Gå til innhold

Ny AMD basert pc til 20.000,- kr...


Anbefalte innlegg

Dette ville jeg ha valgt for 20.000.-

 

-AMD 2600+ (2700+ 333mhz bus, tror den kommer i begynnelsen av Desember)

-1024 DDR TwinMOS PC2700

-2x WD 80GB 8mb cach, raid-0 oppsett (160GB)

-Hercules ATI Radeon 9700PRO

-Creative Soundblaster Audigy Player

-Plextor CD-brenner IDE 48x/24x/48x

-Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Slot-in

-Hansol/LG 19" (bedre med en billig 19" enn med billig 17" når man skal spille)

-MSI KT400, S-ATA, ATA/133, ATX, BlueT, USB2

-GlacialTech CPU-Vifte 1,4GHz/ XP2600+ 25db

-Microsoft Mus & Tastatur

-Chieftec Dragon Medium Tower m/dør

 

Forslaget koster under 20.000.- på Komplett!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har prata med han igjen, og han er kanskje villig til å kjøpe P4 likevel.. Men prisen må ikke bli meir en 20.000 + frakt... Bråker vapochill altså? Det visst jeg ikke.. Hvilket hk/cpu og ting anbefaler dere for P4, jeg tror han SKAL ha vapochill uansett... Hvor mye koster det for en BILLIG 19" da?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-14 12:13, skrev Krishell:

Bestemt seg for et AMD system?? Hvor gammel er han kammeraten din?? ser for meg at alle vennene hans maser om at amd er best og slikt.....


 

Plager det deg at han velger et AMD system?

 

La han velge selv og ikke hva som er best for "DEG".

Lenke til kommentar

Jeg hadde brukt mindre på maskinen og mere på skjerm, tastatur og mus. Det er tross alt det viktigste på hele maskinen. Kjøp lydkort også, og høytalere. Kjøp en stillegående Zalman cpu-kjøler istedenfor vapochill, en tiendedel av prisen og mye stillere. Bruk disse pengene på skjerm isteden.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at ingen nevner det (DUAL oppsett) pga. tregere yteslse i de fleste spill. Det er å kaste penger i dass vist man ikke skal bruke det til 3D, server, eller ligenende.

 

Skal han ikke overklokke er det MYE penger i dass på vapochill. Sats heller på STOR kjøleribbe å STOR STILLE vifte.

 

Kabinett: Kjøp LianLi eller noe sånt. Der er kvalitet!! (kjøpes hos microplex.no)

 

Som lagring er det vel å foretrekke 2*120Gb WD? (IDE)

 

20000,- er ikke så mye alikevell når en begynner å regne på d skal du se. Jeg sitter å setter sammen mitt forslag til dette innlegget, men sliter med å holde meg under 20k.

 

Alt i alt så kom det på 19373,-. (uten kabinett og frakt)

 

Her er nummerene på alle varene.

 

106458

113278

113191

109593 2

112666 2

112847

106603

113766

102542

108576

113083

 

(For priser så gå inn på komplett.no og velg hurtigkasse. så limer du inn nummerene)

 

[ Denne Melding var redigert av: ThaJaCkal på 2002-10-14 12:56 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-14 12:28, skrev Arch_:

Quote:


Den 2002-10-14 12:13, skrev Krishell:

Bestemt seg for et AMD system?? Hvor gammel er han kammeraten din?? ser for meg at alle vennene hans maser om at amd er best og slikt.....


 

Plager det deg at han velger et AMD system?

 

La han velge selv og ikke hva som er best for "DEG".

 

 

Plager meg ikke! samme for meg hva han kjøper, men Her kommer det fram at de vil ha vapochill(hakke peil på åssen det staves), da hadde det vært kult for han og bare hoppe inn i bios klokke opp noen mhz for og brife for vennene :smile: men som sakt, man velger hva han vil ha! Men jeg ville gått for P4. Litt bedere kvalitet og slikt. Hadde amd før. mye mere fornøyd med intel. flere og flere som går over til det nå, er ikke så syrt som folk skal ha det til heller. Ser på vennekretsen min, der bytter folk til p4 nå. Men vi gleder oss til hammer kommer! blir deilig og se intel "lide" litt igjen, men egentlig lite sannsylig pga at amd er treige til og gi ut cpu. intel runder jo 3.0 før nyttår

Lenke til kommentar

Hvis du går for amd og støy/temp skal prioriteres:

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX462U (CPU kjøleblokk)

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...ARTNR=8412N2GML (CPU vifte)

 

Jeg mener også at du bør gå for dette hovedkortet:

 

http://www.soyousa.com/products/proddesc.php?id=176

 

Hvis du finner en forhandler som selger det da... databutikken.com/no har dessverre sluttet å selge det, men det er kun en ting å si om det... OVERLEGENT!

