Gå til innhold

Prosjekt far og sønn (Oppdatert 19-09-06)


Anbefalte innlegg

Nå var visst tiden inne for att minste mann i huset fikk egen pc. Begynte og bli litt lei av att poden stadig måtte fjernes fra fars plass foran data'n når en skulle på nett og lese siste nytt på HW eller få med seg litt kultur. :innocent:

 

Så her måtte noe gjøres og det fort, for det og hive bort en 7 åring som er i full gang med bilspill og div skyting gjør ikke att en blir nominert til årets pappa med det første. :no:

 

Tenkte att en får prøve av gjøre dette så økonomisk som mulig så vi begynte i roteskapet for og se hva som befant seg der. Første vi kom over var ett MSI hovedkort som lå og samlet støv og en Athlon 2500+. Så ett nVidia 5900 kort som hadde ei vifte som vinden var gått ut av og en nesten ny 80 gig HD.

 

Neste ble og kjøre en tur til Netshop og skaffe litt ram og en ny kjøler til skjermkort så vi fikk teste om det var noe liv i dette enda.

 

Visst funket det, så nå var tiden inne for og finne ei kasse og få dette inn i så vi tok en tur innom PC Styling her i Tønsberg og se hva vi kom over. Noe av det første poden fikk se var ett av disse Aerocool flyene. Men det må vel sies att og ha ett stort fly og bygge inn en pc i er vel ikke noe av det mest fornuftigste man kan ha stående på skrivebordet men vi fikk en god pris på det så det kjøp av en "kasse"

 

Kom oss hjem, fikk pakket ut alt på stuegulvet og det var da kreativiteten våknet i en 7 åring. Vi kunne jo bygge full tower kasse sånn som pappa har til sin data var ideen som kom. Vel etter mye prøving og feiling og en tigger tur tilbake til PC Styling som var overveldende behjelpelig med mere deler fra ett par sett dem hadde liggende åpne kom vi fram til det du ser under på bilde.

 

Litt annet ble jo også med på siste turen fra PC Styling for litt runde kabler, Nec 4571A dvd brenner måtte jo også til. Så for tur står en ny PSU og kjenner jeg minste mann rett får han nok lurt en data idiot av en pappa for en ting eller to til.

 

Har vært ett morsomt og lærerik prosjekt for en gryende data nerd som ga oss noen hyggelige timer, og en stor takk til PC Styling for utmerket service og hjelp.

post-28171-1151893581_thumb.jpg

Endret av Chevelle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå var visst tiden inne for att minste mann i huset fikk egen pc. Begynte og bli litt lei av att poden stadig måtte fjernes fra fars plass foran data'n når en skulle på nett og lese siste nytt på HW eller få med seg litt kultur.  :innocent: 

 

Så her måtte noe gjøres og det fort, for det og hive bort en 7 åring som er i full gang med bilspill og div skyting gjør ikke att en blir nominert til årets pappa med det første.  :no:

 

Tenkte att en får prøve av gjøre dette så økonomisk som mulig så vi begynte i roteskapet for og se hva som befant seg der. Første vi kom over var ett MSI hovedkort som lå og samlet støv og en Athlon 2500+. Så ett nVidia 5900 kort som hadde ei vifte som vinden var gått ut av og en nesten ny 80 gig HD.

 

Neste ble og kjøre en tur til Netshop og skaffe litt ram og en ny kjøler til skjermkort så vi fikk teste om det var noe liv i dette enda.

 

Visst funket det, så nå var tiden inne for og finne ei kasse og få dette inn i så vi tok en tur innom PC Styling her i Tønsberg og se hva vi kom over. Noe av det første poden fikk se var ett av disse Aerocool flyene. Men det må vel sies att og ha ett stort fly og bygge inn en pc i er vel ikke noe av det mest fornuftigste man kan ha stående på skrivebordet men vi fikk en god pris på det så det kjøp av en "kasse"

 

Kom oss hjem, fikk pakket ut alt på stuegulvet og det var da kreativiteten våknet i en 7 åring. Vi kunne jo bygge full tower kasse sånn som pappa har til sin data var ideen som kom. Vel etter mye prøving og feiling og en tigger tur tilbake til PC Styling som var overveldende behjelpelig med mere deler fra ett par sett dem hadde liggende åpne kom vi fram til det du ser under på bilde.

 

Litt annet ble jo også med på siste turen fra PC Styling for litt runde kabler, Nec 4571A dvd brenner måtte jo også til. Så for tur står en ny PSU og kjenner jeg minste mann rett får han nok lurt en data idiot av en pappa for en ting eller to til.

 

Har vært ett morsomt og lærerik prosjekt for en gryende data nerd som ga oss noen hyggelige timer, og en stor takk til PC Styling for utmerket service og hjelp.

6426028[/snapback]

 

 

hahahaha! genialt..

rått kabinett! :w00t:

Lenke til kommentar

Ramma på bildet, var det et komplett kabinett?

Er det tilfellet så skal jeg ha et sånt et.

Makan til praktisk kabinett og organisere og omorganisere.

 

Ville vært svært praktisk da jeg er i samme situasjon som deg.

Poden på 4 skal arve fars gamle PC og da er jo kabinettet en nødvendighet.

Likte den åpne løsningen som vil gi mye bedre kjøling en en standar grå boks uten vifter.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Ramma på bildet, var det et komplett kabinett?

Er det tilfellet så skal jeg ha et sånt et.

Makan til praktisk kabinett og organisere og omorganisere.

 

Ville vært svært praktisk da jeg er i samme situasjon som deg.

Poden på 4 skal arve fars gamle PC og da er jo kabinettet en nødvendighet.

Likte den åpne løsningen som vil gi mye bedre kjøling en en standar grå boks uten vifter.

6452528[/snapback]

 

Hele startet med ett sånt sett du ser på bildet under. Så det ble mange timer med og prøve seg frem til riktige mål og finne løsninger på og feste bla skjermkort og psu. Kjøpte de 2 siste settene PC Styling hadde inn så du må nesten høre med dem om dem kan skaffe flere.

 

Tror også du får disse settene til og bygge noe sånt som vi gjorde. Som jeg skrev så var PC Styling behjelpelig med og la med få litt ekstra deler så jeg har nå 2 stykk identiske kasser.

 

Søk på Aerocool Lubic på Google så finner du bilder av mye rart folk har bygget av disse settene. Bare fantasien som setter grenser for hva en kan finne på. Men en ting er sikkert poden har hatt besøk av mange kompiser som syntes att han har en "kul" pc.

post-28171-1152321454_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Blitt litt nytt siden sist og kasse nr 2 begynner og bli klar. Har kjøpt 2 stk blå Hiper som passet bra inn til kassene.

 

Ble også nytt hovedkort med sli og 2X 6600GT. Amd X2 og Kingston HyperX 1024 brikker.

 

Syntes det ble litt tomt i fronten så jeg laget ett panel i plexi med nVidia merke og bryterte fra Microplex. Kommer samme front på pc nr 2.

 

Pc nr 2 fikk også Plextor dvdrom og Plextor 716SA dvdbrenner.

 

Til den har jeg akkurat bestilt nytt hovedkort, Intel Core 2 Duo E6700, 2gig ram og ett 7900 GT kort pluss nye 320 gig sata2 disker til begge maskinene.

 

Hadde egentlig tenk og bruke 3,2 med 6600GT kort jeg hadde men det fikk datteren min mast seg til for hun har fått dilla på Sims 2 og syntes pc'en hun hadde var blitt for treg.

 

Blitt noen timers arbeid og en del kroner men syntes det har blitt 2 unike kabinetter. Og ikke minst artig og holde på sammen med minstemann i huset.

post-28171-1158697966_thumb.jpg

Endret av Chevelle
Lenke til kommentar

det der var kult. om man legger litt godvilje til så ser det ut som om komponentene svever i lufta :p

 

og hiperene var som skapt for de kassene der. kanskje sende inn et par bilder til hiper folka å høre hva de synes?

 

skader ikke å kanskje delta på noen konkuranser heller?

 

jeg hadde i alle fall kikka minst to ganger om jeg var dommer på en konkuranse med de der som deltakere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...