Gå til innhold

Kreatiner noen spørsmål


Anbefalte innlegg

Jeg anbefaler det ikke. Har ikke brukt det selv men har hatt venner som har brukt det. De fikk ganske fort muskelmasse men tvert de stoppet å trene ble de lubben. Annet problem er at musklene får unaturlig form. Ihvertfall når du trener for å få en vakker kropp så syns jeg du bør holde deg unna altfor mye tilskudd. Når du pusher på kroppen for å forandre seg raskere enn naturlig så vil du få unaturlig resultater.

6535264[/snapback]

Vel, hvis du trener og "plutselig" slutter, så står de fleste i fare for å bli lubben. Kreatin eller ei. Kjenner da flere som slutta og trene (uten å bruke noen form for tilskudd) som smalt opp i vekt med en gang de slutta å trene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg anbefaler det ikke. Har ikke brukt det selv men har hatt venner som har brukt det. De fikk ganske fort muskelmasse men tvert de stoppet å trene ble de lubben. Annet problem er at musklene får unaturlig form. Ihvertfall når du trener for å få en vakker kropp så syns jeg du bør holde deg unna altfor mye tilskudd. Når du pusher på kroppen for å forandre seg raskere enn naturlig så vil du få unaturlig resultater.

6535264[/snapback]

Høres mer ut som steroider det der. Det bli man lubben av og man får og klumpete muskler.

 

Kreatin har ingen bivirkninger som det der, har gått på det selv.

Man tar det annenhver måned. Jeg ble ikke noe lubben den måneden jeg ikke brukte det. Og musklene mine er helt normale :)

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler det ikke. Har ikke brukt det selv men har hatt venner som har brukt det. De fikk ganske fort muskelmasse men tvert de stoppet å trene ble de lubben. Annet problem er at musklene får unaturlig form. Ihvertfall når du trener for å få en vakker kropp så syns jeg du bør holde deg unna altfor mye tilskudd. Når du pusher på kroppen for å forandre seg raskere enn naturlig så vil du få unaturlig resultater.

6535264[/snapback]

 

 

Dette er bare tull og tøys.

Lenke til kommentar

kreatin er naturlig, et eller annet fosfat, som finnes i dyr og tyttebær.

så en jæger som jakter og spiser dyr og tyttebær og ikke trener benkpress, har også nytte av kreatin/fosfat et eller annet.

 

så det å trene benkpress krever mer kreatin, det er bare naturlig å bruke enkelte produkter.

 

Hold deg unna de som anbefaler deg å kun spise god middag osv, så skal du se hvor drenert kroppen blir etter hvert, livsvilje, treningsånd osv. Supplement er viktig hvis du trener. kreatin er ikke nødvendig, som daglig tilførsel av protein for å bygge opp nedrevet muskelvev, alikevel. det funker veldig bra. Jeg merket at ved kreatin så ble trening en lek, det å presse opp til 1-3 liter vann extra i musklene skal jeg love deg hjelper.

 

legg opp en måned hvor du satser max rygg og bryst og bein. så fyrer du med kreatin og tar det rolig en måned og trener vanlig reps. så får du variasjon også i treningen.

 

noen prosessorer på 2ghz klarer 3ghz, kreatin blir som 2.3ghz. 3ghz blir som steroider.

kansje noe sånt.

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler det ikke. Har ikke brukt det selv men har hatt venner som har brukt det. De fikk ganske fort muskelmasse men tvert de stoppet å trene ble de lubben. Annet problem er at musklene får unaturlig form. Ihvertfall når du trener for å få en vakker kropp så syns jeg du bør holde deg unna altfor mye tilskudd. Når du pusher på kroppen for å forandre seg raskere enn naturlig så vil du få unaturlig resultater.

6535264[/snapback]

Er du klar over hvor teit det som står der, er?

Lenke til kommentar

Bare les litt om det. Det er VELDIG mange som spør om det er bivirkninger med dette og det kommer av at tidligere brukere er misfornøyd med det. Det som er så ille er at du får mer væske under huden og blodårene dine tyter fram. Tar meg 5 sekund å se hvem som bruker kreatin når jeg er på 3T. Det er ufyselig rett og slett. Man trener for en vakker og sunn kropp så la kroppen vokse naturlig istedenfor å prøve å haste på. Da vil du bare ende opp med en virkelig dårlig kropp.

Lenke til kommentar

Bare det at kreatin er fullt lovlig i Norge og ikke står på dopinglisten sier jo at kreatin er et veldokumentert og lovlig kosttilskudd som ikke har alvorlige negative bivirkninger.

 

Hva er det som er så ille med at man, som du sier det, får mer væske under huden og blodårene dine tyter fram?

 

Altså, kreatin gjør at man binder mer vann i musklene, ergo så vokser dem i volum samtidig at de tåler større påkjenninger og restutisjonen går raskere. Vannet vil forsvinne når man stopper med kreatin og derfor vil musklene minske litt i volum igjen. Det er umulig å se om noen har brukt kreatin eller ikke.

 

Hva er det som er så gale med at blodårene blir mer synlige?

Den eneste grunnen til at blodårene er mer synlig på noen mennesker er ene og alene grunnet fettprosenten deres.

Synlige blodårer er noe alle mennesker får dersom de deffer. Det er kun underhudsfettet som skjuler blodårene, ikke noe annet.