 

Jeg er også enig i det mange andre sier her.. er du en gamer er det _LURT_ å gå for en 19 tommer og heller ikke dumt å velge en flatfront. Det trenger ikke å koste mer enn 3000,-

 

Lykke til :smile:

Lenke til kommentar

Hei, han har ikke så mye peiling om data, vil bare spille spill som cs og unreal tournament 2003, gta 3 og andre _uten_ at det hakker!

 

Hva med dette oppsettet:

 

HK: Soyo SY-KT400 Dragon Ultra Platinum (selger det på multicom :smile: )

 

CPU: Athlon XP 2200+ (får mest for pengene..)

 

DVD-ROM: Pioneer dvd 106s

 

CD-BRENNER: Plextor Plexwriter 48x/24x/48x

 

HARDDISK: 1x Western Digital 120 gb 8 mb cache eller 1 x Maxtor 160 gb 7200 rpm ATA133

 

KABINETT: Chieftec DA01BD Fulltower Svart

 

LYDKORT: SB Live! Audigy eller Hercules Game Theater XP 7.1

 

SKJERMKORT: Ati Radeon 9700 pro

 

RAM: 2 x 512 mb Kingston pc 3200 (når disse kommer)

 

SKJERM: Er ikke sikker enda! Hva med denne?

 

TASTATUR: Microsoft internet keyboard pro

 

MUS: Microsoft intellimouse optical

 

KJØLING: AMD Pro Waterkit??? Er dette en bra vannkjøling? Visst ikke, Silent Twin..

 

Da tror jeg at jeg har husket nesten alt...

 

Visst noen har et bedre forslag med et P4 system, post det her!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-14 09:23, skrev twarr:

Hei!


Han skal IKKE overklokke, bare ha et stille og kaldt system! Vi har bestemt oss for AMD basert system..


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: twarr på 2002-10-14 09:25 ]</font>


 

Årsaken til at folk foreslår Intel system er at deres 2.8GHz CPU er tilgjengelig. Selv en XP2400+/XP2600+ må du vente uti desember før du får. XP2700+ er muligens tilgjengelig før nyttår, kanskje ikke. XP2800+ kommer som nevnt ikke for salg for oss dødelige før etter nyttår. XP2200+ får du nå, men da får dere ikke det råeste og det forstod hvertfall jeg var noe av poenget.

 

En 2.8 GHz P4 er et likebra som et AMD XP2800+ system og det er ikke store forskjeller på varmeutvikling og støynivå med riktig kjøler. Med P4 får du med en rolig og helt grei kjøler.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-14 15:41, skrev kindings:

Quote:


Den 2002-10-14 09:23, skrev twarr:

Hei!


Han skal IKKE overklokke, bare ha et stille og kaldt system! Vi har bestemt oss for AMD basert system..


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: twarr på 2002-10-14 09:25 ]</font>


 

Årsaken til at folk foreslår Intel system er at deres 2.8GHz CPU er tilgjengelig. Selv en XP2400+/XP2600+ må du vente uti desember før du får. XP2700+ er muligens tilgjengelig før nyttår, kanskje ikke. XP2800+ kommer som nevnt ikke for salg for oss dødelige før etter nyttår. XP2200+ får du nå, men da får dere ikke det råeste og det forstod hvertfall jeg var noe av poenget.

 

En 2.8 GHz P4 er et likebra som et AMD XP2800+ system og det er ikke store forskjeller på varmeutvikling og støynivå med riktig kjøler. Med P4 får du med en rolig og helt grei kjøler.

 

EN P4 2.8 ER MYYYYE BEDRE ENN AMD !!!! :grin: *Intel lovah*

Lenke til kommentar

Jeg hadde _aldri_ funnet på å kjøpe siste CPU fra hverken AMD eller Intel, men dersom man vil ha det råeste. Jeg hadde nok nøyet meg med 2.53GHz versjonen eller kanskje 2.66GHz dersom jeg skulle brukt rundt 20k.

 

Og dersom han faktisk ikke har tenkt å overklokke er det lite poeng i vannkjøling, etter min mening. En rolig kjøler vil gjøre samme jobb.

Lenke til kommentar

p4 vil nok være det lureste valget akkurat nå.

 

men uansett, kjøper du amd så er det totalt bortkastet å kjøre pc3200 eller pc3500, eller dyrere merke ram i det hele tatt. billig pc2700 funker fint, og pc2100 hadde holdt, eneste grunnen til at jeg anbefaler pc2700 er at det er like billig. men det er likevel bortkastet siden fsb bare er 266

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...