Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp: Audi A4 1.8


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vurderer å kjøpe denne bilen:

 

Audi A4 1.8

gått 131 000KM

års modell: 1995

Pris: 82 000

sylinder volum: 1.8

effekt: 125 hk

drifstoff: bensin

gir: manuel

 

 

 

Det eg lurer på er følgende:

- Hva skal man sjekke på en Audi A4 når man ser på bilen før kjøp. (kjente feil/svakheter på bilen)

- Er dette en dyr bil i drift? (tenker da på bruk av drifstoff og deler om det må bytes)

- Er det en bra bil?

- Alle andre tips for og imot denne bilen mottas med takk :)

 

Har ikke peiling på bil selv, og håper fra svar fra dere som kan litt og som kanskje har samme bil :)

 

Mvh Håkon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig bra bil...har en slik selv, bare med anderledes motor.

 

Svakheter: Forstilling/hjulopphenget og elektriske anlegget

 

Og ellers er alt annet for det meste bra :)

 

(Selv har jeg kjørt 12 000km til nå siden februar, uten en eneste feil...må skifte luftmassemåler, men tror den har vært defekt siden jeg kjøpte bilen i februar)

ELLERS GODT FORNØYD :D

Endret av AudiA4
Lenke til kommentar
Veldig bra bil...har en slik selv, bare med anderledes motor.

 

Svakheter: Forstilling/hjulopphenget og elektriske anlegget

 

Og ellers er alt annet for det meste bra :)

 

(Selv har jeg kjørt 12 000km til nå siden februar, uten en eneste feil...må skifte luftmassemåler, men tror den har vært defekt siden jeg kjøpte bilen i februar)

ELLERS GODT FORNØYD :D

6333662[/snapback]

 

 

slik som forstilling/hjuloppheng, og elektrisk anlegg, feil det går å finne om man tar med bilen på et verksted før man kjøper den og får den sjekka. Og hva koster en slik sjekk isåfall?

 

 

står at bilen er damekjørt :) om det er positivt eller negativt :)

Lenke til kommentar
Veldig bra bil...har en slik selv, bare med anderledes motor.

 

Svakheter: Forstilling/hjulopphenget og elektriske anlegget

 

Og ellers er alt annet for det meste bra :)

 

(Selv har jeg kjørt 12 000km til nå siden februar, uten en eneste feil...må skifte luftmassemåler, men tror den har vært defekt siden jeg kjøpte bilen i februar)

ELLERS GODT FORNØYD :D

6333662[/snapback]

 

 

slik som forstilling/hjuloppheng, og elektrisk anlegg, feil det går å finne om man tar med bilen på et verksted før man kjøper den og får den sjekka. Og hva koster en slik sjekk isåfall?

 

 

står at bilen er damekjørt :) om det er positivt eller negativt :)

6333874[/snapback]

 

Damekjørt= Dårlig clutch! :D Og aldri polert :D

 

Koster vel litt under en 1000 lapp tenker jeg rundt 600 kanskje...?

Lenke til kommentar

Audi er bra med hensyn på rust. Er nok litt dårligere i kvalitet enn gjennomsnittet. Værst er det nok med A4 TDI da disse ofte er kjørt langt. Men de er PENE og gir status.

 

 

Bruker nok noe mer bensin enn de beste bensinmotorene. Sjekk gjerne følgende link.

http://www.hvorlangtpaaliteren.dk/

 

Oversikten har bare med 97 modell og oppover. Men tror ikke det er gjort så store forandringer i motoren fra 95 til 97 ( noen andre som vet?).

 

Har selv undersøkt forskjell mellom Toyota Carina XLI 97 og Audi A4 97/ A4 TDI 97. Konklusjonen er

 

 

A4 Ca 1000KR dyrere å forsikre (dette vil selfølgelig variere allt etter bonus/selskap).

A4 bensin er dyrere i drift enn toyota. TDi er langt billigere i drift enn toyota (flere tusen).

I følge en statistikk ( Svensk, utført for en stund siden) Hadde A4 TDi en feilprosent på ca 40 mens toyota hadde feilprosent på 4. Tror A4 bensin hadde feilprosent på ca 18-20 ( litt usikker).

Lenke til kommentar

Har snakket med selger nå, og han hørtes utrolig grei og ærlig ut som er positivt

 

- Luftmengdmåleren var ikke bytt.

- registerreimen var bytt på 120 000.

- ingen rust i det hele tatt på den.

- en liten feil på den var at mansjettene på drivaxlingen var sprukket, men det skulle han få den fikset.

