Gå til innhold

Ny Creative Zen underveis


Anbefalte innlegg

Ideelt sett bør spilleren støtte det aller meste, så slipper en å tenke på sånt.

 

Enig, hvis brukeren vil gi avkall på batteri for kvalitet, then so be it.

Håper de kommer med en firmware som støtter flere format, eller at det automatisk kommer med når den er i hyllene. Jeg syns den ser fet ut og absolut et lengre strå blant resten av spillerne (eller skal jeg bare si spilleren? :p )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, står det virkelig så dårlig til (25% mindre batteritid), skjønner jeg det. Problemet er vel at jeg har mesteparten av samlingen i ogg, og dermed kjøper jeg ikke en spiller som ikke støtter ogg.

 

Ideelt sett bør spilleren støtte det aller meste, så slipper en å tenke på sånt.

6356468[/snapback]

Kan anbefale iAudio X5, vi var en gjeng som kjøpte den til en kamerat sin bursdag og han er storfornøyd. Har testet den, lyden virker å være meget bra :thumbup:
Lenke til kommentar

Jeg runder jo 10 000 innlegg nå (urovekkende greier), så jeg tenkte å bruke det 10 000 innlegget til noe "fornuftig", nemlig å nok en gang oppfordre folk til å bruke flac til samlingen sin, kan man transkode som man vil, også om det skulle komme et nytt superformat om et år. (noe som dog neppe skjer)

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg synes det er synd at Creative ikke lager spillere med større flashminne, type 1, 2, 4 gb..

 

Som Creative-tilhenger ser jeg at det er dette som trengs for å kunne konkurrere med f.eks. iPod Nano..

Tenk deg denne spilleren med flash-minne? Tror ganske mange flere hadde kjøpt den om den var tynnere..

Endret av heismann
Lenke til kommentar

ibrotha: joa, men den er vel litt stor, harddiskbasert også har du plasseringen av hodetelefonuttak, da.. :p

 

Liker iAudio 6, og hadde nok kjøpt hvis det var flashminne i stedet for harddisk.

 

ATW: tja, det var jo ikke så dum idé, det. Hvor mye mer plass må jeg regne?

 

heismann: det du sier er tvetydig, men mener du at flashminne er bra, er jeg helt enig.

 

4GB flash, driverløs, ogg, god batterikapasitet og jeg er solgt :)

Lenke til kommentar
ATW: tja, det var jo ikke så dum idé, det. Hvor mye mer plass må jeg regne?

 

 

Ca 60% av "full størrelse" mao rundt 800-900 kbps, eller 4-5 ganger mer plass en mp3/ogg. Harddiskplass blir jo stadig billigere, så jeg synes det fungerer fint, fyllte nylig opp en 250-disk, og da var det ca 800 album på den.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det var da vitterlig en nusselig spiller. Mindre enn Micro'n også. Hadde vært artig og sett et side by side bilde med den og micro'n.

 

Men på hjemmesida til Creative står det:

Easy transfer

Simple drag and drop your data files between ZEN V Plus and your computer. No complicated or messy driver installations necessary.

Betyr det at det at man ikke trenger å installere noen programmer, eller er det bare at den bruker explorer slik som tidligere spillere?

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar

Det blir nok at spilleren dukker opp som harddisk, og bare kopiere filer over i musikkfolder, slik som på Zen Micro. Men må nok installere Creative Mediacenter(eller noe slikt) for å lage spillelister og redigere artist/album/sang-navn for korrekt sortering om det ikke blir sortert skikkelig.

 

ang. OOG støtte har nok Creative sine argumenter, men det finnes da også en del konverterere der ute på markedet, skal nok ikke være et stort problem å føre over musikksamlingen, selv om den er noe bedre enn MP3.

 

Ellers ser dette ut til å være en meget interesang spiller for markedet, flott design og greie funksjoner, selv om video på en 1,5 tommer ikke kan være særlig kjekt å se på :p I aller høyeste grad en fargesprek motstander på markedet.

 

Fargekombinasjonen orange og svart er vel brakt frem av den nye Sony Ericsson MP3-mobil.

Lenke til kommentar
Det blir nok at spilleren dukker opp som harddisk, og bare kopiere filer over i musikkfolder, slik som på Zen Micro. Men må nok installere Creative Mediacenter(eller noe slikt) for å lage spillelister og redigere artist/album/sang-navn for korrekt sortering om det ikke blir sortert skikkelig.

