Gå til innhold

Pokkers hull i tennene

Krimson

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var hos tannlegen for litt over en uke sia. Hadde et hull(ikke det første), så valgte jeg å ikke ta bedøvelse, men skulle si ifra når det gikk vondt.

Gjett om jeg sa ifra etter en stund, aldri fått så vondt på lenger enn lenge, øynene ble våte. Så var det kanskje at det var et stort hull nesten bakerst i kjeften..

En annen gang jeg var der hadde jeg 4 hull i tenna, det er ikke vits å være redd for å borre. Lukk igjen øynene og knip sammen tærne, og vips så er det over.

Skrevet

Jeg ville tro at det er mye mental innstilling. Er du overbevist om at det er et smertehelvete å borre, så blir det nettopp det. Om du faktisk tror på sannheten, og om du tror på at det ikke er så vondt, går det nok bedre :)

• Liker 1
Skrevet

Det har jo endel å si hvordan omfanget av hullet er. Noen ganger kiler det bare litt å bore, mens andre ganger er det uutholdelig. Det er da bedøvelse er din beste venn. Pleier ikke være verre enn et myggstikk. Bedøvelsen før tanntrekking derimot... :cry:

Hadde en del hulll tidligere når jeg hadde melketenner (0-6 hver gang), men med de nye gode tennene kom det seg kraftig. Så jeg har en del erfaring...

Skrevet (endret)

Prøv og hold pusten når dem stikker inn bedøvelses sprøyta :D

edit: Husker ennå når dem traff en nerve under borringa når jeg var oss tannlegen for ca. 1 år siden. HUFF! *frysninger*. Men forhåpentligvis så skjer ikke dette med deg.

Endret av KillerX
Skrevet

Jeg har borret flere ganger uten bedøvelse pga. at jeg er ikke spesielt glad i sprøyter, og vil heller ikke gå rundt med lammet munn en halv dag.

Når du borrer uten bedøvelse er det en selvfølge at du kjenner litt ubehag når de borrer for fullt, men da skal du bare tenke at dette er midlertidig smerte. Smerten forsvinner med én eneste gang de slutter å bore!

Smerte er bare en reaksjon som hjernen finner på for å varsle om at det er en inntrenger på vei eller at noe ikke er som det skal.

Skrevet

Har boret noen ganger, fordi jeg har "grope" tenner som gjør de vanskelig å pusse.

Det eneste som er ondt er bedøvelse sprøya som ikke er spesielt ondt, det som er ekkelt er at hele hodet rister, føles ut som du har en bie sverm i munnen.

Skrevet

Har ikke hatt ett eneste hull i løpet av mitt 226 måneder lange liv.

Tror ikke jeg hadde fått så veldig panic om jeg plutselig fikk det, men jeg synes det er litt rart, for f.eks dama mi pusser tenna kjempeofte og nøye, men har hatt hull mange ganger. Jeg pusser som regel morgen og kveld om jeg orker og har prima tenner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...