- Også denne bilen har vert plaget av problemer med forstilling, men det var fikset.

- han skulle få den inn på en naf/kjøp test, ska ringe han i morgen se når den blir aktuel.

- og tenkt meg ditt lørdag og se/prøve bilen, sammen med slektning av meg som er mekaniker og har bra peil

 

Syns det høres bra ut eg, noen som har noen kommentarer for og imot kjøp??

Lenke til kommentar
Har snakket med selger nå, og han hørtes utrolig grei og ærlig ut som er positivt

 

- Luftmengdmåleren var ikke bytt.

- registerreimen var bytt på 120 000.

- ingen rust i det hele tatt på den.

- en liten feil på den var at mansjettene på drivaxlingen var sprukket, men det skulle han få den fikset.

- Også denne bilen har vert plaget av problemer med forstilling, men det var fikset.

- han skulle få den inn på en naf/kjøp test, ska ringe han i morgen se når den blir aktuel.

- og tenkt meg ditt lørdag og se/prøve bilen, sammen med slektning av meg som er mekaniker og har bra peil

 

Syns det høres bra ut eg, noen som har noen kommentarer for og imot kjøp??

6340209[/snapback]

 

Må bytte luftmassemåler selv, ble solgt med def. luftmassemåler og ingen bremser igjen på bilen + ikke servo olje i beholderen heller.... :hrm:

Lenke til kommentar
Audi er bra med hensyn på rust.  Er nok litt dårligere i kvalitet enn gjennomsnittet.  Værst er det nok med A4 TDI da disse ofte er kjørt langt.  Men de er PENE og gir status.

 

 

Bruker nok noe mer bensin enn de beste bensinmotorene.  Sjekk gjerne følgende link.

http://www.hvorlangtpaaliteren.dk/

 

Oversikten har bare med 97 modell og oppover.  Men tror ikke det er gjort så store forandringer i motoren fra 95 til 97 ( noen andre som vet?).

 

Har selv undersøkt forskjell mellom Toyota Carina XLI 97 og Audi A4 97/ A4 TDI 97. Konklusjonen er

 

 

A4 Ca 1000KR dyrere å forsikre (dette vil selfølgelig variere allt etter bonus/selskap).

A4 bensin er dyrere i drift enn toyota.  TDi er langt billigere i drift enn toyota (flere tusen).

I følge en statistikk ( Svensk, utført for en stund siden) Hadde A4 TDi en feilprosent på ca 40 mens toyota hadde feilprosent på 4.  Tror A4 bensin hadde feilprosent på ca 18-20 ( litt usikker).

6334984[/snapback]

 

Snakker vi TDI? Les: http://www.dinside.no/php/art.php?id=308218

Lenke til kommentar

Synes det så dyrt ut jeg men.

 

For min Audi 1.8 L betalte jeg 91. 000 kr.

 

Da hadde den gått 109. 000 km, takluke, aut. gir, DEFA alarm, Motorvarmer, alle servicer på merke verksted, har også elektriske ruter foran :dontgetit: ( skulle gjerne hatt det bak også, he he). Dette var en 97 modell. Glemte å nevne hengerfeste, abs bremser og airbag foran. Men det tror jeg er standard. ( alle utenom hengerfeste).

 

Her er et forslag hvis det er stasjonsvogn du er ute etter:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...&pos=23&tot=198

Lenke til kommentar
Har snakket med selger nå, og han hørtes utrolig grei og ærlig ut som er positivt

 

- Luftmengdmåleren var ikke bytt.

- registerreimen var bytt på 120 000.

- ingen rust i det hele tatt på den.

- en liten feil på den var at mansjettene på drivaxlingen var sprukket, men det skulle han få den fikset.

- Også denne bilen har vert plaget av problemer med forstilling, men det var fikset.

- han skulle få den inn på en naf/kjøp test, ska ringe han i morgen se når den blir aktuel.

- og tenkt meg ditt lørdag og se/prøve bilen, sammen med slektning av meg som er mekaniker og har bra peil

 

Syns det høres bra ut eg, noen som har noen kommentarer for og imot kjøp??

6340209[/snapback]

 

Må bytte luftmassemåler selv, ble solgt med def. luftmassemåler og ingen bremser igjen på bilen + ikke servo olje i beholderen heller.... :hrm:

6344588[/snapback]

 

 

Hva mener du? at du har kjøpt en bil med det???

 

Og hva er luftmassemåleren? :) og hvor mye koster det å bytte en slik?

Lenke til kommentar
Synes det så dyrt ut jeg men.

