Gå til innhold

ny hdd til dell maskin


Anbefalte innlegg

Hei! Eg har ei dell maskin som blir 3år(trur eg) i sommer, den fungerer heilt greit men det er for lite lagrings plass.

 

Vil sette inn ein ekstra harddisk. Men veit ikkje kor stor harddisk maskina kan ha.

 

Det er ei dell diemension 4600 maskin

Det er:

 

P4 2.66GHz

raedon 9800

80GB HDD

512Mb minne

 

Hovedkorte veit eg ikkje noke om, er vell det eg skal vite for å finne ut kor stor harddisk eg kan ha eller?`

 

Korleis finner eg ut kva slags hovudkort eg har og kor stor harddisk det støtter?

 

Trur dere det støtter ein 200Gb harddisk?

Trur dere det støtter både ATA/100 og ATA/133(veit at det ikkje støtter S-ATA:P)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja S-ata er det nyeste, den er også raskere enn en IDE disk.

 

Ide disker bruker en bredd- smal kabel, mens S-ata er en tynn ledning.

6383405[/snapback]

 

Dette viste eg!

Så det er sikkert at eg kan ha s-ata harddisk da? at det ikkje er noke anna s-ata tilkoblingen er berekna på?

 

Og kan eg ha ata og s-ata disk samtidig?

 

Fant ei pdf fil som eg lasta ned, stod mykje der om dataen men ikkje noke om kor stor harddisk dataen kan ha(eg fant det i vertfall ikkje).

Lenke til kommentar
ja jeg tror den klarer en disk til.. Tror en disk bruker 25-30watt (S-ata 250gig).. Og resten av systemet er ikke akkurat strømkrevende..

6386104[/snapback]

Nei, bruker ikke så mye. Barracuda 7200.10 SATA seien bruker 12.6watt på søk, 9.3 watt idle.

http://www.seagate.com/cda/products/discsa...085,758,00.html

 

Du kan nok ha så stor du vill! siden HK støtter S-ata er det ikke noe problem.. Bare poweret holder..
Nei det er ikke sikker, har han en 3år gammel pc kan det være at han må ta en bios oppdatering.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...