Gå til innhold

kommer ikke inn pga av passord...

Haunts

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har skiftet data gruppe på pc'n.... det var ikke noe vanlig skifting, måtte krysse av og så skrive inn nytt navn på datagruppe, for det er en jobb pc....

startet pcen på nytt, og skulle skrive inn brukernavn og passord, men det var forandret,

passord og brukernavn funket ikke, altså det var et brukernavn spm var der, det jeg brukte før, men det passordet jeg bruker til det funker ikke lenger. :hrm:

Har prøvd å gå inn i sikkerhetsmodus og gå inn på admin kontoen, men den dukker ikke opp, som sagt, jobb pc :hmm:

Har en recovery cd som jeg kanskje kan bruke, men lurer på hva som kan skje hvis jeg bruker den !! :ermm:

Sååååå.. noen forslag ??

takker for alle eventuelle svar som funker. :roll::w00t:

EDIT* hvordan kan jeg komme inn på pcen uten å skrive passord og brukernavn ??

Endret av Andum
Videoannonse
Annonse
Skrevet

funker ikke..... kommer uansett ikke opp no admin konto :hrm:

kommer bare opp den vanlige..... det ekke no valgmuligheter av brukernavn/konto'r :nei:

Skrevet (endret)

og forresten så er det windows professional..... og den linken du ga meg er det bare andre versjoner.

men jeg kan jo sikkert lese gjennom og sjekke om det funker. ;)

EDIT* åh sorry leste ikke godt nok.... funker sikkert på pro, men han duden som skreiv artikkelen har bare ikke skrivd opp pro og homo

EDIT* homo :!: jeg mente home :whistle:

Endret av Andum
Skrevet
funker ikke..... kommer uansett ikke opp no admin konto :hrm:

kommer bare opp den vanlige..... det ekke no valgmuligheter av brukernavn/konto'r :nei:

6347451[/snapback]

Trykk CTRL+ALT+DEL to ganger og skriv inn administrator.

Skrevet
og forresten så er det windows professional..... og den linken du ga meg er det bare andre versjoner.

men jeg kan jo sikkert lese gjennom og sjekke om det funker.  ;)

6347468[/snapback]

Forstår ikkje heilt kva du meiner her? Er det Windows 2000 Professional eller Windows XP Professional du har?

Meiner eg har brukt denne: http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

På både windows 2000/XP Pro og Home.

Skrevet (endret)

sorry jeg har verken programvare eller tid til å gjøre det. :no:

du sa du hadde noen andre måter? :dribble:

Endret av Andum
Skrevet

Har du diskettstasjon?

Og eit program som heiter winimage (finner demoversjon dersom du søker etter winimage)

Skrevet

Du sier det er en jobb Pc?

Ta den med tilbake til IT-avdelingen og få de til å melde den inn i domenet/AD igjen. Sikkert en PC uten lokal brukerkonto som har kontoen i cache. Bytter du gruppenavn osv, mister du denne cachen, og du får ikke logget på.

Ergo, ikke rot med oppsettet på jobb-pc'en din. Den er garantert satt opp slik av en grunn.

Skrevet

Enig med covah, dersom dette er ein maskin som fremdeles er jobben sin. Og ikkje ein du har fått....

Lager ein del jobb for IT-avdelingen dersom dei skal sette den opp på nytt.

Skrevet

Då har du eit stort problem nå..... Det er ikkje mulig å melde den inn i domenet igjen uten å tilgang til serveren, og eit brukernamn/passord med rettigheter til å melde den inn i domenet igjen.

Mor di får heller ikkje tilgang til noko på den nå.....

Lykke til med samtalen med mor ;)

Skrevet
ERD commander 2005, kan endre passord på kontoer, gjennomrette gammle filer og noe mer, husker ikke linken akkuratt nå, men det skal virke!

6356830[/snapback]

Denne hjelper fint lite når det gjelder domene tilkoblinga.... Filene fil "mor" ligger sansynligvis på ein server og er sansynligvis tilgjengelig i "Frakoblet modus". Desse filene finner ein ikkje som normale filer. Dei ligger under "C:\WINDOWS\csc". Er litt usikker på om dei er kryptert, men ligger iallfall ikkje som dokumenter/bilder.

Skrevet
Kan jo gjemme pcen og si at den er stjelt. 

Eller denge den i gulvet et par ganger og si at den ikke funker. :p

Men oppfordrer ikke til å gjøre det.

6359414[/snapback]

nei, dette hørtes ut som en tvilsom løsning.

såvidt jeg forstår er eneste løsning på problemet å la din mor ta med pc'n tilbake på jobb, slik at de kan få lagt inn domene-info igjen. (med mindre du kan koble til hennes jobb hjemmefra og vet admin-passordet til bedriften :hm:)

good luck ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...