deepstar Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 I bruksanvisnigen til bærbare står det at man ikke skal plassere den i nærheten av en stereohøytaler pga magneten i elementet. Hva reknes som nærhet ? 2 meter fra, 1 meter fra, rett ved siden, hva mener dere ?
eucalor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 når jeg satte høyttaleren min 10 cm fra (crt) tv'en min ble bildet ødelagt i et par dager. avstanden må vel uansett avpasses etter hvor kraftig magneten er. holder du minst en halvmeters avstand burde alt uansett gå greit.
Xell Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Det kommer også ann på om magneten i høytaleren er skjermet, noe man pleier å gjøre emd høytalere som skla stå i nærheten av tv o.l. Da vil det ikke være noe stort problem.
Zeph Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Hvilket kompontentar i ein bærbar er det som kan ta skade? Skjermen er har jo ikkje bilderøyr, så den er grei, harddisken tåler magnetfeltet.
Xell Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 All elektronikk blir påvirket av magnetfelt. Det tar ikke nødvendig vis skade, men blir ustabilt der og da.
Zeph Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Jojo, men det er jo snakk om påvirkning som maskina faktisk kan ta skade av.
mandela Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 har hatt min bærbare 30 cm fra hver av bokhyllehøytalerene mine i et halvt år nå, har ikke merket noen problemer
deepstar Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Skrevet 26. juni 2006 Sitat "PC-en må aldri plasseres i nærheten av gjenstander som skaper magnetiske felt. som høyttalere eller tv apparater. Magnetiske armbånd må ikke benyttes mens du bruker PC-en. Magnetiske felt kan forårsake systemsvikt. feil eller tap av data." Det tryggeste nå er å ha den på soverommet
Xell Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Tror ikke man skal ta det så tungt. Disse advarslene er skrevet på en slik måte at dersom noen får problemer er det mye lettere å bare si "I told you so". Ved å formulere en håndfull advarsler på riktig måte har man kjapt redusert service utgiftene betraktelig.
deepstar Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Skrevet 26. juni 2006 Tror ikke man skal ta det så tungt. Disse advarslene er skrevet på en slik måte at dersom noen får problemer er det mye lettere å bare si "I told you so". Ved å formulere en håndfull advarsler på riktig måte har man kjapt redusert service utgiftene betraktelig. 6386990[/snapback] Så da skal det ikke gjøre noe om pc'en står 1.5 - 2 meter fra stereohøyttalere og da mener jeg store cerwin vega med 2 feite 15" element.
jennnereer Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Det tryggeste nå er å ha den på soverommet 6386942[/snapback] Hva om man har Stooooort anlegg på soverrommet da? Men seriøst. har hatt maskinen min ved siden av anlegget i alle år både den stasjonære og den bærbare. ingen feil/ustabilitet.
Xell Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Prøv. Det som er viktig er å følge med på om den blir ustabil.
firberblad Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Sitat "PC-en må aldri plasseres i nærheten av gjenstander som skaper magnetiske felt. som høyttalere eller tv apparater. Magnetiske armbånd må ikke benyttes mens du bruker PC-en. Magnetiske felt kan forårsake systemsvikt. feil eller tap av data." Det tryggeste nå er å ha den på soverommet 6386942[/snapback] Det kommer jo an på hva kjerringa har i nattbordskuffen....kan ligge mye rart der vet du
deepstar Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Skrevet 27. juni 2006 Sitat "PC-en må aldri plasseres i nærheten av gjenstander som skaper magnetiske felt. som høyttalere eller tv apparater. Magnetiske armbånd må ikke benyttes mens du bruker PC-en. Magnetiske felt kan forårsake systemsvikt. feil eller tap av data." Det tryggeste nå er å ha den på soverommet 6386942[/snapback] Det kommer jo an på hva kjerringa har i nattbordskuffen....kan ligge mye rart der vet du 6391165[/snapback] Ooops Det tenkte jeg ikke på Må sjekke der ass
alexkl Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Haha dagens! Min står ved siden av digre høytalere hele tiden den også... Ikke noe problem..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå