J00J Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 (endret) Hei, Problemet er: På jobben bruker vi terminalserverløsning med windows 2003. Brukerne på TSene bruker en gammel modul fra IBM som heter NLP2000, denne krever en gammel versjon av java (1.1.3). Sider som bruker nyere versjoner av java er ikke kompatible med denne java versjonen og fungerer derfor ikke. Et eksempel er nettbanken til gruesparebank. Mitt spørsmål er; Finns det en multiversjon av Java som inneholder mange java versjoner? Eller kan man løse dette problemet på en annen måte, som feks ved å installere flere Java plugins samtidig på samme server? Hvis noe er uklart så spør gjerne! Endret 21. juni 2006 av J00J
Loomy Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 En "multiversjon" tror jeg ikke det finnes men det skal være fullt mulig å installere to ulike JVM. Bare å laste ned siste JRE fra http://java.sun.com og installere den. Om dette føkker opp for NLP2000 kommer an på hvordan NLP2k velger hvilken JVM den skal bruke: - Hvis programmet er "hardkodet"/stilt inn til å bruke JVM på C:\whatever\..\java.exe burde det gå glatt uansett hvilken JVM som er default for systemet - Hvis den derimot automatisk bruker default for systemet kan det bli litt mer vrient, men jeg mistenker at det ikke skal mer til enn å endre miljøvariablene litt.
J00J Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Skrevet 22. juni 2006 Takk for et godt svar, dette skal vi se på. Jeg kommer tilbake med en oppdatering på hvordan dette går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå