Gå til innhold

Erfaringer med Viewsonic VX2025wm?


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, jeg skal iløpet av sommeren kjøpe meg en 20" LCD. Jeg har tenkt å bruke 4000 - 6000 kr på denne skjermen.

 

I dag har jeg en 17" LCD NEC 1770NX.

 

Jeg bruker maskinen primært til spilling (både FPS og annet) og foto/video-redigering.

 

Vet det er vanskelig å finne en skjerm i denne prisklassen som er god på begge deler, men er ute etter en skjerm som er rimelig en rimelig bra allround skjerm.

 

Har sett litt på:

Samsung SyncMaster 204B

https://prisguiden.no/product.php?productId=41553

 

Nec MultiSync LCD20WGX2

https://prisguiden.no/product.php?productId=40972

 

LaCie 120

https://prisguiden.no/product.php?productId=44372

 

(sistnevnte har sikkert litt for tregt panel for spilling, men LaCie skal være ypperlig på fargekvalitet i skjermene, så vurderer denne)

 

Noen innspill? Gjerne tester osv.

 

PS: Hvor har det egentlig blitt av de aktive skjermtesterne på hw.no i det siste? Er ganske stille føles det, og en sammeligningstest av 20" LCD hadde sikkert flere vært interessert i...

Endret av vembi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, er litt usikker på dette glansede belegget NEC har på skjermen, hvordan fungerer dette i et opplyst rom?

6324504[/snapback]

 

Når det er mørkt bilde på skjermen så er det nesten som et speil om du har godt belyst rom, gjerne med vinduer også. Det kan bli litt slitsomt på dagtid, men jeg har blitt vant til det. Resten av skjermen er genial uansett :love:

Lenke til kommentar
... widescreen er vel ikke ideelt til gaming eller? enten blir bildet mindre eller så blir bildet strukket.. ikke noe fint...

6316659[/snapback]

 

 

Hvor i alle dager har du det fra???? :)

Du har nå ihvertfall ikke prøvd en widescreen skjerm, det er nå sikkert!! :)

 

Har hadt en ws skjerm i par måneder og synes den er helt topp til det aller aller

meste, og til spilling så er det jo helt utmerket. uansett om bildet blir strukket eller ikke. og alle nyere spill har også widescreen oppløsninger..

 

 

Mvh

Lenke til kommentar
... widescreen er vel ikke ideelt til gaming eller? enten blir bildet mindre eller så blir bildet strukket.. ikke noe fint...

6316659[/snapback]

 

 

Hvor i alle dager har du det fra?? :)

Du har nå ihvertfall ikke prøvd en widescreen skjerm, det er nå sikkert!! :)

 

Har hadt en ws skjerm i par måneder og synes den er helt topp til det aller aller

meste, og til spilling så er det jo helt utmerket. uansett om bildet blir strukket eller ikke. og alle nyere spill har også widescreen oppløsninger..

 

 

Mvh

6326038[/snapback]

 

har ikke prøvd nei :) det var derfor jeg brukte et "?" :)

Lenke til kommentar
har ikke prøvd nei :) det var derfor jeg brukte et "?" :)

6326043[/snapback]

 

Widescreen er definitivt mye bedre å spille på. Jeg skjønner ikke lenger hvordan folk overlever med 17/19" 1280x1024 skjermer! :tease:

 

vanlig 20" med 1600x1200 er greit da, men jeg foretrekker fortsatt ws ;)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
har ikke prøvd nei :) det var derfor jeg brukte et "?" :)

6326043[/snapback]

 

Widescreen er definitivt mye bedre å spille på. Jeg skjønner ikke lenger hvordan folk overlever med 17/19" 1280x1024 skjermer! :tease:

 

vanlig 20" med 1600x1200 er greit da, men jeg foretrekker fortsatt ws ;)

6326072[/snapback]

 

Jeg har et 7800GT kort sablabra. Kan jeg greie å spille WOW og BF2 på medium grafikk med en 20"? Noen som har noen meninger? Oppløsningen det er snakk om er 1680x1050 (hvertfall noe som ligner)

 

Anders

Lenke til kommentar
har ikke prøvd nei :) det var derfor jeg brukte et "?" :)

6326043[/snapback]

 

Widescreen er definitivt mye bedre å spille på. Jeg skjønner ikke lenger hvordan folk overlever med 17/19" 1280x1024 skjermer! :tease:

 

vanlig 20" med 1600x1200 er greit da, men jeg foretrekker fortsatt ws ;)

6326072[/snapback]

 

Jeg har et 7800GT kort sablabra. Kan jeg greie å spille WOW og BF2 på medium grafikk med en 20"? Noen som har noen meninger? Oppløsningen det er snakk om er 1680x1050 (hvertfall noe som ligner)

 

Anders

6334243[/snapback]

 

Wow spille jeg aldri selv, men du skal klare alt makset ut med det :)

Når det gjelder BF2 så klarer du det fint på medium, sannsynligvis så kan du ha en del på high også.

Lenke til kommentar
Av en eller annen grunn liker jeg å spille på medium. Har 2 GiB RAM også. Bare sånn tillegsopplysning :tease:

Anders

6334560[/snapback]

 

Foretrekker du medium, selv om det skulle flyte like bra med alt på fullt 4xaa 16x af?? :dontgetit::wow:

6334796[/snapback]

 

Ja det er nok meg det ja. Men jeg kan nok ikke spille med alt på fullt 4xaa 16x af. Har nok ikke bra nok specs til det. AMD3500+, 7800GT, 2GiB RAM. Kjølere på CPU og GPU.

Lenke til kommentar
Av en eller annen grunn liker jeg å spille på medium. Har 2 GiB RAM også. Bare sånn tillegsopplysning :tease:

Anders

6334560[/snapback]

 

Foretrekker du medium, selv om det skulle flyte like bra med alt på fullt 4xaa 16x af?? :dontgetit::wow:

6334796[/snapback]

 

Ja det er nok meg det ja. Men jeg kan nok ikke spille med alt på fullt 4xaa 16x af. Har nok ikke bra nok specs til det. AMD3500+, 7800GT, 2GiB RAM. Kjølere på CPU og GPU.

6334905[/snapback]

 

Nei, det går dårlig... Men du er rar, IMO! :tease:

Lenke til kommentar

Nei, det går dårlig... Men du er rar, IMO! :tease:

6334917[/snapback]

 

Hehe, grunnen er at jeg hater hakking og lag :realmad:. Merker jeg noe til det når jeg spiler kliker jeg totalt! Derfor er all grafikk på medium. Opplever aldri noe hakking på medium, men på high derimot :realmad::tease:

 

Anders

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...