Lenke til kommentar

kroppen skal være full av arr og strek merker.

seriøst, trener du styrke så må du regne med litt.

spesielt under armene, bryst skuldre rundt der. pga sprengte blodårer, har lite med kreatin generelt å gjøre, klart mer kraft du får i årene så lettere å sprenge svakere mindre årer.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
kroppen skal være full av arr og strek merker.

seriøst, trener du styrke så må du regne med litt.

spesielt under armene, bryst skuldre rundt der. pga sprengye blorårer, har lite  med kreatin generelt å gjøre, klart mer kraft du får i årene så lettere å sprenge svakere mindre årer.

6554544[/snapback]

 

Det er jo ikke derfor man får strekkmerker..

 

Strekkmerker kommer dersom huden ikke klarer å holde følge med det som ligger under, enten det er hurtig muskelvekst, plutselig overvekt, graviditet o.l.

Lenke til kommentar
Bare les litt om det. Det er VELDIG mange som spør om det er bivirkninger med dette og det kommer av at tidligere brukere er misfornøyd med det. Det som er så ille er at du får mer væske under huden og blodårene dine tyter fram. Tar meg 5 sekund å se hvem som bruker kreatin når jeg er på 3T. Det er ufyselig rett og slett. Man trener for en vakker og sunn kropp så la kroppen vokse naturlig istedenfor å prøve å haste på. Da vil du bare ende opp med en virkelig dårlig kropp.

6553299[/snapback]

Finn en bruker til meg, som er missfornød med kreatin og har hatt merkverdige bivirkninger du da.

Musklene tar opp mer vann når du er på kreatin, ja. Det øker også blodgjennomstrømningen i musklene, hvorav mer synlige blodårer.

 

Og det at du kan se hvem som bruker kreatin og ikke, det trur jeg ikke på. :)

 

Btw, vokser ikke kroppen naturlig med kreatin? Latterlig.

 

Du vil ende opp med dårlig kropp også, ja. Du har vel forskning og dokumentasjon på det også tenker jeg?

Lenke til kommentar

Til dere som sier at man får unaturlig form på musklene når man bruker kreatin sier jeg bare: Idioter! Les litt rundt på nettet før dere kommer med slike toskete kommentarer.

 

Her er et utsnitt fra lommelegen.no om kreatin:

 

"Når det gjelder kreatintilskudd, så er man på noe usikker grunn, en vet nok ikke nok om dette.

La oss slå det helt fast, man anbefaler ihvertfall ikke kreatintilskudd av helsemessige grunner. Hvis man evt skal ta det, så er det for å øke treningskapasiteten, for å kunne klare et par repetisjoner ekstra med tung vekt, etter at man egentlig ikke hadde greid flere repetisjoner, og for på den måten oppnå raskere fremskritt.

Dette er altså en evt grunn til å benytte det, og ikke et ønske om bedre helse.

Jeg har søkt og lest i det vide og det brede om sikkerheten ved bruk, og det ser rimelig trygt ut slik jeg kan oppfatte det, og det er jo kolossalt mye brukt uten at man har funnet sikre skadevirkninger. Men en vet vel mindre om hvordan det evt virker over tid og på sikt.

Men da det ihvertfall ikke er direkte sunt, og muligens en ekstra belastning på nyrene å skille ut, så anbefales et såkalt syklisk bruk, dvs en mnd på og en mnd av, om man bestemmer seg for å bruke dette.

Ved oppstart anbefales vanligvis 5 gram (=1 teskje) 4 ganger daglig i en uke, for å mette musklene, deretter 5 gram daglig, i totalt 1 mnd, så en mnd uten igjen.

 

Jeg kan ikke anbefale deg dette av helsemessige grunner i alle fall, og heller ikke direkte fraråde deg det, men dersom du bestemmer deg for å bruke det, så er det overnevnte den anbefalte måten å bruke det på.

NB Mange føler seg veldig oppblåste og får væskeansamlinger av det, og synes det er ubehagelig. Man oppnår en rask vektøkning og ganske så markant svulmende muskler av det rimelig raskt, men vær klar over at dette er i all vesentlighet væskeopphopning og ikke direkte muskeløkning."

Lenke til kommentar

Har selv nettopp begynt med kreatin, for rundt 1.5 uke siden faktisk. Jeg har derimot trent godt (2-3 ganger hver uke i over 1.5 år.) før jeg begynte med det og har da et godt nok grunnlag.

Og jeg merker allerede forskjell på hvor mye jeg klarer og løfte osv... Det med blodårer stemmer, jeg merker det allerde på meg at blodårene på underarmer vises mye klarere.

Jeg tar også Whey Protein fra PF, noe jeg har gjort i over ett år.

Svetter gjør jeg også, men det kan ha noe med at det er 30c på stua mi her jeg sitter :tease:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hei!

 

jeg vurderer og begynne med kreatiner, men jeg lurer på eksakt hva det gjør? og har det noe biefekter?

vil jeg bli sterkere, eller ikke bli så fort sliten?

 

ser det er mange merker ute å går, hvilket av disse burde jeg eve. ta?

HER

6417799[/snapback]

Altså, du vil begynne på kreatin, men du veit egentlig ikke hva det gjør? Glem det!

6452584[/snapback]

 

frekk du var da.. du visste no heller ikkje kva kreatin var før du lærte det. så spar deg for kommentarer som det der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...