.3 eller 1.5 jeg heller. Men siden jeg visste hvordan jeg kunne skaffe det så stakk jeg på EB Games og kjøpte half life til 150 kr forrige uke :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Er det ikke sånn at man må ha en egen mappe på C:/bruker/dokument and settings eller noe sånt a og at det ikke atarter opp uten ?

 

Hvr stor plass tar:

Half Life [ ]

CS 1.3 [ ]

CS 1.5 [ ]

Steam [rundt 20mb ?]

 

Edit: ;Må jeg ha en minnepen på 1gb eller holder det lenge med 512mb brikke ?

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...