 

For min Audi 1.8 L betalte jeg 91. 000 kr.

 

Da hadde den gått 109. 000 km, takluke, aut. gir, DEFA alarm, Motorvarmer, alle servicer på merke verksted, har også elektriske ruter foran  :dontgetit: ( skulle gjerne hatt det bak også, he he). Dette var en 97 modell. Glemte å nevne hengerfeste, abs bremser og airbag foran. Men det tror jeg er standard. ( alle utenom hengerfeste).

 

Her er et forslag hvis det er stasjonsvogn du er ute etter:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...&pos=23&tot=198

6348213[/snapback]

 

 

Hei. hmmm, så du mener det ær dyrt? hmmm, er kanskje det, selv har eg ikke greie på dette :) men får se etter lørdag, da skal eg utover og se og teste den.

Er ikke ute etter stasjonsvogn :) hehe, men takk for tipset.

Lenke til kommentar

Jeg syns også det virket litt dyrt for en 1.8 med 125 hk.

 

Prøv å se om du finner en A4 med 1.8T motor og quattro istedenfor. Det tror jeg er en bil som vil gi mer glede (økt effekt), og tryggere kjøring (quattro), og mest sannsynlig lettere å selge videre når du ikke vil/skal ha den lenger.

 

Det spørs selvfølgelig hva du vil med bilen.. Om du er helt sikker på at motoreffekt ikke er viktig, kan kanskje en mye nyere A4 med 1.6 være noe? Det finnes utrolig mye bra rundt 100 000,- sålenge du ikke er opptatt av motoreffekt.

 

Audi A4 1.8T til salgs:

 

1996 modell til 89 000,-

134 000 km

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...&tot=157&page=3

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar
Har snakket med selger nå, og han hørtes utrolig grei og ærlig ut som er positivt

 

- Luftmengdmåleren var ikke bytt.

- registerreimen var bytt på 120 000.

- ingen rust i det hele tatt på den.

- en liten feil på den var at mansjettene på drivaxlingen var sprukket, men det skulle han få den fikset.

- Også denne bilen har vert plaget av problemer med forstilling, men det var fikset.

- han skulle få den inn på en naf/kjøp test, ska ringe han i morgen se når den blir aktuel.

- og tenkt meg ditt lørdag og se/prøve bilen, sammen med slektning av meg som er mekaniker og har bra peil

 

Syns det høres bra ut eg, noen som har noen kommentarer for og imot kjøp??

6340209[/snapback]

 

Må bytte luftmassemåler selv, ble solgt med def. luftmassemåler og ingen bremser igjen på bilen + ikke servo olje i beholderen heller.... :hrm:

6344588[/snapback]

 

 

Hva mener du? at du har kjøpt en bil med det?

 

Og hva er luftmassemåleren? :) og hvor mye koster det å bytte en slik?

6358847[/snapback]

 

Koster rundt 1000-1300 for Audi A4, tdi ihvertfall....98 modell..

Endret av nokia4life
Lenke til kommentar
Jeg syns også det virket litt dyrt for en 1.8 med 125 hk.

 

Prøv å se om du finner en A4 med 1.8T motor og quattro istedenfor. Det tror jeg er en bil som vil gi mer glede (økt effekt), og tryggere kjøring (quattro), og mest sannsynlig lettere å selge videre når du ikke vil/skal ha den lenger.

 

Det spørs selvfølgelig hva du vil med bilen.. Om du er helt sikker på at motoreffekt ikke er viktig, kan kanskje en mye nyere A4 med 1.6 være noe? Det finnes utrolig mye bra rundt 100 000,- sålenge du ikke er opptatt av motoreffekt.

 

Audi A4 1.8T til salgs:

 

1996 modell til 89 000,-

134 000 km

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...&tot=157&page=3

6358943[/snapback]

 

 

Problem om eg går får en bil med turbo eller mer effekt, så vil forsikringen gå opp også, og siden eg ikke har hatt bil før og ikke er over 25 år så blir forsikringen DYYYYYYYRRRRR :(

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Må si jeg er meget imponert over A4 og komfort! Kjøpte meg nettopp en Audi A4 s-line 97mod. med sportsunderstell osv. Den gruser fars mitsubishi i komfort. Og med tanke på at mitsubishien er et par år gammel og audien nesten 10år, er det rimelig bra. Skulle likt å kjørt en helt ny Audi! Klima-anlegget fungerer perfekt, servoen er lett som fy og setene er utrolig deilige. (sports-setene)

 

Noen som vet hvor mye det koster å skifte clutch på en A4?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...