6360204[/snapback]

Så man må altså ha litt struktur i mappene sine for å få ting sortert ordentlig? Det har jeg i så fall ingen problemer med. :yes:

Lenke til kommentar
Det blir nok at spilleren dukker opp som harddisk, og bare kopiere filer over i musikkfolder, slik som på Zen Micro. Men må nok installere Creative Mediacenter(eller noe slikt) for å lage spillelister og redigere artist/album/sang-navn for korrekt sortering om det ikke blir sortert skikkelig.

 

ang. OOG støtte har nok Creative sine argumenter, men det finnes da også en del konverterere der ute på markedet, skal nok ikke være et stort problem å føre over musikksamlingen, selv om den er noe bedre enn MP3.

 

Ellers ser dette ut til å være en meget interesang spiller for markedet, flott design og greie funksjoner, selv om video på en 1,5 tommer ikke kan være særlig kjekt å se på :p I aller høyeste grad en fargesprek motstander på markedet.

6360204[/snapback]

 

Det er kjedelig at dette med programvare ikke er valgfritt. Jeg tror f.eks Sony kunne tatt markedet med storm hvis de hadde droppet SonicStage, eller i hvert fall gjort det valgfritt.

 

Å konvertere fra ogg til mp3 (eller omvendt), er en dårlig idé. Dette fordi det vil bli kvalitetstap på konverteringen. Nei, jeg blir nok nødt til å bite i den råtne spinaten, og heller rippe om til flac.

 

Video skal alle ha nå - enten det fungerer i praksis, eller ikke.

Lenke til kommentar
Det blir nok at spilleren dukker opp som harddisk, og bare kopiere filer over i musikkfolder, slik som på Zen Micro. Men må nok installere Creative Mediacenter(eller noe slikt) for å lage spillelister og redigere artist/album/sang-navn for korrekt sortering om det ikke blir sortert skikkelig.

6360204[/snapback]

Så man må altså ha litt struktur i mappene sine for å få ting sortert ordentlig? Det har jeg i så fall ingen problemer med. :yes:

6360226[/snapback]

 

Mappestruktur har ikke så mye å si, det er subinformasjon i filene som den sorterer etter, m4p eller hva nå enn det heter. finnes helt sikkert programmer som kan gjøre også dette uten at en trenger Creative Mediacenter, men det er altså dette spilleren sorterer ut ifra.

 

Noen som vet om Creative har gått tilbake til standard usb kontakt på spillerne sine? Utrolig plagsomt å bare kunne bruke den medfølgende kolossen av en kabel på min Zen Sleek....

6360552[/snapback]

De har en kabel med en mini-USB i den ene enden og en vanelig USB i den andre.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
Mappestruktur har ikke så mye å si, det er subinformasjon i filene som den sorterer etter, m4p eller hva nå enn det heter. finnes helt sikkert programmer som kan gjøre også dette uten at en trenger Creative Mediacenter, men det er altså dette spilleren sorterer ut ifra.

6365691[/snapback]

Regner med det er id3-informasjon du sikter til. Vet godt at det er mange av disse spillerne som sorterer og organiserer etter id3-tagger (Creative og iPod-ene jeg har prøvd gjør dette), men det er også mange som bare bruker mappestruktur (ofte de litt billigere spillerne, bl.a. den jeg har). Jeg bare blir usikker hva Creative mener når de skriver "Simple drag and drop your data files between ZEN V Plus and your computer"...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Denne spilleren så jo kjempe lekker ut, samtidig som den var billig. Det blir nok muligens en slik en på meg hvis den gjør det bra i diverse tester som forhåpentligvis kommer snart.

 

EDIT: Innlegg 1234 :w00t:

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Jeg bare blir usikker hva Creative mener når de skriver "Simple drag and drop your data files between ZEN V Plus and your computer"...

6365822[/snapback]

 

Jeg regner med at det de mener er at det ikke er som en del av de gamle spillerne til Creative der du måtte ha software på pc for å kunne overføre filer.

Lenke til kommentar
Driverløs overføring via Explorer kan jeg godt tenkt meg. Men jeg har følelsen at det er ønsketenkning.

6407165[/snapback]

Den bruker Microsofts Media Transfer Protocol, som er integrert i nyere Windows-versjoner. MTP-støtte er også mulig å få i Linux og Mac OS X.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...