Gå til innhold

hvordan er støy nivået på amd 64 am2?

Gjest Slettet+130498

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498
Skrevet

jeg skal kjøpe meg nytt hk+cpu og lurte på hvordan er støy nivået på amd 64 3800 kontra en pentium d cpu i 800 serien som jeg har og kan da samenligne med? er den stille gående eller bråker den en del?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498
Skrevet

stock vifta. bråker den?

Skrevet (endret)

Boxed-viftene for AM2 skal være minst like bra som de for 939, med andre ord veldig stille og bra.

Pentium 800-serien er varme og fører til støyende vifter.

Hilsen,

efikkan.

Endret av efikkan
Skrevet

Boxed-vifta støyer en del når den speeder opp, så sett på en viftestyring på den eller bytt kjøler mot en som har større vifte :yes:

Skrevet
Boxed viften funkar ganske bra den men BRÅKER ! :p

6366581[/snapback]

Ja, de fleste ønsker seg som regel enten en lydløs maskin eller å overklokke (eller litt begge deler). I begge tilfeller kan det lønne seg å kjøpe en stor kjøler med en stor vifte. Vil man ha det stille, er det bare å skru ned hastigheten på den store viften.

Skrevet
Ja, de fleste ønsker seg som regel enten en lydløs maskin eller å overklokke (eller litt begge deler). I begge tilfeller kan det lønne seg å kjøpe en stor kjøler med en stor vifte. Vil man ha det stille, er det bare å skru ned hastigheten på den store viften.

6366653[/snapback]

Sånn som jeg har gjort, 92 mm vifte på 1000 rpm funker litt bedre enn 70 mm vifte :yes:

Skrevet

Det er jo strengt tatt bare å kjøpe seg en skikkelig Zalman-kjøler eller noe tilsvarende, så har man en stillegående løsning. Verre er det ikke. Det er jo en investering, kjøper man en kvalitetskjøler trenger man ikke å bytte med det første.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...