Gå til innhold

Karakter på bruktmarked.no


Anbefalte innlegg

Det er endel tilfeller på bruktmarked der folk setter dårlig karakter på selgere som har priset varene sine feil (i følge de som setter karakteren). Det er flere grunner til at prisen er satt for høy (som regel det som "trigger" fjortissene til å sette dårlig karakter). Ikke alle har god kjenskap til dagens priser. Men det er ikke noe galt i prøve å få litt ekstra for det man selger. Man gjør det når man selger en bil, båt og hus. Så hva er problemet med at selger "prøver" seg litt på datautstyr? Det er jo opp til kjøper å prute seg til en pris han kan leve med.

 

Skal ikke nevne navn, men de det gjelder bør skjerpe seg.

 

Er noen som prøver å selge en vare som er altfor høyt priset, kan man altids legge en kommentar i kommentar feltet (ikke karakter) eller kontakte selger og hjelpe han med å sette en fornuftig pris.

 

En liten hjelp til de som selger/skal selge:

se litt rundt på ruktmarked for å se hva varen din er verdt før du legger den ut for salg.

 

Arvid

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flyttes fra off topic til "tilbakemeldinger til hardware.no" - der får du sannsynligvis de rette folka til å lese dette.

6435557[/snapback]

 

 

Tror ikke de "rette" folka bryr seg noe særlig om dette systemet.

 

Ve om flere episoder der det har blitt gitt urealistiske og dårlige karakterer av personer som ikke har gjort handler med de de ga karakter til.

 

Forsøk på å få kontakt med de "rette" folka og få rettet på karakteren var bortkastet. Den ble ikke engang besvart.

 

 

Mvh

 

Otte

 

 

 

Edit: Skriveleif

Endret av Otte
Lenke til kommentar

Ser problemet jeg også, man bør kanskje ha et par mods. der som kan fjerne en del "søppel" vekk av og til.. :hmm:

Dessuten burde karaktergiving vært tillatt for dem som kjøper og selger, ingen andre, dvs. gjennomført handel.

 

Slik som jeg ser saken på nåværende tidspunkt så mister Bruktmarked.no mye av sitt seriøsitet og det er ikke bra....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dessuten burde karaktergiving vært tillatt for dem som kjøper og selger, ingen andre, dvs. gjennomført handel.

 

6443583[/snapback]

 

Yo "Jarmo". :)

 

du er inne på noe vesentlig her.

 

det er nettopp dette karaktersystemet er til.

at folk som har handlet med hverandre gir hverandre karakterer basert på inntrykk av pris, leveringstid, kontakt oppnådd, osv osv.

evnt "minus"-karakterer for folk som har drevet med rein svindel seff.

 

men uansett så er ikke karaktersystemet satt der for at folk og "fe"=fjortisene_som_burde_holdt_seg_borte, kan gi karakterer i hytt og pine.

 

har selv vært utsatt for en av disse fe-huene. resulterte i at jeg selv fikk veldig dårlig "stats" på selger/kjøper kontoen min. irriterende. :realmad:

 

referere til tidligere post ovenfor av "Otte". har også prøvd å kontakte de som driver bruktmarkedet, de har lovet å ta tak i greia, men virker som det er vedlig nedprioritert. et par mnd siden første kontakt nå.

mulig at de får ræ£$ i gir hvis fleire kontakter de anngående samme problemet.

 

respect til starter av denne tråden. :thumbup:

Lenke til kommentar

Personlig er jeg ikke direkte uening i at en person som stadig, og med overlegg setter urealistiske priser på det han/hun selger bør få en "smekk". Spesiellt når dette gjøres i kombinasjon med ledende og lite informativ salgstekst som for eksempel: "Rå gaming maskin til salgs!!1!" når det er snakk om en 3 år gammel maskin med Radeon 9600XT.

 

Det er svært mange som handler datakomponenter/maskiner som ikke har den fjerneste anelse om hva det er de egentlig betaler for. Jeg synes at vi heller bør hjelpe disse til en ærlig handel enn å hjelpe selger å få mest mulig penger for det han/hun selger.

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig litt overrasket over at Bruktmarkedet.no blir nedprioritert så kraftig. Ikke har dem en bra startside eller eget emne på forumet..

 

Bruktmarkedet er egentlig veldig brukervennlig, men burde kanskje vært satset litt på, da det ved siden av forumet og prisguiden er hw.no`s største aktivum når det kommer til antall brukere..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...