Gå til innhold

Hvordan lage egen CS bakgrunn


Anbefalte innlegg

I denne guiden skal jeg lære deg å lage egen bakgrunn i CS 1.6.

 

1. Last ned programmet som heter Cake her. Det programmet converter filene til tga format.

 

2. Unzip alle filene utenom Instructions_Readme.txt hvis du ikke vil lese den og. Unzip dem til en mappe etter ditt valg.

 

3. Åpne programmet.

 

4. Trykk Load Image og finn bilde ditt. Jeg syntes det var litt vanskelig med å finne mappa bilde var i, siden det ikke gikk ann, eller så er jeg veldig noob, så jeg putta heller bildet mitt i den mappa Load Image starta i, i mitt tilfelle starta den i C:\ disken. Så klikker du på bildet, og deretter trykker du på Open

 

5.Trykk Save To Directory, og så klart mappen etter ditt valg.

 

6. Lag en mappe i cstrike mappen din som heter resource og inni resource mappa lager dere en mappe som heter background, for dere som ikke vet hvor cstrike mappa er så er den i: D:\Programfiler\Steam\SteamApps\din bruker\counter-strike\cstrike. Kan hende at dere har steam på en annen disk.

Når du har laget mappene skal "adressen" se sånn ut D:\Programfiler\Steam\SteamApps\din bruker\counter-strike\cstrike\resource\Background.

Igjen kan disken din variere fra min.

 

7. Flytt alle filene tga filene over i mappen background.

 

8. Start CS, nå skal du ha en egen bakgrunn i cs. Hvis du har gjort alt riktig.

 

GL :green:

 

Denne guiden er ikke kopiert, men jeg har lagt den ut på andre forum også. Første forumet jeg la den ut på er her, der jeg er under nicket Panic Killer.

Endret av neadii
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Skal fungere i Source og, om jeg husker rett. Er bare at bakgruns filen ligger i GCF folderen, og om jeg ikke tar feil er den i samme format som texturene i Source. Skal sjekke ut dette når jeg kommer hjem, sitter på jobb nå.

 

Angående Cake, et annet program som fungerer like godt er IrfanView. Det kan du laste ned her.

 

Ellers ikke en dum guide til å endre bakgrunn, skal sjekke opp for Source for dem som er interesert i det.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hmm... Når jeg har kopiert de nye filene til background mappa og starter steam er bakgrunnen svart og flimrer. Er helt sikker på at jeg har gjort alt helt korrekt..?

 

EDIT: Jeg ser at .tga filene til bakgrunnen som jeg har på grunn av CEVO-gui (denne funker) er omtrent like store med 2 unntak. Når keg lagerm in egen så blir det flere forskjeller i størrelsen på filene...

Endret av -Jungeldyret
Lenke til kommentar

Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quotefunksjon. Vær vennlig å passe på å quote det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke quote mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved quoting av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å quote flere innlegg bakover så oppfordres man til å bruke skjul funksjonen.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...