Gå til innhold

Druid vs priest


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har tenkt litt på å lage en alt, og tenkte at en druid eller priest ville vært på sin plass. Har fra før en lvl 60 lock, så jeg tenkte å velge annet enn en DPS class.

 

Så da lurte jeg på følgende:

 

Hva er best av druid og priest? Hvilken levler raskest? Hvilken er morsomst å spille? Enkelt å finne grupper/guild?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men må tenke på at druids er mer "allaround" class.

Trenger du å tanke? vipps! Bear form!

Trenger du å stealthe? Vipps!! Cat form!

Trenger du å raske på men har ikke penger til mount eller rett og slett ikke har tid til å summone mount? vipps! Travel form!!

Så den siste, trenger du å kunne stikke av fra pesky horde mens de følger etter deg i vann? Vipps! Aquatic form!

 

Så har du selfølgelig magi! healing og dmg!!

Lenke til kommentar

Jeg har både en prest og en druid. Presten levler mye raskere, får lettere party og gjør mye mer damage enn druiden min. Man kan være både tank, dps og healer med druiden, men syns ikke den er spes egnet til noe annet enn healing, og der er jo presten mye bedre igjen. Jeg ville uten tvil valgt prest om jeg var deg.

Lenke til kommentar
Hva er best av druid og priest?

 

Man kan vel si at prest er best på healing. Druids kommer på en fin andreplass, men mangler noen abilities for å komme på nivå med priests. Uansett skal det ikke være noe problem å mainheale alle instancer uansett hva du velger. Druid ikke best på noenting, og det er meningen.

 

Hvilken levler raskest?

 

Med rett talentbuild skal begge klassene være raske å levle.

 

Enkelt å finne grupper/guild?

 

Kommer an på realmen selvsagt. På enkelte realms er det stor mangel på druids, så om du vil komme deg raskt inn i en end-game guild er muligens druid å foretrekke sånn sett.

Lenke til kommentar

Har en lvl 60 Druid selv og trives veldig godt med det. Jeg er hovedsaklig feral-specca, men kan fortsatt heale godt i instances (it's all about the skill) Har en ok manapool på ca 4,5k og det uten skikkelig fokus på healinggear.

For lvling er druid genialt, fordi du kan sologrinde effektivt. Catshape, drep, heal (hvis nødvendig), ta neste mob. Jeg har også tatt 3 lvl 59-60 fortløpende (ikke alle på en gang, men kanskje 2 samtidig og deretter kommer det 1 på slutten) uten at jeg må stikke av for å overleve. Frenzied regen healer mens i dire bear og root/heal mellom mobs. Det er også greit å kunne være i shapeshift mens man regenererer mana. Som priest er man kanskje litt mer avhengig av "drikke-pauser"

 

Hvis det skal være en alt, så kommer du nok ikke til å kjøre end-game instances med den, og du har da litt større valgfrihet til å specce hvordan du vil. End-game priests er (som oftest) holy- specca mens druids er resto (for å få innervate)

Hvis du bare skal spille for din egen del lvlr du fort med shadowpriest og feral druid og kan fortsatt heale bra under instances.

 

IMO.

Lenke til kommentar
Man kan være både tank, dps og healer med druiden, men syns ikke den er spes egnet til noe annet enn healing, og der er jo presten mye bedre igjen.

6343042[/snapback]

Nå er jeg spent. Hvordan vil du forklare at en priest healer mye bedre enn en druide?

Lenke til kommentar

Jeg kan anta at han mener at Druid er ikke laget for å være den beste "roguen" eller den beste "healeren" eller den beste "tanken", men det vil ikke si at en Druid ikke kan gjøre alt av det overnevnte. En Druid er en hybrid av 3 classes og var vel aldri ment til å være best på alle 3. Hadde så vært tilfelle hadde druid vært den mest IMBA classen av alle og uslåelig i pvp.

Lenke til kommentar

Forhørte meg litt i Guilden min også og har bestemt meg for å prøve druidn først.

Neste char jeg lager blir nok priest, though. :p

 

Charen blir på en annen server enn locken, og blir nok ikke noe seriøst spilling med sikte for end-game instancer...

 

Takke for hjelpa til valg av class :)

 

Levler i dette øyeblikk en cute nelf female til lvl 2 :thumbup:

Lenke til kommentar
Man kan være både tank, dps og healer med druiden, men syns ikke den er spes egnet til noe annet enn healing, og der er jo presten mye bedre igjen.

6343042[/snapback]

Nå er jeg spent. Hvordan vil du forklare at en priest healer mye bedre enn en druide?

6344344[/snapback]

Så vidt jeg husker, kan ikke en druid heale kjapt om det trengs, som Flash Heal.

Druiden kan ikke heale ubegrenset, utenfor combat. Druid kan ikke sette shield på folk.

Nå har ikke jeg spilt druid så lenge, har en i lvl 21.

Lenke til kommentar
Priest kan ikke combat-resse, priest kan ikke kaste innervate.

 

Er vel en grunn til at begge klassene er med i endgame? :)

6345206[/snapback]

 

Såklart, men vi bruker meget sjeldent mer enn 2-3 druids for Combat ress/innervate, og fyller heller opp med Paladins/Priests som imo er bedre healere.

Lenke til kommentar

Slutt å lolle rundt med slike latterlige diskusjoner.

 

Priest og druid er begge 100% nødvendige classer i End game.

 

Priest har flash heal, shield osv og druid har 2x healing dots, combat ress, innervate osv. De er begge exelent healers, det har mere med hvem som spiller dem og hvor godt de liker sin valgte classe.

 

En priest healer dog bedre enn en shaman, men denne diskusjonen i denne tråden er latterlig.

Lenke til kommentar
shadowpriest lvler best av alle. Spirit tap er gold.

6345333[/snapback]

 

.. og folk lar deg stort sett være i fred, siden shadowpreister er overpowered 2k! Easypeasy grinding også, shield + dot + wand er vel noe av det mest hjernedøde man kan gjøre. :)

6345409[/snapback]

 

Nåja, av og til åpner man med en smite eller mind blast rett etter shielden da?:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Husker en forumtråd på wow-forumene der en level 60 priest/druid undersøkte hvilken class som var best på healing. Han kom frem til at druid og priest var omtrent like i healing power, men på grunn av dots så var druid en sterkere single target healer (mens priests pga flash heal var en sterk team healer), dog forskjellene slettes ikke var store. Dessuten kom han fram til at shaman og paladin også hadde lik healing power med tanke på mana/hp healed.

 

Vel og merke var dette før holy talenttreet til priests ble buffa.

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...