Jack Jazzrabbit Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 (endret) Vedlagt ligger et utkast på hvordan jeg vil at hjemmesiden min skal se ut. Tror dere dette funker eller blir det litt "cheezy"?? Hadde tenkt å bruke css for å kode hele siden, og i den forbindelse lurer jeg på hvordan jeg får linket innhold i menyen til å dukke opp i feltet under menyen, der det skal forestille en sandstrand? Jeg er rimelig nybegynner når det gjelder web-design, og har såvidt begynt å lære meg css, så forklar grundig er dere snille. På forhånd takk. Endret 23. juni 2006 av shilseth
bjokys Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Synes den så bra ut jeg, eneste jeg vil påpeke er (mangelen på) kontrasten mellom blåfargen i "menyen" og bakgrunnen kan føre til problemer for folk som ikke ser så veldig godt...
chipmann Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Jepp, enig med bk_coder, men alt kommer jo ann på hva siden skal handle om... Kan du si det her?
Jack Jazzrabbit Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Skrevet 24. juni 2006 Vel, jeg driver litt med musikk og DJing, og hadde tenkt å legge ut mixtapene mine her. Lager også litt 3D-bilder i Bryce og Terragen og diverse andre programmer som jeg også hadde tenkt å legge ut her. Kontrasten/fargen på meny-feltet skal jeg være enig i, forandrer det. Hva med det å få linket innhold i menyen til å dukke opp på "sandstranden"? Noen forslag?
chipmann Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Jeg har egentlig ikke noe annet som jeg ikke likte... Kanskje du kan sette inn linkene på en sky
Jack Jazzrabbit Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Skrevet 24. juni 2006 (endret) Jeg har egentlig ikke noe annet som jeg ikke likte... Kanskje du kan sette inn linkene på en sky 6374069[/snapback] Øhh, nå skjønner jeg ikke hva du mener? Når jeg snakker om hvordan jeg skal få linket innhold i menyen til å dukke opp på "sandstranden", mener jeg: Hvordan skal jeg programere i CSS/HTML for å få dette til å fungere? Mulig jeg stiller spørsmålet på feil måte, men... Jeg vil altså at innholdet som det linkes til i menyen skal dukke opp på "sandstranden", uten at jeg må repetere menyen og banneret på hver side som det linkes til (dette har jeg gjort på min nåværende hjemmeside, og det er ganske tungvint). Noen som skjønner hva jeg mener? Litt hjelp hadde vært kjempefint. Edit: Mulig jeg misforstår innlegget ditt HELT, chipman Endret 24. juni 2006 av shilseth
chipmann Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 (endret) Neida, det var bare et forslag om at du i stedet for å sette linkene der hvor det er sand, så kunne du lage en sky og sette de der Slapp av. Det var bare et dumt forslag Jeg har dessverre ingen annen løsning Virker det med <br/> Skjønner ikke helt spørsmålet Endret 24. juni 2006 av chipmann
Jack Jazzrabbit Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Skrevet 24. juni 2006 (endret) Okei, skal prøve å forklare så godt jeg kan. (Takk for tålmodigheten din forresten) Altså, menyen skal være der den er på bildet. Men når man trykker på ett av tekst-elementene i menyen (f.eks. "Bio"), så skal innholdet som er skrevet i siden (som f.eks heter "bio.html") dukke opp på sandstranden. Hvis man trykker på "News" så vises innholdet i "news.html" på stranden. Hadde liksom tenkt at det øverste banneret, menyen og sandstranden skulle være fast/konstant på siden, og kun innhold/tekst skulle forandre seg når man klikket i menyen. Og hvis innholdet er lengre enn det får plass til vertikalt innenfor sandstranden, så dukker det automatisk opp ett rullefelt. Endret 24. juni 2006 av shilseth
chipmann Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 (endret) Hmm... Tror ikke jeg vet om noen lettvint måte å gjøre det på Kanskje jeg kommer på noe etterhvert... Jeg skal tenke litt over det Edit: Jippi! Post nr. 300! Tror du at du kanskje kan sende bildet til meg i mail? Mailen: [email protected] Da skal jeg se hva jeg kan gjøre Bildet du postet som et vedlegg blir for lite til å prøve seg fram med. Endret 24. juni 2006 av chipmann
Jack Jazzrabbit Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Skrevet 24. juni 2006 Hmm... Tror ikke jeg vet om noen lettvint måte å gjøre det på Kanskje jeg kommer på noe etterhvert... Jeg skal tenke litt over det Edit: Jippi! Post nr. 300! Tror du at du kanskje kan sende bildet til meg i mail? Mailen: [email protected] Da skal jeg se hva jeg kan gjøre Bildet du postet som et vedlegg blir for lite til å prøve seg fram med. 6375016[/snapback] Jøss, snakker om service Vel, strørrelsen på bildet vedlagt første innlegg er faktisk den størrelsen jeg hadde tenkt å ha på siden. Men jeg kan vel ordne et som er større hvis der er ønskelig.
chipmann Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Men du må bare huske at når du poster et bilde som et vedlegg så blir det automatisk mindre. Derfor er det fint om du kan sende meg orginalbildet i mail.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå