Gå til innhold

Hvordan sette opp en FTP-server?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er ihuga Pink Floyd fan og har funnet en side hvor man kan laste ned Roios. Det som er mest interessant er opptak fra forskjellige konserter på PULSE-touren i -94.

Til det trenger man en FTP server. Jeg har prøvd noen forskjellige uten å få lastet ned noe.

Er det noen der ute som gidder å ta seg bryet med å hjelpe meg med å sette opp en bra FTP-server og forklare meg hvordan man gjør dette? Jeg ville blitt veldig,veldig glad. :)

På forhånd takk.

Endret av Trainman
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis det er en FTP klient du trenger (et programm for å koble seg til FTP sider og laste ned osv), så er det sant at Internet Explorer har en innebygget FTP funksjon. Men jeg anbefaler alikevell et 3.parts program som feks FTPRush, SmartFTP(Gratis), eller CoreFtp(gratis).

Skal du sette opp en FTP server, det vil si installere og kjøre en server fra PC`en din som andre brukere kan koble seg opp til, trenger du altså et FTP server program. Personlig anbefaler jeg Gene6 FTP Server, men Cerberus FTP Server er et godt (og mer brukervennlig) gratis alternativ.

Trenger du hjelp med åpning av porter, og andre generelle spørsmål om å sette opp en FTP server, så bare spør i vei.. kjører en selv og har relativt lang erfaring med konfigurering osv..

Lykke til!

EDIT: så nettopp ditt andre innlegg.. Det du vil ha et er det førstnevnte, en FTP klient. For din egen del ville jeg da lastet ned bulletproof FTP (gratis 30-dager) og så bare les instruksjonene her

Endret av Earth657
Skrevet

Du får si ifra hvis du klarer å laste noe ned derfra. Har forsøkt tidligere, men bare fått avbrutte nedlastinger og feilmeldiger. Mulig det er mindre trafikk der nå.

Heldigvis har jeg alt de kan tilby.

Skrevet

Det spørs hva slags feilmelding du får... Den websiden du linker til er litt "fishy"..

Don't panic if the server might reply something like connection refused. Servers need to eat too, so that's just their lunchbreak :p
Godt mulig serveren rett og slett er lagt ned..

Husk at dette er piratkopiering så vidt jeg kan se, og dette er det ikke lov å diskutere på dette forumet... Jeg ville fjernet linkene i postene dine før den blir stengt. ;)

Skrevet
Det spørs hva slags feilmelding du får... Den websiden du linker til er litt "fishy"..
Don't panic if the server might reply something like connection refused. Servers need to eat too, so that's just their lunchbreak :p
Godt mulig serveren rett og slett er lagt ned..

Husk at dette er piratkopiering så vidt jeg kan se, og dette er det ikke lov å diskutere på dette forumet... Jeg ville fjernet linkene i postene dine før den blir stengt. ;)

6398034[/snapback]

Dette behøver nødvendigvis ikke å være piratkopiering. Det er andre regler for dette i England enn det er i Norge. I Norge blir roios sett på som kringkasting, og man må betale avgift for dette til TONO. Mener reglene for dette er anderledes i England. Det er sannsynligvis derfor de fleste roio sitene ligger der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...