Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaring med Auto Glym?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist mandag morgen leverte jeg bilen til vask og maskinpolering.

Bilen var ferdig etter ca 4 timer.

Fikk beskjed om at det var brukt "Auto Glym for profesonelle", og at "du må ikke vaske bilen på en uke"

Til mitt spørsmål om det var ok å spyle med kaldtvann, for å fjerne støv å søle, sa de det var greit.

I formiddag, etter (kun) seks dager vasket jeg bilen på Selv-vask med såpebørste og avspyling med rent vann. Ingen "Varm-voks"

Kikket ut vinduet akkurat, og det hadde kommet en regnskur. Bilen var våt.

Så til spørsmålet mitt:

Burde ikke vanndråpene på lakken "perle seg"?

Jeg ser ikke forskjell på lakken fra dagen før polering.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det pleier å samle seg i dammer på bilen, man ser tydelig forskjell fra før og etter polering.

Kan det være at den vasken du tok var med sterk såpe som fjernet voksen i lakken? :hm:

Skrevet

Jeg må jo innrømme at jeg ikke vet hvor sterk såpen er, men det er på en "vanlig" Hydro Texaco stasjon. Den luktet til og med godt...

Skrevet

Det kan godt hende det er avfettingsvæske du har brukt, det er jo det som pleier å være på disse bensertene der du kan vaske selv.

Da har du evt tatt vekk voksen din :)

Skrevet

Ved polering av bilen så vil man jo se at vannperlene har ca. like stor størrelse. Du trenger jo ikke voks for å få det til

Skrevet

Etter en ordentlig polering ( med feks Turtel wax produkter ) så skal lakken fint klare og få en kraftvask feks på seg uten at polishen detter av.. Eller så er det noe dritt polish dem har brukt..

Beste poleringsmåten er for hånd.. Ingen ting slår det..!

Skrevet

Hvis det er avfettingsmiddel i det som vaskes med så fjerner det alt av fett som ligger på bilen, og slik voks er jo som kjent et fett-lag over lakken.

Skrevet

Om det er et seriøst firma du har benyttet deg av, har dei og lagt på forsegling etter polering med Auto-glym produkter(forresten veldig gode produkter). Og da skal regnet perle seg, viss ikkje er det gjort en slett jobb.

Skrevet

Hadde vært artig å vite hva dem definerer som "Autoglym for profesjonelle", da denne produktrekka er rimelig lang. Har selv brukt, i jobbsammenheng, stort sett alt som er av Autoglym sin produktlinje. Hvert produkt med hver sine egenskaper.

Om vannet ikke perler seg etter en regnskur kan ha flere faktorer. Det kan f.eks ligge et bra støvlag på bilen, gjerne kombinert med pollen.

Om dem har lagt en av Autoglyms ordinære polisher, dvs Radiant eller Supreme, og deretter lagt på et lag med HardWax vil det delvis reduseres hvor mye vannet perler seg umiddelbart, men du vil heller merke at vannet "sprekker" opp mye enklere og raskere. Vel og merke når du vasker bilen, ikke når det regner.

Skrevet

Da jeg vasket bilen var det IKKE med avfetting. Da disse bensinstasjoneierne er rimelig gjerrige, tviler jeg på om de blander inn avfetting i såpen. Bruk av avfettingen koster jo kr 20,- for ett par sek...

Da bilen var våt, og jeg "savnet" perlingen av vanndråpene, var bilen nyvasket og støvfri.

Skrevet

Velger du det dyreste programmet så er det med alt...

Kan jo velge om du bare vil ha spyling, såpe eller med avfettning og voksing...

Skrevet
Da jeg vasket bilen var det IKKE med avfetting. Da disse bensinstasjoneierne er rimelig gjerrige, tviler jeg på om de blander inn avfetting i såpen. Bruk av avfettingen koster jo kr 20,- for ett par sek...

Da bilen var våt, og jeg "savnet" perlingen av vanndråpene, var bilen nyvasket og støvfri.

6398374[/snapback]

Besynderlig. Jeg ville tatt meg en tur og hørt hva dem egentlig har lagt på. Etter så kort tid SKAL du både se og merke forskjell. Hva betalte du for jobben?

Skrevet
Velger du det dyreste programmet så er det med alt...

Kan jo velge om du bare vil ha spyling, såpe eller med avfettning og voksing...

6398462[/snapback]

Hvis du leser starten på denne tråden, ser du at jeg brukte "selvvask"

Skrevet

6398374[/snapback]

Besynderlig. Jeg ville tatt meg en tur og hørt hva dem egentlig har lagt på. Etter så kort tid SKAL du både se og merke forskjell. Hva betalte du for jobben?

6399225[/snapback]

Som sagt, de sa det var "Auto Glym for professjonell bruk"

Jobben, tok ca 4 timer, kostet kr. 780,-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...