Gå til innhold

Kø ved autobahn..


_Daniel_

Anbefalte innlegg

Skal neddover til Italia til Torsdag.. så leste jeg et sted i går(husker ikke hvor) at det stod at hvis du vil unngå kø, så burde du være i tyskland på mandag, tirsdag og torsdag..

Er det bare jobb for folk i Tyskland på onsdager og fredager og i helgen?

Ble litt forvirret da jeg leste dette.. Har vært neddover i Tyskland mange ganger før.. har vært i kø der mange ganger.. og ikke morsomt det..

Noen som vet hvorfor det er lite trafikk der på mandager, tirsdager og torsdager?

Endret av _Daniel_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan du ikke bare la være å lure på slike ting og kjøre enten mandag, tirsdag eller torsdag dersom du er redd for å bli stående i kø..?

6429773[/snapback]

 

Går dårlig det da hotell osv.. allerede er bokket og avreise fra Norge er på Torsdag..

Lenke til kommentar
Daniel; Det er ett kjent fenomen at køer oppstår på Autobahn, der som her. Problemet er bare at det kan gå fra 170-180 til 10-20-30km/t på bare ett lite øyeblikk, så en må være obs til enhver tid.

6430070[/snapback]

 

 

Sant, så sant.. Men hva er det greiene med mandag, tirsdag og torsdager?

Det jeg spurte om.. :)

Lenke til kommentar

_Daniel_: Det blir det samme som å prøve å kjøre på jobb på mandag her i Norge, det må være MINST 3 ganger så mye trafikk som alle andre dager i uka, det virker iallefall sånn.

 

Det er nok bare ett fenomen de har sett over tid, noen spesiell grunn foreligger nok ikke, såvidt meg bekjent.

Lenke til kommentar

Bruk GPS. Hør på lokale radiostasjoner. Nå du hører at det på veinummeret du kjører på meldes om "fünfzen km stau" ved neste by du skal passere, ja da kjører du en annen strekning, og følger GPS'n

 

 

 

 

Edit: skriveleif

Endret av Autofil
Lenke til kommentar

Søndager er de beste dagene for da har lastebiler kjøreforbud. Siden alle skal forbi trailerne (og trailere er det mange av)gjør det at fartsnivået til tider blir veldig lavt i venstre felt, dette merkes spesielt på de deler av autobahn som kun har to felt i hver kjøreretning. I går kjørte jeg fra Salzburg til Flensburg (1100 km) på ca 8 timer (på vei hjem fra ferie i Italia). Det var litt tett trafikk til tider, men ingen kø, ikke engang i nærheten av store byer som München, Hannover og Hamburg. Vi var to som byttet på å kjøre og siste etappe på 350 km ble gjort unna på ca 2 timer. da var riktignok klokka blitt endel og de fleste satt nok å så på VM-finale fremfor å kjøre bil. Vi måtte nøye oss med å høre kampen på tysk radio, men kom til gjengjeld raskt frem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...