Gå til innhold

Abit TH7-II R m.Rdram vs. Abit BD7-R m.ddr


bel

Anbefalte innlegg

Gode råd ønskes!

Har planer om å oppgradere til P4 1,8GHz. Hovedkort: Abit TH7-II Raid(med 2x 256 Rdram) eller Abit BD7 Raid(med 512 ddrram), vil det være stor forskjell i ytelse mellom disse?,finnes det andre bedre HK alternativer?

 

 

[ Denne Melding var redigert av: bel på 2001-12-10 13:29 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: bel på 2001-12-10 14:17 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I845D har en lysende fremtid. However, siden det blir erstattet om ca 1/2 år er fremtiden begrenset, men du sitter med en oppgraderingsvennlig plattoform med s478, DDR minne o.l. Hva 533 fsb angår kjører du dette (nesten garantert) like bra som du kjører 133 på et BX kort. (for de uten nerde-historie betyr det GLATT som fy)

 

Det andre de klagde på er ICH2 (samme southbridge) som på I810/815/820/840/845/860 - noe jeg ikke helt forstår - kritikken er at den ikke støtter mer enn ATA100 og USB1.1 - hovedkortene kommer likevel med ATA133 raid, og 4xUSB2. Det gode med denne southbridgen er at den funker mye bedre enn alle disse up-to-data greiene andre lanserer hele tiden. ICH2 har _ingen_ kjendte kompatiblitetsproblemere, er apples-to-apples kjappere enn noen konkurrenter og har god support i Windows/Linux.

 

Erstattningen som kommer til våren har ICH4 (usb2, serial-ata, gigabit nettverkskontroller, tråløstnett o.l. Nevnte jeg at Dual-channal-DDR også kommer?

 

Jeg skal ha I845D så fort som mulig - har hatt I845-sdr i 2mnd nå, og aldri vært så fornøyd med ei maskin noen sinne. Ordet stabilitet er for meg redefinert

Lenke til kommentar

Hmm...jeg er litt usikker selv. har et asus p4t-e hk. med rambus, (3 uker gammelt) vurderer å bytte til ddr. men jeg er ikke sikker egentlig, asus kortet har jo vært overlegent stabilt. Helt utrolig egentlig så jeg vet ikke i845d er jo fristende, sis645 er enda mer fristende egentlig. støtter jo pc333 ram. Nesten like raskt som rambus. Rambus er jo fortsatt det raskeste alternativet, hvis man ikke ser på prisen. (noe jeg ikke gjorde). Noen som anbefaler å kjøpe ddr eller bare kjøpe mer minne? har bare 256mb ram. er litt lite i xp.

Lenke til kommentar

Vil bare si at jeg har p4 1.8 med abit th7-2 (i850), uten raid vel å merke.. men den er stabil, gud så stabil! ytelse er bare tull å prate om når den allikevel er på topp uansett om du har ddr eller rd..(min har 2x256 rdram og jeg TRIVES med det) ata-100 funker helt fint

 

håper dette hjelper deg litt på vei..

 

svar til sveis: hvis det er kt7 med socket A, er svaret ja. du kan bruke sdram, men jeg vet ikke om ddr..

 

[ Denne Melding var redigert av: CnsLps på 2001-12-16 20:04 ]

Lenke til kommentar

 

svar til sveis: hvis det er kt7 med socket A, er svaret ja. du kan bruke sdram, men jeg vet ikke om ddr..

 

Mente jeg hadde lest en plass at abit KT7- raid hovedkortene trengte ddram, eller i det minste var ddram å anbefale. Noen som kan be/av-krefte dette? trodde nemlig det var ddram...

 

$vei$

Lenke til kommentar

On 2001-12-18 12:21, Dollar skrev:

Siskortet er kjappere - ikke bytt hvis du har det og er fornøyd, men jeg som sitter med i845sdram må jo bytte.

 

 

Dollar...Nå står jo du på kanten til å bytte HK..

Hva blir du å velge?

Med SIS645 DDR eller i845D DDR?

Kan du samtidig legge til hvorfor du velger akkurat det chipsettet du nåtte velge.

Jeg har idag P4X266 Via chipset..Er det noen vits for meg å bytte til et annet chipset.

Jeg er ikke spesielt glad i VIA chipset

Lenke til kommentar

Quote:


...SIS645 DDR eller i845D DDR?

Kan du samtidig legge til hvorfor du velger akkurat det chipsettet du nåtte velge.

Jeg har idag P4X266 Via chipset..Er det noen vits for meg å bytte til et annet chipset.

Jeg er ikke spesielt glad i VIA chipset



 

Jeg velger Intel 845 DDR, rett og slett pga at jeg er enormt fornøyd med mitt 845 SDRAM kort, har hatt toppscore på over 6500 i 3Dmark2001 uten trimming med GF3TI200!!. SiS kunne fristet, men jeg ser ikke den marginale ytelse fordelen (om den ikke forsvinner med drivere/bios'r o.l.som kommer til å komme i større grad for Intel kort) som noe poeng for å velge et ellers svakere chipsett. Intel bruker 5 ganger mer ressurser på chipsettene siden enn via og sis tilsammen - det merkes, spesielt i manglen på "random features".

 

Hastighetsmessig vil du ikke merke mye fra VIAP4X266 til i845B men dersom maskina di ikke fungerer 100% (klikker, fryser, bugger, er ekkel med lyd/scsikort/udma ville jeg byttet ASAP.

 

Min i845 (uten noen tilleggsdrivere) har ikke krasja 1 gang i WinXP enda... (eid det i ca 2mnd) og det tror jeg begynner å irritere noen linux freaker jeg kjenner :smile:

 

_________________

Andreas Grimsby

Nerd!

_______________

Pentium4 1.7GHz

i845DDR comming

 

[ Denne Melding var redigert av: Dollar på 2001-12-23 03:30 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...