Gå til innhold

Gratis Ventrilo Server


Anbefalte innlegg

jeg har en en ventrile server som bruker ver. 2.3.0 den har en del channels så den er passe for "alle".

 

.......................................................................................................................

Hostname or IP............62.101.207.88

Port number.................3784

Password..................... Default Channel............

.......................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................................................................

 

Her en en guide for å lage egen Ventrilo Server:

 

NB: du må laste ned VentSrv for at den skal funke: http://www.ventrilo.com/download.php

se nesten nederst på siden under "Serves".

Når du har installert den, så gå inn der du installerte den f.eks. "C:\Programfiler\VentSrv".

Deretter åpner du en fil som heter: Ventrilo_srv (den det står "konfigurasjonsinstillinger" under).

 

Så kommer det opp noe slikt:

 

[server]

 

Name=Server 1

Phonetic=Server 1

Port=3784

Auth=0

Duplicates=1

AdminPassword=

Password=

MaxClients=8

SendBuffer=0

RecvBuffer=0

Diag=0

LogonTimeout=5

CloseStd=1

TimeStamp=0

PingRate=10

ExtraBuffer=0

ChanWidth=0

ChanDepth=0

ChanClients=0

DisableQuit=1

VoiceCodec=0

VoiceFormat=1

SilentLobby=0

AutoKick=0

 

[intf]

 

# Examples:

#

# Intf=192.168.0.30

# Intf=external.mydomain.com

# Intf=internal.mydomain.com

# Intf=127.0.0.1

.......................................................................................................................

Bytt ut "Name" til F.eks.:"Andre's Server". Det skal se omtrent slik ut:

 

[server]

 

Name=Andre's server

Phonetic=Server 1

Port=3784

Auth=0

Duplicates=1

AdminPassword=

Password=

MaxClients=8

SendBuffer=0

RecvBuffer=0

Diag=0

LogonTimeout=5

CloseStd=1

TimeStamp=0

PingRate=10

ExtraBuffer=0

ChanWidth=0

ChanDepth=0

ChanClients=0

DisableQuit=1

VoiceCodec=0

VoiceFormat=1

SilentLobby=0

AutoKick=0

 

[intf]

 

# Examples:

#

# Intf=192.168.0.30

# Intf=external.mydomain.com

# Intf=internal.mydomain.com

# Intf=127.0.0.1

Endret av andrenilsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hææ ? Skjønner ikkje heilt ka du ønsker å formidle med dette her, først sier du at du har ein "gratis ventrilo server" på ein viss ip og så rett under ber du dei om å sette opp egen server ??

LOL !

6346650[/snapback]

 

sånn fornøyd nå?? nå er den endra, jeg skreiv bare litt feil først...hehe....lol

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har 2 jeg servere jeg ...

Men det som er kjipt er at www.ventrilo.com har codet alle serverene som de legger ut for nedlasting til max 8 clients...

 

Men har greid og code en av dem til 1000 clients ;)

 

 

Og her er en finfin guide til og "skjule" serveren..

 

 

 

 

1. Last ned Ventrilo server fra http://ventrilo.com/download.php.

2. Installer Ventrilo server.

3. Endre på ventrilo_srv.ini (fks server navn, port, admin passord).

4. Åpne porten du bruker i ventriloservern på rutern (hvordan man åpner porten i napt).

5. Start -> kjør -> cmd , så skriver du: cd "c:\programfiler\ventsrv" (uten " ").

6. Så skriver du i cmd: ventrilo_svc -i (nå starter servern automatisk når du skrur på pcen).

7. Nå kan du enten restarte pcen eller åpne cmd og skrive: net start ventrilo.

 

NB! Du må huske å ha statisk ip!

 

ipen til serveren din

Endret av zerkersh
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

(a) det er Ventrilo sinn skyld at de ikke legger ut cracken selv:P

de vet godt at det blir laget. sånne er livet, folk kommer altid til og rappe alt du har til slutt. sånn er livet. så det blir lovlig på en annen måte man skal tenke på. man kan ikke altid følge regler som er satt av noen få folk i verdcen som styrer alt mulig. folke har en rett til og bestemme selv!:p

 

Ignorer alle Skrive feil.

Lenke til kommentar

6605446[/snapback]

#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

 

Hold dere til reglene folkens, de er her for en grunn.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Teamspeak er ikke like god lyd på som på ventrilo. Iaffal min mening.

Men TS er jo et fullverdig alternativ til ventrilo :)

6728360[/snapback]

 

Ok, jeg har ikke kjørt ventrilo selv, har bare satt opp TS2 server. Jeg var imidlertid fornøyd med lydkvaliteten på TS2, hadde ikke noe problemer med å høre de som snakket. Hjelper jo at de som er på serveren vet å konfigurere klienten, og har headset/mic av ok kvalitet. Tror det kan ha vel så mye å si for lydopplevelsen enn akkurat TS2 vs. ventrilo. Men hva vet jeg :roll:

Endret av kennethx
Lenke til kommentar
kan jo prøve TeamSpeak2?

 

http://www.goteamspeak.com/

6728348[/snapback]

 

Teamspeak er ikke like god lyd på som på ventrilo. Iaffal min mening.

Men TS er jo et fullverdig alternativ til ventrilo :)

6728360[/snapback]

 

Det er vel egentlig BS. Iallefall ut i fra mine erfaringer, ja og jeg bruker selv Ventrilo. Egentlig kommer det bare annpå hvordan serveren og klienten er konfigurert.

Lenke til kommentar

Hei :hrm:

 

Ser ikke helt vitsen i dette.

 

1) Du får max clients 8 (Medmindre du leiter litt i kildekoden og setter den til max 500) Dette er brudd på reglene i følge Ventrilo. pga mangel på licens

 

2) Ventrilo er vell så og si bra men du kan bare ha max 8brukere samtidig? (Dette er jo veldig kjedelig)

 

3) Guiden (Helt øverts) kan vell sette den opp litt bedre? slik at det blir mer rydde og mindre skrivefeil?

 

4) Trenger du virkelig en VT server ville jeg heller brukt TeamSpeak2 som desverre har litt dårligere codec men dette er altså gratis (Du kan søke etter gratis public servere)

 

- Finnduz ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...