Gå til innhold

Hva koster bil-lappen? Full pakke


Propofol

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har hørt at det skal finnes noe som heter "intensivkurs" der du tar hele greia på en helg. Finnes dette?

6374025[/snapback]

Intensivkurs er noe dritt. Ligger ved Brønnøysund, men du får ikke på langt nær den erfaringen du burde ha for å kunne kjøre. Mye teori og kjøring på lukket område, men null erfaring med trafikk. Man utgjør en stor trafikkfare hvis man tar et slikt kurs.

Lenke til kommentar

Jeg har regnet over hvor mye jeg vil måtte ut med for lappen, kjørelærer har sotte opp en timeplan for meg, for han ville at jeg skulle få lappen nå i sommer, og jeg begynte i forrigeuka. Hvis man tenker intensivkurs, så kan ikke det være noe bra, syns jeg selv får for lite erfaring siden kjørelærer kutter mye ut osv.

Men over til topic, det obligatoriske + 6 kjørtimer + gebyrer ogl vil komme seg på mellom 14-16 000kr. Så du vil ikke få det så alt for mye billigere, for det obligatoriske slipper du ikke unna, så det er bare på de kjøretimene (6 som jeg har) du vil spare noe.

Lenke til kommentar
Har hørt at det skal finnes noe som heter "intensivkurs" der du tar hele greia på en helg. Finnes dette?

6374025[/snapback]

Intensivkurset jeg vurderte gikk over 3 uker og da betalte du 21000kr. Hvis du har kjørt en del og er rimelig trygg bak rattet kan intensivkurs være tingen, men hvis du ikke har kjørt noe særlig så er det ikke å anbefale.

 

Kjørelæreren min sa at det var vanlig å bruke ca 15-20000 på lappen. Jeg hadde 12 kjøretimer og betalte 14-15000, og da var alt inkludert

Lenke til kommentar

Jeg betalte 13000, men det var i 1997. Jeg hadde over 30 kjøretimer.

Intensivkurs høres ikke smart ut. Du vil jo bli en vanvittig trafikkfare hvis du ikke engang lærer å kjøre i vanlig trafikk, men kun på et lukket område. All verdens teori slår ikke praksis.

Lenke til kommentar
Hvis jeg aldri har sittet i førersetet på en bil og har ingen i familien som kjører bil, hvor mye penger tror dere at jeg bør legge av til førerkortet? Og får man flest kjøretimer på dagtid eller går det an å ta kveldstimer med kjørelærer?

6403134[/snapback]

Regn 25 000,- så er du nok ikke så alt for langt unna, forhåpentligvis på den glade siden av summen. Her i Bergen virker det som det er mangel på kjørelærere, eller at flere ønsker timer på kveldstid, for nå for tiden ser man skolebiler fra tidlig om morgenen til et stykke ut på kvelden. Ta kontakt med forskjellige kjøreskoler og hør om muligheten for kjøring på ettermiddag og kveld.

Lenke til kommentar

AnAnAs: De fleste kjørelærere er ganske fleksible, så det er sjelden problemer. Jeg fikk f.eks timer på både lørdag og søndag uten at det var noe problem (for "mindre trafikkavhengige" timer - Langkjøring, glattkjøring osv).

 

Hadde 7 timer totalt på kjøreskole, så det ble ikke så veldig dyrt.

 

 

Og ja - Det er fullt mulig å bruke en liten formue på å ta lappen...

Ei jeg kjenner godt brukte 2 biler, 4 kjørelærere, 11 forsøk på teori, 4 oppkjøringer og ett utall timer... Det ble sekssifret til slutt.

--- Og det første hu gjør når hu kommer hjem med kjøreseddelen, er å ta ut med den nye bilen og rygge rett i garasjen... *sukk* (Og hu var 23 år... Begynte å ta lappen da hu var 19 ;) )

Lenke til kommentar

Gurglemuffin: Da må du være veldig gammel. :tease:

 

Jeg landa vel på 17-18.000. Har ikke turt å regne nærmere på det. :roll:

 

Og angående kjøretimer på kveldstid, så er det som oftest en femtilap dyrere pr. time enn på dagen. De fleste kjøreskoler operer med før og etter kl. 16. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...