Gå til innhold

Fotokonkuranse Tema: ARKITEKTUR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ikke helt grunnen til arkivgravingsforbud, man får da allikevel stilt fotografiske evner opp mot hverandre?

6373096[/snapback]

Arkivgravingen er jo hele poenget som gjør så mange andre fotokonkurranser kjedelige - her skal man ut og ta bilder ut i fra et spesielt tema som man har begrenset tid til å forberede seg på. Det er med andre ord ikke en konkurranse om hvem som har det beste bildet i sitt arkiv, men hvem som klarer å få til det beste her og nå ut i fra sine lokale forutsetninger.

 

Selvfølgelig vil noen ha fordel ut i fra vær og vind og sted man bor, men det er jo heller ikke en idrettskonkurranse med millimeterpresisjon vi snakker om her, bare litt uskyldig moro og aktivisering av folk :) Og kanskje en litt mer 'real-life' situasjon for folk som har lyst til å satse profesjonelt på foto. Å være amatørfotograf er jo ren luksus - alle får til bra bilder innimellom. Jobber man som fotograf derimot må man hele tiden løse ting ut i fra oppdrag - og det er her veldig mange av de som er gode amatørfotografer feiler hvis de prøver seg profesjonelt; fordi de ikke ikke er vant til å gjøre helt konkrete prosjekter på begrenset tid med gode resultater.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Da kan det like gjerne bli en test av vær og vind på den aktuelle plassen(selv om man selvfølgelig kan fotografere innenørs). Ser ikke helt grunnen til arkivgravingsforbud, man får da allikevel stilt fotografiske evner opp mot hverandre?

6373096[/snapback]

Hvis noen ønsker å organisere en annen fotokonkurranse hvor det er tillat med arkivdykk, så er det hjertelig velkommen det også. :) Men poenget med denne konkurransen er vel at alle stiller likt! Vi har ikke mulighet til å planlegge og flikke på et bilde i lang tid, som vi kanskje har gjort på et blinkskudd som ligger i arkivet. Her får vi imidlertid mulighet til å vise hva vi klarer å komme opp med av kreativitet iløpet av kort tid. Jeg synes det er et kjempefint tiltak!
Lenke til kommentar

*** This message was automatically generated by the MailMax Error Responder ***

 

Sorry, your message from <[email protected]> to <[email protected]> could not be delivered. The specific error is:

 

450 <[email protected]>: Recipient address rejected: Greylisted for 300 seconds (see http://isg.ee.ethz.ch/tools/postgrey/help/nvg.ntnu.no.html)

 

 

10 attempts will be made to re-send your e-mail. Each attempt will be 1 hours apart.

Lenke til kommentar

akkurat ja.. hm, greylistning brukes i forbindelse til å unngå spam. Mailen kommer frem med 1 time forsinkelse.

 

Starter selve avstemmingen litt senere idag da. Og hvis jeg skal ta imot bilder ved en senere anledning så får jeg benytte en annen mailkonto.

 

De av dere som savner sitt bilde kl 20.00 kan sende meg en PM.

Lenke til kommentar
Hmm spennende. Jeg slenger meg med på neste konk selv om jeg mangler både utstyr og kunnskap. Kan man redigere bildene så mye man vil?

6381026[/snapback]

 

Din tolkning av temaet. Hvordan du kommer frem til det spiller ingen rolle så lenge du er fotografen og reglene ellers er opprettholdt. Skal det være noen begrensninger her, måtte bildene vært levert som dias eller RAW.

 

Correct me if I'm wrong. ;)

Lenke til kommentar

Veldig moro å bli tvunget til å tenke litt utenfor den vanlige boksen. Jeg blir nødt til å få den bærbare på nett så jeg kan sende inn bidrag de helgene jeg er på hytta... Et par knakende gode bilder med, tror jeg - ser frem til å se dem på en skjerm med tilstrekkelig dynamikk.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...