Gå til innhold

shadow priest <- phenalor

Anbefalte innlegg

Phenalor - lvl60 - shadow priest - magtheridon

hei!

jeg bare lurte på hva alle har sånn imot shadow priests?

vel kan vel begynne med min "oppvekst" :roll:

da jeg begynte med wow, fulgte jeg mine venners råd (hovedsaklig en mage og druid). Jeg begynte med en liten feit(også kalt dverg :innocent: ) fyr som bare "måtte" være holy, fordi det var jo det man skulle være... for å si det sånn, det var drit kjedlig. måtte ha hjelp med alle lvl 15+ quests, noe som irriterte meg både gul å blå. da jeg endelig kom til lvl 20 fikk jeg den "uber skillen" holy fire, som egentlig bare bekreftet mine misstanker om holy... :hrm: så det ble en respecc, med bare litt shadow, for man måtte jo heale når man var priest. det var innmari deilig, litt mere damage, vel egentllig mye mer. faktisk så mye at det ble enda en respecc, til pure shadow, var da ca lvl 40, og fikk derfor ikke mount før i lvl 54 :whistle: . er nå lvl 60, fortsatt shadow, og er stolt av det. Rett og slett fordi det eier :innocent:

har blått gear, ingen epics enda :ohmy: men slår allikevel (da mener jeg har slått flere ganger, og ikke bare engangs tilfeller) epic-warriors, epic-druids, epic-mages, epic-hunters og epic-rouges. Ligger ofte øverst i AV, WSG og AB lista.

healer heller ikke dårlig, rundt 1000 pr flash heal. har en holy specca venn, han healer for 1100 pr flash heal så...

speccen nå ligger på <<disp: 5 i res mot stun,fear..., 2 i improved fortitude, 3 i improved shield, 1 i inner focus, 2 i mana regain>> <<shadow: har ikke spirit tap, reduser threat greia, bedre fade, fullt på alt det andre>>

13/0/38

det var bare det jeg ville si, og start shadow med en gang, det er dyrt å respecce :roll:

Så stå på shadow spirer :thumbup:

PS: hvis noen er intresserte, kan jeg komme med et par macroer jeg bruker i PVP + litt gameplay... :whistle:

Endret av Hapo
Videoannonse
Annonse

Shadowpriest er jæskla moro.

Tok selv et par "shadow-items" før jeg begynte som dps i pve, og kan si det var et par folk som ble jævla grinete hver gang jeg tok et item..

Brydde meg aldri noe særlig om det, siden det suger litt å løpe rundt i shadowform og 8/8 transcendence. :roll:

Nå er jeg pve shadow, så det er ikke noe issue lenger (selv om folk fortsatt whiner - typ "ZOMG REROLL DIN NOOB L2HEAL"). Careblast. :)

Shadow >>>>>>>>>>>>>>> holy.

Huff vil aldri tilbake til Holy.

Jeg var Holy fra lvl 1 til 60 pga jeg trodde at man healet dårligere med shadow.

Heldigvis gikk lvls ganske kjapt pga jeg har en 60 fra før så jeg viste hvor det lønte seg å queste. Men det gikk skikkelig tregt opp til lvl 25. Som trådstarter hadde jeg store problemer med å gjøre quester uten å få hjelp. Følte det gikken del lettere fra lvl 25 og opp med å soloe mobs. Kommer vel også av at jeg var litt nuub på klassen at jeg hadde problemer.

Kjørte som sagt denne builden helt til lvl 60 og brukte holy build i pvp noen uker.

Jeg healet alle som trengte det, og etterhvert ble jeg den første som de drepte. Det er ikke lett å gjøre noe da man har 2-4 Hordes på seg med holy build, og de andre gir faen i å hjelpe deg. Etter enda noen uker i pvp merket jeg at det var ofte det ikke ble laget gruppe fra starten av. Folk stod bare å sa inv ffs fra starten, men ikke noe ble gjort. Jeg hadde jo ingen mulighet til å se hvem som trengte healing, da det ikke var gruppe. Ga det noen dager til men det her bare fortsatte. Jeg ga rett og slett faen og respecet til shadow fordi den ego trippen de andre holdt på med i pvp ville jeg bli med på. Hvorfor skal en priest stå der og heale da de andre driter i om du holder på å bli drept.. Som tidligere nevnt uten gruppe er det forbanna vanskelig å monitore noens hp.

Etter noen dager ble jeg vant til den nye specen, og holy er bare latterlig i pvp etter min mening. De gangene som det blir lagd gruppe går jeg ikke i shadow form men gjør både bra dps, og heler helt greit. Samtidig er vampiric embrace enormt greit å ha, gratis healing fra et shadow word på en stakkar.

Blir det ikke laget gruppe fra starten av gir jeg faen og går rett i shadow form.

Da ligger jeg som regel øverst på lista med minst deaths og mest kills.

Har også brukt denne builden i instancer og de første gangene tenkte jeg, faen.. jeg må respece igjen, healingen min stinker jo.. Men jeg lot det være og prøvde noen instancer til. Etter man har L2p for å si det slik har jeg ingen problemer med å heale i det hele tatt. Som oftest helaer jeg mer en Holy specede prester i UBRS,og jeg ligger samtidig blandt de 5 beste på DPS siden. Det er også mye mere gøly å spille shadow. Det er utrolig nyttig både i PVP å PVE med for eks. silence. Hvor gøy er det ikke å pulle i scholomance med shadow word / vampiric embace / så silence,og moben kommer løpende med en gang, fade warrior overtar aggro. Hærlig :) Før stod jeg jo bare bak å healet noe som ble gørr kjedelig.

Overall føler jeg at shadow spec for meg gjør meg både bedre i pvp og instancer.

Mange sier usj en shadow priest kan ikke heale men der tar de feil.

Timer du healingen din å bruker noe sunn fornuft går det helt greit på alle instancer,som ikke er high end. Så har du ingen planer om high end med din prest, så gå shadow whole way :thumbup:

Folk som sier at shadow priest sux, shadow priests kan ikke heale, har rett og slett null peiling på priest.

Selvfølgelig kan en shadowpriest heale, MEN er du disc/holy så koster spellsa dine mindre, dei healer mer og du har større manapool. Poenge med disc/holy er faktisk det at du er mer utholden..noe som er veldig viktig i END GAME, instancer.

Shadow priest er gøy ja! men de hører ikke hjemme i MC/bwl/AQ/naxx, pga der er oppgaven til priesten å heale, men er du en pvp'er...så sier eg gå shadow!

Holder selv på å lage meg en shadowpriest, og gleder meg til jeg kommer opp til level 60 med han. Har planlagt å pvp'e med han, da jeg er litt lei av pvp med roguen min.

Skal bli morro med AV, kan jo da endelig stå på avstand, istedet for å måtte springe inn, drepe cloth og springe ut igjen :D

6360178[/snapback]

Nja, Mind flay har ikke såå lang rekkevidde. 21 yards mot hunter/mage sine 41. :)

Men, gled deg. Shadowpriest i AV er noe av det gøyeste jeg har vært med på. Kaste allies over broen foran Dun Baldar er hysterisk artig. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...