mungo Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Hei Jeg trenger å ta image av en partisjon som befinner seg på tre SCSI-disker i RAID til en ekstern USB-harddisk Kan jeg gjøre dette med Symantec Ghost 8.3? Maskinen står i nettverk så om det hadde gått å ta det via nettverket og over på en delt ressurs så hadde det vært å foretrekke. Hvis jeg skal gjøre det med ghost; hvilke parametre (switcher) skal jeg bruke og skal jeg gjøre det med PC-DOS eller MS-DOS og er det noe annet jeg trengerå levve ved, f.eks USB-drivere?
geir__hk Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Heisann. Jeg har brukt DOS-versjonen av Norton Ghost versjon 2003. Vet ikke om det finnes en nyere versjon som kan kjøres via dos. Minuset med dette programet er at det har en tendens til å ikke fungere sammens med: * Enkelte sata-kontrollere. * usb harddisker eller minnepinner. Et alternativt program som jeg nettopp har testet ut, og ser ganske lovende er Image for DOS (IFD). Skal sies at jeg testa det ut på en sata-disk hvor NG ikke klarte å kjøre. Det var forresten et MSI K8N SLI-FI hovedkort jeg testa med.
wil Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Er ikke sikker på om det fungerer, men du kan jo også prøve AcronisTrueImage. Jeg tror den skal gjøre det du spør om. www.acronis.com er adressen. Den koster riktignok litt penger, men det er verdt det. Den støtter de fleste filsystemer. Inkludert Linux filsystem. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå