Pillin Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Husker tilbake til min barndom ett spill til amiga, man styrer en rom koloni og div. er ganske diffust siden det er en god del år siden, husker det var veldig forvirrende... husker at man bygget Grazer ships som man sendte til astroidebeltene for å hente inn resurser til å bygge nye ting.. blir kanskje for lite å gå på, men er det noen som husker spill dette kan være?
KayAU Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Dette vart litt diffust, ja. Eg finn ikkje noko når eg kryssrefererar "grazer" med diverse andre relevante ord, er du sikker på at det er slik det skrivast? Uansett, det første eg tenker på når du snakkar om å hente inn ressursar frå asteroider er K240. Det var eit veldig bra spel, sjølv om eg nok synest at forgjengaren, Utopia, var litt betre.
harpun Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Var vel Millenium 2.2 det het? Etterfølgeren het Deuteros tror jeg.
Pillin Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Skrevet 27. juni 2006 Var vel Millenium 2.2 det het? Etterfølgeren het Deuteros tror jeg. 6391926[/snapback] Oh! det var det Genialt
harpun Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Var et av mine favorittspill i mine yngre Amiga-dager
Dunedain Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Noen som vet hva dette spillet heter? Du styrer en av to hovedpersoner; en med blått hår og en med rosa hår. Samla inn noen bobler eller no med bokstaver så det ble stavet "EXTRA" så fikk du ekstra liv eller no. Boss-kamp på slutten av hver level, totalt 40 leveler. 2D grafikk tror jeg. Hovedpersonene hadde en slags tryllestav. Husker ikke mer, bortsett fra at det var konge. Har ikke spilt det på 10 år eller no, så har lyst te å spille det igjen.
Pillin Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Skrevet 27. juni 2006 Du husker ikke tilfeldigvis hva de forskjellige skipene gjorde? Carracken er jo transport skip da, men hva med waverider?
SkyMarshall Arts Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Tenkte mer på "Utopia" jeg. Det spelte jeg mye på amiga. Var en rom-koloni det handlet om der også. Men gameplayet var veldig likt "Sim City", så likt at det garantert kan kalles en rip-off. Men "Utopia" hadde bedre stemning.
Neppe Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Det er litt ekkelt å se hva der er utifra det bildet Sky
KayAU Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Tenkte mer på "Utopia" jeg. Det spelte jeg mye på amiga. Var en rom-koloni det handlet om der også. Men gameplayet var veldig likt "Sim City", så likt at det garantert kan kalles en rip-off. Men "Utopia" hadde bedre stemning. 6399171[/snapback] So likt var det no ikkje, synest eg. Utopia bar meir preg av basebygging, slik ein har i RTS-spel, enn bybygging. Ein bygde forsvarsverk, fabrikkar og forskningssenter, ein fann opp nye teknologiar, ein hadde ei spionteneste, og ein dreiv med handel. Trur eg heller vi plassere det ein stad imellom Command and Conquer (eller Dune 2) og Caesar 3 enn i nærleiken av Sim City. Men eg skal vere einig i at stemninga var veldig bra. Musikken, av Barry Leitch, var spesielt glimrande. Kay
SkyMarshall Arts Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Aaaah, nå husket jeg plutselig enda mer av det. Takk Kay, og ja - jeg er enig med deg!
Landeplagen Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 (endret) Noen som kan fortelle meg hva det het det spillet der man skulle styre et fly hver, det var 2-player. Så skulle man skyte hverandre på forskjellige baner. Man kunne velge hvilken type skudd man skulle ha, og grafikken var veldig enkel husker jeg... Quack Quack! (EDIT; rettelse - Qwak!) var også knall, som PaperBoy og Cool Spot. Kan noen forresten fortelle meg hva det animasjons-spillet het? Det var en masse blodige filmer på det, og vi lo så tårene rant mimrer jeg. Endret 5. juli 2006 av GameMaker
bleidd Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Noen som kan fortelle meg hva det het det spillet der man skulle styre et fly hver, det var 2-player. Så skulle man skyte hverandre på forskjellige baner. Man kunne velge hvilken type skudd man skulle ha, og grafikken var veldig enkel husker jeg... Quack Quack! var også knall, som PaperBoy og Cool Spot. Kan noen forresten fortelle meg hva det animasjons-spillet het? Det var en masse blodige filmer på det, og vi lo så tårene rant mimrer jeg. 6438618[/snapback] Dogfight v1.1 kanskje?
Landeplagen Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Nei, mitt spill var moderne, fremtiden var det vel kanskje... PLayer 1 hadde et grønt fly mens player 2 hadde et rødt, tror jeg... Husker to baner; den ene var i en slags by, med veier og skilt og gangoverfelt. Den andre var i en brun hule...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå